4 år og søvn :)

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Hvordan få en snart 4 åring til å sove hele natta??:rolleyes:
Aldri hatt problemer før 4-5 måneder siden... Han står opp ørten ganger og kommer tuslende inn på vårt soverom:(
"Jeg er trøtt"...
"Jeg er sliten"...
"Jeg har tisset i bleia"....
"jeg har vondt i magen"...
"Jeg har vondt i beina"..

Dette begynner å bli ganske slitsomt da vi alle trenger søvn før barnehage/jobb:(
Tips?

Høres slitsomt ut. Får han sove hos dere eller må han tilbake?

Høres slitsomt ut. Får han sove hos dere eller må han tilbake?
Det ER slitsomt...:(
Nei, han får aldri sove hos oss....tror faktisk ikke han vil heller:) spør aldri om det.
Vi følger han tilbake til senga si og han legger seg fint:)
Men ufattelig kjipt å bli revet ut av søvnen hundre ganger hver natt!

Kan det være et psykologisk problem som også mulig er årsak til tissingen også? Mener du skulle til ul men har vel ikke kommet så langt ennå? Tenker bare å se på alle faktorer og ikke bare oppvåkning i seg selv.

Yoga? Lavendel? Blått svakt nattlys? Helt mørkt? Kjærlig og frisk luft?

Det ER slitsomt...:(
Nei, han får aldri sove hos oss....tror faktisk ikke han vil heller:) spør aldri om det.
Vi følger han tilbake til senga si og han legger seg fint:)
Men ufattelig kjipt å bli revet ut av søvnen hundre ganger hver natt!
Ikke kjekt. Vet om en gutt som var våken 2 t hver natt. Da lot foreldrene bare han holde på. Kanskje han har mye å tenke på?

Hvordan få en snart 4 åring til å sove hele natta??:rolleyes:
Aldri hatt problemer før 4-5 måneder siden... Han står opp ørten ganger og kommer tuslende inn på vårt soverom:(
"Jeg er trøtt"...
"Jeg er sliten"...
"Jeg har tisset i bleia"....
"jeg har vondt i magen"...
"Jeg har vondt i beina"..

Dette begynner å bli ganske slitsomt da vi alle trenger søvn før barnehage/jobb:(
Tips?
Vår jente hadde en sånn perioden. Der vi fant fram en bleie til henne ved siden av sengen så hun kunne bare bytte. Vi ga henne litt vann med smak sånn hun ikke skulle få vondt i magen eller vokse smerte i beina. Av og til så brukte vi krem på beina :-P hun klødde mye rundt forbi i kroppen så da begynte vi med å smøre alovera krem på heile kroppen før leggetid :-P

Kan det være et psykologisk problem som også mulig er årsak til tissingen også? Mener du skulle til ul men har vel ikke kommet så langt ennå? Tenker bare å se på alle faktorer og ikke bare oppvåkning i seg selv.

Yoga? Lavendel? Blått svakt nattlys? Helt mørkt? Kjærlig og frisk luft?
Dette er ikke samme barnet som har tisseproblem:) dette her er minstemann..

Tenkte vi kunne prøve å ha døra hans på klem i natt:)

Vår jente hadde en sånn perioden. Der vi fant fram en bleie til henne ved siden av sengen så hun kunne bare bytte. Vi ga henne litt vann med smak sånn hun ikke skulle få vondt i magen eller vokse smerte i beina. Av og til så brukte vi krem på beina :-P hun klødde mye rundt forbi i kroppen så da begynte vi med å smøre alovera krem på heile kroppen før leggetid :-P
Takk for masse gode tips:D
Dette skal vi prøve!

Begge mine eldste var slik i den alderen.
Så gikk det brått over

Back
Topp