3mnd krise?

3barnsmor90

Forelsket i forumet
Nå er lille jenta vår straks 3 mnd. Hun har siste tiden vert mer krevende, vil bare sove på fanget til mammaen sin og våkner når jeg legger henne fra meg. Vil ikke gå tur med vogn lenger, da skriker hun noe voldsomt!
Er veldig mammadalt og vanskelig for andre å roe henne. Virker skeptisk til de hun ikke ser så ofte. Har sluttet helt å ta smokk, tok denne tidligere og fant roen fint med den.

Vi sliter med nattesøvn, da lille våkner annenhver time og vil spise, i tillegg bruker vi lang tid på å få lagt henne. Har siste uken begynt å innføre rutiner og prøver å få henne til å sove i egen seng (tidligere har vi samsovet). Pleier å ta henne over i sengen til meg etter 02-03, da henger hun på puppene resten av natta.
Spiser veldig lite på dagtid, bare fem min her og der og kan gå lang tid mellom.

Dette ble langt og rotete, men det jeg lurer mest på er det med ammingen. At hun spiser mye på natt og lite på dag, noen andre som har opplevd dette?
Er dette bare en fase? Synes å ha hørt noe om 3 mnd krise.

ImageUploadedByBV Forum1478102774.019547.jpg

Fant en god artikkel som beskriver babyens utvikling, med et oversiktlig skjema. Det har stemt ganske bra her. Dette er selvfølgelig veldig forenklet, men synes det er godt å vite litt hva man kan forvente seg - også er det en trøst at det er "normalt":)

Jeg har der helt likt her. Lillemann er sur, trøtt og finner ikke roen. Husker at storebror også var sånn i den alderen. Han vil helst bare bli båret rundt av meg og blir illsint under påkledning, osv

Vis vedlegget 205621

Fant en god artikkel som beskriver babyens utvikling, med et oversiktlig skjema. Det har stemt ganske bra her. Dette er selvfølgelig veldig forenklet, men synes det er godt å vite litt hva man kan forvente seg - også er det en trøst at det er "normalt":)
Jeg har der helt likt her. Lillemann er sur, trøtt og finner ikke roen. Husker at storebror også var sånn i den alderen. Han vil helst bare bli båret rundt av meg og blir illsint under påkledning, osv
Det er veldig trøst at det er normalt, får helt vondt av jenta mi, håper det snart går over og at hun da har det bedre :) blir jo ikke noe god søvn på verken henne eller meg. Jeg vil jo hun skal vere glad og fornøyd ❤️

Mamma til en: Husker du hvor lang tid det varte? Er veldig slitsomt å ha det slik :(

Samme her. 14 uker nå og har blitt mer krevende :p

Syns ikke jeg har merket noe forskjell jeg. 13 uker idag, 3 mnd imorgen :) vært forkjøla, og våkna på natta fordi hun ikke får puste, ellers har det kommet seg i natt, da sov hun fint. Men lille her har sovet natta gjennom siden hun var 2 uker gammel, så vi har vært heldige.

Her er hun 11 uker, og er blitt veldig urolig/grinete de siste dagene hvis hun ikke får søvnen til riktig tid. Kan hyle skikkelig, med snørr og tårer hvis hun ikke får mat med en gang og hvis hun blir overtrøtt/ikke finner roen for å sove. Må bysse henne i søvn, både dagtid og kveld - noe hun aldri har måttet tidligere. Merker hun har mye å "fordøye" på kveldstid.

Følger med på "Vidudelige uger"/"Wonder weeks" og det er visst en stormfull tid nå. Står masse gode tips, for hvordan å forstå babyen bedre og hjelp til å håndtere det. :) absolutt en app å anbefale!

ImageUploadedByBV Forum1478152777.136149.jpg

Last ned appen gravid og baby. Her får du opp alle utviklingstrinnene babyen går gjennom.
Kan se ut som jenta di er i det 3 trinnet..

Back
Topp