3mnd kontroll

MammaLizzie

Andre møte med forumet
På 3måneders kontrollen i dag hadde vekstkurven til gutten min flatet helt ut. Helsesøster sa det ikke var noe og bry seg om, men kjenner jeg er litt bekymret. Når eldste var baby fulgte hun vekstkurven sin, men fikk beskjed om å supplere med mme pga lav vektoppgang. Synes derfor det er rart at jeg ikke skulle gjøre noe nå. Er en ny helsesøster .

Jeg spurte om melka mi kunne ha lite næring, ettersom han fulgte vekstkurven når han fikk mer mme enn nå, men det var helt umulig sa hun. Var kun underernærte mødre som fikk næringsfattig melk.

Noen med erfaring?

Hm, eneste jeg vet er at mamma ikke kunne amme meg, hun hadde nok melk, men det var ikke nok næring så jeg la ikke på meg det jeg skulle. Hun var nok ikke underernært, ville kanskje hørt om du kunne fått testet melka, gjør de ikke det på barselpol? Når lille her fomlet med den ene puppen her så spurte hs om hun skulle bestille time dit hvertfall for å få testet melka i den puppen, det ordnet seg da, så jeg dro ikke

Jeg er ikke underernært og jeg har ikke nok næring i melka mi til å amme lille jenta mi så det går absolutt ann å ikke ha det selvom man ikke er underernært.
Stress osv kan påvirke melken :) hvertfall det jeg har fått beskjed om av min helsesøster!

Tusen takk for svar :-) Rart at man får så mye forskjellige svar. Blir spennende på neste veiing. Enn så lenge så er han blid og fornøyd så fortsetter på samme måte til da :-)

Tusen takk for svar :) Rart at man får så mye forskjellige svar. Blir spennende på neste veiing. Enn så lenge så er han blid og fornøyd så fortsetter på samme måte til da :)

Hvis baby er kvikk, blid og fornøyd er det vel ingen grunn til å gi tillegg. Det vil tulle med produksjonen din også siden han blir mett, spiser mindre av deg og du dermed produserer mindre.

Mye vektstyr her også pga lav fødselsvekt, men det har aldri vært snakk om å gi tillegg. Man ser på allmenntilstanden til baby og ikke at den absolutt skal følge en kurve.

Hvis baby er kvikk, blid og fornøyd er det vel ingen grunn til å gi tillegg. Det vil tulle med produksjonen din også siden han blir mett, spiser mindre av deg og du dermed produserer mindre.

Mye vektstyr her også pga lav fødselsvekt, men det har aldri vært snakk om å gi tillegg. Man ser på allmenntilstanden til baby og ikke at den absolutt skal følge en kurve.

Han får iblant erstatning når han ikke er fornøyd med puppen. Han kan ligge opptil en time og suge, men vil fortsatt ha rundt 150ml erstatning. Mens andre ganger er puppen nok. Så skjønner meg ikke helt på det. Men så lenge han har det bra ellers så er jo det greit :-)

Jeg fikk også beskjed om at det var ikke mulig å ikke har næring i melka, men ungen er blid og fornøyd, har bleier godt fylt med både det ene og det andre, og likevel la han ikke på seg. Samme skjedde med både min mor og farmor også, så det må jo være at melka ikke har næring. Det jeg pumper ut ser jo nesten ut som rent vann og det er knapt fett i den (noe man ser om man pumper og setter i kjøleskapet, for da legger fettet seg på toppen).
Og det er ikke at ungen ikke tar til seg næring heller for han legger på seg om han får mme.

Back
Topp