3D Ultralyd??

Stine Celin

Andre møte med forumet
Hei!
Er det noen som hvet noe om 3D ultralyd her? Det er ikke så mange som vet så mye om det så jeg vil høre her. Er det noen som vet om det er skadelig og hvordan det utføres? Er det som vanlig ultralyd tro? [8|]

Hei du!!!
Det er en merkelig måte å se barnet ditt på. Min venninde tok det for en måned siden og de bildene er skikkelig snåle.....Du ser liksom hvordan barnet ser ut.... Du ser vannet inni magen helt klart. Vet ikke helt om jeg synes det var kult eller rart... Det er ikke noe annerledes å ta undersøkelsen enn en vanlig ultralyd, men der nok litt dyrere. Kan undersøke en nettside der du kan se på forskjellige bilder. Husker ikke adressen men jeg har den til i morgen. Sender den til deg da.

Jeg har også hørt om noen som har tatt det. Det koster ca 1000,- tror jeg. Men det er ikke så mange steder de har et slikt apparat. Det var derfor jeg lurte på om det kanskje ikke var så sundt? Bare det ikke er skadelig for bebyen min så. Takk for svaret. [:)] Og ja jeg tar gjerne imot all info jeg kan få om det.

Det er faktisk ganske nytt så jeg tror bare det er de private klinikkene som har det. Min venninne var på Volvat. Der får man jo den supre behandlingen i forhold til det offentlige.... Det er ikke noe farligere enn vanlig ultralyd, men utstyret koster så mye at staten ikke vil betale for det.
Tar kvelden jeg da....
Skriver til deg med mer info i morgen!
God natt!!!

Tror ikke det er pga av at det er skadelig som gjør at det ikke er så mage plasser som har det. Det er vel heller det at det er litt nytt, og det tar tid før hele landet er oppdatert. Og når det ikke er så mange som har det så er det lite konkuranse og de kan ha litt stive priser.

Tviler på det er mer farlig en vanlig ul. Og det er ikke bevist farlig.

God natt ja og igjen takk for svar!! [:D]

Jeg var og tok ultralyd i går, privat, og gynekologen der hadde et slikt 3D-apparat. Men han var ingen stor fan av denne typen ultralyd. Ikke fordi det var skadelig på noen måte, men siden de fleste babyer faktisk ser veldig like ut der inne i magen. Som han sa, han kunne like gjerne ta og kopiere opp ett bilde og gi til alle de forskjellige parene. Og dette var en eldre og veldig erfaren gynekolog, som faktisk har vært med og sett utviklingen av ultralydapparatene siden 60-70 tallet. Så når han fortalte dette, så slo jeg tanken på 3D-ultralyd litt fra meg jeg, heller vente en stund til og se babyen når den faktisk er klar for å komme ut. Men det er meg da. Morsomt er det sikkert uansett, veldig spesielt bilde (og video, vet at man kan få det også).

Nei det er kanskje ikke farlig, det er bare det at det er noe nytt og det kan være litt skummelt. Er kanskje litt gammeldags der jeg. Men jeg vet de bruker det hvis noen må ha tett oppfølging grunnet høy alder for og se at alt er vel med barnet. Har et venne par i 40 årene som har tatt 3D ul. Takk for svar!! [:D]

Når jeg ringte så sa de at det var best og ta det etter uke 27. jeg tok når jkeg var 27+2. Og jeg ser faktisk likehet mellom gutten i magen og babybilder av meg selv. han er jo ferdig da, skal bare modnes litt før han kommer ut.
Men i uke 11 så er de vel ganske like ja.

Så ei nettside der du kunne se 3d ul og bilde av ungen ny født, du så likeheter faktisk.
Husker ikke hvor jeg så det. Søkte bare på 3d ul.

Hei.
Jeg vil ikke ta 3d ul. for og se hvordan barnet ser ut men for og få en forsikring om at alt er bra med barne og ikke minst at alt er som det skal. Jeg regner ikke med at det er slik han ser ut når han kommer ut så det blir nok en overaskelse uansett. Spennende det da. Er fryktelig nyskjerrig da. Men jeg regner ikke med at jeg er alene om det her inne. hehe.[;)]

Nei, i uke 11 er nok alle veldig like, jeg så et bilde som lå på kontoret av et barn som nok var vel forbi uke 28. Veldig morsomt å se på, men gynekologen var ikke sååå begeistret. Siden de fleste babyer er veldig like også på det stadiet. Oppstoppernese, skrukkete i huden... Og såklart man klarer å se likheter selv, sitter man med et 3D-bilde av babyen sin. Og en morsom ting å ha er det jo. Men, har som sagt gått litt vekk fra tanken selv, heller bruke den 1000-lappen på noe annet (u)nyttig. :D

Han gikk mye mer nøye gjennom ting på 3d ul en vanlig, så det var en grundig sjekk. Det syns jeg var fint.
Fikk vite hvor mye han veide og ca hvor stor han vil bli rundt termin. Og han gikk gjennom alle organer og målte han i alle rettninger.

Men tro meg, det er helt fantastisk og få ansikt på vidunderet i magen!!

Ja det tror jeg på at det er godt og få et ansikt til magen. Jeg er veldig spent da. Skal dit om 3 uker. Men er igjen liveredd får at de skal finne noe galt.... Er jeg rar som er bekymret?

Ja, det kan jeg tenke meg er morsomt. Og kan jo hende far overtaler meg når vi kommer så langt. Han var litt avventende til hele ungen - til i går, når han fikk se det lille livet som vokser inne i magen min. Fantastisk opplevelse bare det, se babyen steppe rundt, vinke og greier. [:D] Og jeg har og lest at 3D UL er anbefalt i uke 28-32, får best bilder da.

Så vi får se når vi nærmer oss uke 28, fortsatt (altfor) lenge igjen... [;)]

Rar nei, jeg har vært på 3 ul 2 vanlige og en 3d. Var like nervøs kvar gang, enda jeg ha fått vite at det var friskt sist gang.
Tenkte at det kanskje har dukka opp noe siden sist. Er vel egentlig lite trolig, men jeg er fremdeles litt redd for at det skal være noe galt når han er født.

Var på ultralyd i uke 17. Og skal si det var stort. Tror det er det mest rørende øyeblikket i våres liv. Det skjedde noe med samboeren den dagen og det kunne ikke vært bedre mellom oss enn det det er nå. Han gleder seg masse og det gleder meg veldig og se han så glad og stolt! [:D]

Jeg er nesten litt glad for og høre at det ikke bare er jeg som går og bekymrer meg. Trodde en periode at det var noe galt med meg. Det er helt utrolig det forholde man får til den lille man ikke en gang kjenner..... Helt syk men utrolig god følelse for barnet. Dette er min første og jeg kunne ikke innbille meg for alt i værden at det skulle være en så utrolig stor ting og gå gravid og kjenne liv. Helt fantastisk!! Beklager men jeg er helt i skyene om dagen!!

Det må være lov å være litt i skyene, det er jo helt utrolig. Mektig følelse at det er liv!

Trodde aldri at jeg skulle være så heldig og få oppleve dette så jeg nyter hvert lille spark og hver lille bevegelse!! Helt utrolig. Det er liksom ikke bare og beskrive det heller eller hva? Til noen som ikke har kjent det før. Virkelig noe du kan si at er UBESKRIVELIG!!

Mesaana : Har du vært til 3D i ålesund??

[8|][8|][8|][8|][8|][8|][8|][8|]

Back
Topp