3D ultralyd

Mamma13-15-20

Glad i forumet
Stjerneskuddene 2024
Noen som har vært/skal? :)
Det frister litt, men koster jo. Får man bra bilder? Har 2 barn fra før, aldri vært på 3D med de. Er det verdt det?

Vi valgte å ta 3D ultralyd slik at vi fikk dele en opplevelse, når han ikke har fått være med på noen slags undersøkelser. Vi syntes det var verdt det  fikk noen veldig fine bilder også :Heartblue

Vedlegg

• download (5).jpeg
    download (5).jpeg
    16,2 KB · Visninger: 78
Jeg var på privat UL i uke 13, var mye bedre bilder allerede da. Vi planlegger å gjøre det ca i uke 30 siden mannen ikke har fått være med på noen UL siden uke 7. Sist fikk jeg en minnepenn med alle bildene, så håper vi får det nå og. Mener jeg betalte rundt 2.000, litt dyrt men tenker det er verdt det

Vi skal på 3D/4D ultralyd hos Meretes ultralyd som ligge i Stavanger, og der er prisen 1100,- Da får vi video og bilder sendt på telefonene/mail. Hun anbefaler mellom uke 28-32. Vi skal i uke 30! Har flærne venner som har hvert oss hun, og de har vært kjempe førnøyd og fått fine bilder. Men om bildene blir bra eller dårlig er det vell ingen garanti på, alt etter hvordan baby ligger. Tror det er veldig individuelt om man vil bruke penger på det, eller synes det er verdt det. Jeg ønsker og gå så partner kan få være med, og han også kan få en litt mer ‘ekte’ følelse på at baby faktisk snart kommer, siden han ikke har fått vært med på noen av de andre kontrollene/ UL’ene.. bra eller dårlige bilder, vi krysser fingrene får bra bilder vertfall i uke 30:D:D:D

Vi skal på 3D/4D ultralyd hos Meretes ultralyd som ligge i Stavanger, og der er prisen 1100,- Da får vi video og bilder sendt på telefonene/mail. Hun anbefaler mellom uke 28-32. Vi skal i uke 30! Har flærne venner som har hvert oss hun, og de har vært kjempe førnøyd og fått fine bilder. Men om bildene blir bra eller dårlig er det vell ingen garanti på, alt etter hvordan baby ligger. Tror det er veldig individuelt om man vil bruke penger på det, eller synes det er verdt det. Jeg ønsker og gå så partner kan få være med, og han også kan få en litt mer ‘ekte’ følelse på at baby faktisk snart kommer, siden han ikke har fått vært med på noen av de andre kontrollene/ UL’ene.. bra eller dårlige bilder, vi krysser fingrene får bra bilder vertfall i uke 30:D:D:D

Skal på en vekstkontroll denne uken på sykehuset, men ble oppringt og spurt om koronaspørsmålene. Har hørt at fedrene har lov å være med på ordinær ultralyd, så hadde satset på at faren fikk være med på denne .. Men nei.
Så bestiller nok en 3D snart, er i uke 26, snart uke 27. Han må nesten få oppleve dette, er hans første barn ;)

Her eg bor er prisen rundt 2000,- for en halvtime. Stiv pris, så håper vi får bra bilder!

Vi gjorde det med nr 1, men jeg ønsker ikke å se hvordan baby ser ut til jeg får baby på brystet etter fødselen :) Jeg ser ingen vits med 3D, men skjønner at andre syns det er stas.

Vi var i uke 27+1 :) JM sa hun kunne henvise meg til sykehuset, men jeg orket ikke å kjøre opp på sykehuset alene enda engang, så da gikk vi privat :) Jeg synes det var veldig kos, og 3D bildene var en bonus :)
CDE041A8-E28D-4429-A842-CB13C15FAF79.jpeg

Betalte 1400 og fikk med en minnepenn med bilder. Synes det var verdt det :) Legger ved noen av bildene så du kan se hva du kan forvente.

Vedlegg

• 14C56BC9-B68C-4628-8181-79EA827A0461.jpeg
    14C56BC9-B68C-4628-8181-79EA827A0461.jpeg
    30,1 KB · Visninger: 39
  • 2C616C79-443F-4799-A44E-5A3A174F37DE.jpeg
    2C616C79-443F-4799-A44E-5A3A174F37DE.jpeg
    24,1 KB · Visninger: 40
  • AF732934-140E-4D7E-A0BA-727E5B5775B7.jpeg
    AF732934-140E-4D7E-A0BA-727E5B5775B7.jpeg
    24,1 KB · Visninger: 40
Jeg så akkurat på 3D-ultralydbildene av dattera mi som nå er sju år. Husker jeg syns det var stas på ultralyden, men var ikke noe spesielt å se bildene nå merka jeg. De bildene er vel mest stas å se på før babyen er født kanskje så sånn sett kan det jo være verdt å ha de bildene å se på i noen uker. Men tror ikke vi gjør det denne gangen om ikke samboeren min har veldig lyst. For jeg er på en del vekstkontroller så jeg selv får i hvert fall sett nok inn i magen.

E7786664-9702-4033-986E-C3123C780A4D.jpeg Jeg synes absolutt det var verdt det ;) Betalte 1400 og fikk en link sendt rett til tlf med både bilder og video som en laster ned og lagrer.
Første gang så fikk vi ikke sett ansiktet veldig tydelig da hun lå med hendene foran , så vi fikk komme igjen uken etterpå gratis for nytt forsøk :gen014

Legger og ved er bilde så du kan se :)

3D-ultralyd med nr 1 fikk vi kjempebra bilder. Med nr 2 - la seg med hodet inn i morkaka - nektet å snu seg. Brukte 1,5 time og han gravde bare hodet lenger og lenger inn. Vi fikk bilde av ett øre....

Vi tok 3D ultralyd med førstemann og fikk kjempefine bilder! Tok UL hos Meretes ultra i Stavanger. Denne gangen har jeg «glemt det litt bort» og er snart 29 uker på vei. Det er ikke noe ledig time før jeg er 32 uker på vei, og i tillegg har jeg morkaka fremme, så har lest man kan få dårlige bilder hvis man er for langt på vei når UL blir tatt. Så vi har funnet ut at vi dropper det denne gangen. Ikke så lenge til vi får møte jenta vår nå uansett:)

Skal på en vekstkontroll denne uken på sykehuset, men ble oppringt og spurt om koronaspørsmålene. Har hørt at fedrene har lov å være med på ordinær ultralyd, så hadde satset på at faren fikk være med på denne .. Men nei.
Så bestiller nok en 3D snart, er i uke 26, snart uke 27. Han må nesten få oppleve dette, er hans første barn ;)

Her eg bor er prisen rundt 2000,- for en halvtime. Stiv pris, så håper vi får bra bilder!

Ja litt stivere pris hos deg ja.. har har ikke far fått lov og vert med på verken oul eller andre kontroller.. men vet det er noen sykehus som tillater far er med.. her i området er det bare private som har tillatt pappan med. Kjipe greier:sorry:

Ja litt stivere pris hos deg ja.. har har ikke far fått lov og vert med på verken oul eller andre kontroller.. men vet det er noen sykehus som tillater far er med.. her i området er det bare private som har tillatt pappan med. Kjipe greier:sorry:

Samme her, far har aldri vært med til jordmor eller ordinær ultralyd. Åpnet såklart opp for ordinær ultralyd etter eg var, da reglene for koronaen slapp litt opp igjen til normalen.
Har også morkaka foran, så er usikker på hvordan bildene ville blitt på 3D. Leser at di ber folk komme tilbake hvis babyen ligger vanskelig til. Så er jo fortsatt håp ;)

Back
Topp