3D-ultralyd

Lavendella

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Tenker å ta 3D-ul. Mest for å få bekreftet kjønnet, men også fordi vi ikke fikk noen bra bilder på OUL og er så nysgjerrig og spent på å se lille bebisen :joyful:
Leser rundt på forskjellige UL-klinikker sine sider, og ser noen steder skriver at det blir mindre suksess med 3D-ul dersom man har morkaken foran på magen. At det skaper skygger, og bildene ikke blir bra? Noen som har erfaring?
Og at 3D anbefales uke 28-30, men dersom man har morkaken foran bør 3D tas tidligere (uke 26-28)?

Noen som har tatt 3D-ul med morkake foran, og hvilken uke i så fall?

Sniker fra April

Jeg tok 3D UL med morkaken foran i uke 23+1, også mest for å bekrefte kjønn. Der vi var anbefalte de ikke 3D før uke 23 fordi babyen har så lite «fett» på seg og fordi de er så tynne. Venter man for lenge derimot vil babyen nesten være så stor at det er vanskelig å se alt ordentlig. Slik jeg forsto det (mulig jeg tar feil). Uansett, vi så en kjempefin liten bebis!:)

Jeg fikk 3d ul på oul uke 18. Morkaka foran. Den lå litt i veien, men så klart og tydelig baby, ansiktstrekk og alt det der :happy:

Jeg hadde 3D ul med eldste i uke 27. Morkaken forran, fikk en fin opplevelse og fine bilder. Skal gjøre det samme igjen tror jeg :Heartred

Vi skal på ultralyd i uke 26. Håper ikke jeg har vært dum og bestilt for tidlig. Noen som har vært på 3D i uke 26?

Jeg tok 3d ul i uke 26, med morkake foran. Var mest for å vite kjønnet, det var ingen problem, da hun lå med rumpa opp. Men fikk ingen bilder av ansiktet, hun lå med det nedover og på siden, og jm fikk ikke flyttet henne. Skikkelig nedtur! (og litt rart at jm ikke gjorde mer for å få det til, når jeg tenker på det nå..) var privat. Beste bildet jeg har er av en fot liksom...

Sniker.

Morkake foran, og tok 3D ul 27+0. Tydelige bilder av ansikt :) hun lå med hodet ned i bekkenet med henda foran ansiktet, så måtte legge meg på siden for at hun skulle flytte litt på seg :)

Takk for svar, alle sammen! Da har jeg bestilt 3D-UL til uke 27+4, og krysser fingrene for fine bilder!! :joyful:

Back
Topp