3D ultralyd

Tomaske

Forelsket i forumet
Når tok du 3d ultralyd? Ble det gode bilder? Ser dei ulike klinikkene anbefaler forskjellige uker
Eller er oul like greit?
Hvor mange ultralyder hadde du iløpet av første svangerskap? :)
 
Last edited:
Tok 3D ultralyd i begge svangerskapene, sånn rundt uke 30. Fine bilder. 2D er vel sånn vanlig ultralyd som man får på oul? Synes 3D bildene ble finere, men jeg vet jo at oul ikke er for å få fine bilder. Så vi valgte 3D som en kose-ultralyd med fokus på å se babyen og få fine bilder. Anbefaler 3D fremfor vanlig 2D altså!
 
Tok 3D ultralyd i begge svangerskapene, sånn rundt uke 30. Fine bilder. 2D er vel sånn vanlig ultralyd som man får på oul? Synes 3D bildene ble finere, men jeg vet jo at oul ikke er for å få fine bilder. Så vi valgte 3D som en kose-ultralyd med fokus på å se babyen og få fine bilder. Anbefaler 3D fremfor vanlig 2D altså!
Takk for svar :)
 
Hadde 3D-ul i uke 24+0, tok det så tidlig pga det var siste mulighet før sommerferien. Hadde også morkaka foran. Fikk ikke så veldig gode bilder, da mini hadde både armer, bein og navlesnor foran ansiktet. Eller så presset han ansiktet inn i morkaka :wacky:

MEN, at jeg ikke fikk gode bilder betydde egentlig lite for meg. Det var en utrolig fin og koselig ultralyd, jordmora gjennomgikk hele babyen nøye og var flink til å forklare og vise underveis. Tror vi var inne i 1,5 time (inkludert litt tid brukt på å hoppe rundt i håp om at lille skulle legge seg bedre til). Så det var veldig verdt pengene :Heartred

Hadde tul 11+4, oul 19+0 og 3D 24+0. På slutten ble det hyppige kontroller med ultralyd pga komplikasjoner i svangerskapet.
 
Jeg var å fikk 3D ul i uke 32. Morkake foran her også. Men angrer slett ikke på at jeg var å tok en ekstra 3D ul. Var en helt spesiell opplevelse sammen med gutten vår. Var også så heldig at gutten vår gjespet til oss helt på slutten av timen før han la seg godt til å sovnet. Det ene gjespet gjorde for meg at alt ble veldig virkelig. En skikkelig levende gutt! Rakk dessverre ikke ta bilde eller filme det lille gjespet, men det slo rot i hjertet mitt og vil forhåpentligvis være noe som vil følge meg hele livet.
 
Tok da jeg var 28+0, ble ikke sånn kjempe bra.. jm sa jeg skulle kommet et par uker tidligere.
 
Back
Topp