3D ultralyd

Gledesspreder

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen! :-)
Noen som skal på/har vært på 3D ultralyd? :-)
Evt i hvilken uke? :-)
Vi skal på 3D ultralyd i uke 24! Gledes oss! Jordmor var ikke helt sikker på kjønn på oul så blir spennende å se om vi får se noe mer på 3D :-D <3

Hadde tenkt, men så stoppet bilen min og det ble dyrt.. :/ var forrige svangerskap og syns det var helt supert!!

Har vært med begge de forrige to. Fikk med to 3d bilder nå denne gang på oul, (18+5), og skal nok gå i uke 29-30 denne gangen også. Kjempe fine bilder :)

Håper på at vi kan ta oss råd til det, men med jul og baby i siktet er ikke økonomien på topp :/

Jeg var sist, i uke 28 eller uke 29. Fikk fine bilder, men savnet klinisk blikk fra han som utførte ultralyden. Han gjorde det kun for moro liksom, og syns jeg fikk lite info om hva vi så og slik da. Jeg liker å få forklaringer, målinger etc, men dette var nok mer for moro tenkte han gynekologen tror jeg ;) Han målte hodet og det var helt feilmåling. Han målte meg til å være 2-3 uker lenger på vei. Litt skuffende. Men for bildene sin skyld vil jeg jo anbefale det da :) Nå følges vi ekstra opp grunnet prematur fødsel og liten baby sist, så jeg skal på UL på sykehuset i uke 24, 28, 32 og 36, så da tror jeg ikke vi bestiller 3D i tillegg. Kanskje jeg er heldig og får 3D bilder på sykehuset :)

Har vært på 3D UL i uke 26-27 med begge jentene, men vet ikke om vi kommer til å gjøre det denne gangen. Fikk fine bilder og det var gøy å se hvordan babyene så ut "på ordentlig", men det koster jo litt (ca. 1300kr) og vi må kjøre 2,5t for å komme til nærmeste sted de tar 3D UL.

Der vi gikk opplyser de om en slik 3D UL anbefales mellom uke 24-28 og at det ikke gjøres fosterdiagnostikk og at det ikke skal erstatte vanlige svangerskapskontroller og ultralydundersøkelse på sykehuset. Så det er mest "for gøy" men de plikter naturligvis å opplyse om de skulle finne noe alvorlig galt.

Vi skal på 3D, har ikke bestilt time enda men blir nok i uke 26ish. Gleder meg masse, så faktisk ansiktet på 2D overraskende bra på OUL så gleder meg veldig til og se hvordan han ser ut i 3D! Det er en medisinsk undersøkelse der vi går selvom det er privat så siden jeg ikke får flere enn den ordinære av det offentlige så vil jeg gå en gang til uansett :)

Skulle gjerne gjort det, men det blir dessverre for langt å reise. Skal følges opp med jevnlig UL for å sjekke livmorhalsen, så satser på at vi i hvert fall får se den lille i 2D flere ganger :)

Back
Topp