3D ultralyd

J0ls1

Betatt av forumet
Håy håy! Er det fler som skal, eller har vært på 3D ultralyd?

Jeg har vært så i tvil på om jeg skulle bruke penger på det denne gangen, men storesøster fikk jo, og jeg føler jo at lillebror og burde ha det. Samtidig lurer jeg på om de er like og ikke minst litt størrelse på han og sånn.

Jeg fikk fine bilder i uke 12, men uke 19 lå han bare krøllet som en ball nederst i bekkenet og de fikk ingen bilder og nesten ingen mål av han, fikk ny time i uke 23, men samme der, ingen mål eller bilder fikk de tatt da han lå å gosset seg laaangt nede i bekkenet.

Men nå kjenner jeg jo at han har blitt større og at han er lenger opp, så hadde jo vært gøy med bilder, samt kanskje få tatt noen mål :)
 
Jeg har vært på 3D-ultralyd. Var heller ikke storfornøyd med den ordinære ultralyden, så syntes det var hyggelig å se frem til en ny noen uker senere. Føles som en evighet å gå i ni måneder uten å se hvem som er der inne, så for min del er det vel så mye det lille møtet underveis. Men, det koster jo litt da, så man må nesten bare vurdere om man synes det er verdt det. Jeg synes det er så fascinerende med ultralyd at jeg ikke var i tvil om å gjøre det.
 
Jeg har vært på 3D-ultralyd. Var heller ikke storfornøyd med den ordinære ultralyden, så syntes det var hyggelig å se frem til en ny noen uker senere. Føles som en evighet å gå i ni måneder uten å se hvem som er der inne, så for min del er det vel så mye det lille møtet underveis. Men, det koster jo litt da, så man må nesten bare vurdere om man synes det er verdt det. Jeg synes det er så fascinerende med ultralyd at jeg ikke var i tvil om å gjøre det.

Jeg føler det som deg, så nå har jeg bestilt og har fått time 10 mai! Da er jeg i uke 30 (ba de ta den uken de trodde det car best)

Hvilken uke var du i når du tok 3d ul? :)
 
Jeg føler det som deg, så nå har jeg bestilt og har fått time 10 mai! Da er jeg i uke 30 (ba de ta den uken de trodde det car best)

Hvilken uke var du i når du tok 3d ul? :)
Jeg dro da jeg var 26 uker på vei. Fikk med en minnepinne med alle bildene/videoene + bildene fra da jeg var der i uke 13, så de har jeg sett masse på i etterkant. Håper du får en fantastisk opplevelse 10. mai! :)
 
Gravidpakken er 3 stk ultralyd hjå privat klinikk i Førde for 1900,- ☺ Blir kjekt, bileta på OU var veldig dårlege.
Lykke til du óg!
 
Vi tok i Moss. I forrige svangerskap tok vi i Fredrikstad (bedre helse). Var mer fornøyd med knøttet, for hun har HD live og man får filmer, det får man ikke på bedre helse :-(
Vurderer å bare bestille på Volvat jeg egentlig, men er vel kansje ikke en jordmor som tar 3D der? Var der på tidlig ultralyd(vanlig) og hun brukte tid og så lenge at alt var bra. Jeg tok på bedre helse der i Fredrikstad forrige gang, så har ikke noe video fra Dattern. Men bare jeg får noen bilder :p men usikker på hvilken av de jeg skal ringe :nailbiting: Noen som vet om det er en jordmor som tar ultralyden på Volvat??
 
Vurderer å bare bestille på Volvat jeg egentlig, men er vel kansje ikke en jordmor som tar 3D der? Var der på tidlig ultralyd(vanlig) og hun brukte tid og så lenge at alt var bra. Jeg tok på bedre helse der i Fredrikstad forrige gang, så har ikke noe video fra Dattern. Men bare jeg får noen bilder :p men usikker på hvilken av de jeg skal ringe :nailbiting: Noen som vet om det er en jordmor som tar ultralyden på Volvat??


Jeg ser det står at det kun er volvat i bergen som har jordmor og at 3d ul blir tatt av en vanlig gynekolog hos de andre volvatene. Men tror de er flinke der uansett, så hadde ikke bekymret meg over at det ikke er en jordmor som utfører ul. De tilbyr jo det så de kan sikkert det de skal og de kan nok fint svare på alle spørsmål en jordmor kan :)

Lykke til :)
 
Jeg har tatt 3D og ble veldig fornøgd! Hadde egentlig ikke tenkt å gå, men var veldig misfornøyd med oul i tillegg til at vi ikkje viste kjønn. Ble en kjempe positiv opplevelse. Var mye gøyere en jeg hadde forventet. Mannen som egentlig var ganske lunken syntes også det var gøy. I tillegg oppdaga dei at morkaka låg langt nede, så nå må jeg ha ekstra oppfølging med tanke på om jeg kan føde normalt eller ikke. Det hadde dei ikke sagt noe om på oul så veldig glad jeg tok 3D
 
Jeg ser det står at det kun er volvat i bergen som har jordmor og at 3d ul blir tatt av en vanlig gynekolog hos de andre volvatene. Men tror de er flinke der uansett, så hadde ikke bekymret meg over at det ikke er en jordmor som utfører ul. De tilbyr jo det så de kan sikkert det de skal og de kan nok fint svare på alle spørsmål en jordmor kan :)

Lykke til :)
Da bestiller jeg time der jeg tror jeg :D
Vet at de er veldig flinke der. Lurer på om 3D er nytt i Fredrikstad?! For før stod det bare Bergen og ett sted til. Men så så jeg nå at Volvat Fredrikstad publiserte på Facebook at de har 3D :) takk for svar ;)
 
Hvordan gikk 3D ul idag?? :) :)
Gikk forsåvidt bra, alt så utmerket ut, men bildene vi fikk var ikke så bra, da hun hadde bøyd navlestrengen foran fjeset sånn at den ikke bare passerte én gang, men TO!
Veldig deilig å nok en gang få bekreftet at alt var bra, men bildene var ikke verdt de 1700,- jeg betalte for det :( men hadde helt sikkert angret om jeg ikke hadde reist å fått se henne :)
 
Gikk forsåvidt bra, alt så utmerket ut, men bildene vi fikk var ikke så bra, da hun hadde bøyd navlestrengen foran fjeset sånn at den ikke bare passerte én gang, men TO!
Veldig deilig å nok en gang få bekreftet at alt var bra, men bildene var ikke verdt de 1700,- jeg betalte for det :( men hadde helt sikkert angret om jeg ikke hadde reist å fått se henne :)

Typisk det, men godt at alt sto bra til med den lille da :)
Husker med første vår og, så lå hun med hodet trøkt inn i morkaka så bildene ble heller ikke så bra den gangen, men jeg vet jeg har morkaka bak denne gangen, så håper vi kan få til noen bra bilder. Men som du skriver, plutselig er det noe annet i veien ;)

Men da har du sett at alt er bra selv om bildene ikke ble det, og tror nok du ville angret om du ikke gjorde det ja :)
 
Back
Topp