Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Vi er litt i tvil om effekten på fostret. Siden vi har vært på vanlig UL 3 ganger. Tenker om det er lurt med så mange UL. I tillegg til det så er 3D så pass nytt at det er ikke godt dokumentert effekt. Jeg vet ikke. Har såååååå lyst å gjøre det siden dette blir min siste svangerskap, men på den andre siden så vil jeg ikke på noen grad skader fostret. Hva syns dere om det og er det slik diskusjoner hjemme hos dere som hos meg??
Har fått se 3D bilder både på tidlig UL og OUL og skal ha UL i mai for å sjekke morkakeplassering og i uke 36/37 for å sjekke leie. Regner med å få se 3D bilder da også, så da ser jeg ikke behov for flere
Tror ikke 3D er mer farlig enn vanlig UL så lenge de bruker det på sykehuset. Men alt med måte selvfølgelig!
Om ultralyd hadde vært farlig hadde det ikke blitt brukt så mye som det gjør. Ved risikosvangerskap er det jo flere ultralyder å det er jo rart at disse gjennomføres hvis det kan være skadelig! Det er ikke funnet noen skadelig effekt av hverken vanlig ul eller 3D! så det bekymrer ikke jeg meg for i det hele tatt
Jeg skal i uke 28. Har vurdert å ringe å avbestille timen flere ganger å er i en veldig tvil. Koster en del penger.. Å har hørt at mange blir missfornøyd. Men har vell kommet til det at det er bedre å angre på at jeg var der enn at jeg ikke dro ...
Jeg skal på 3D ul den 13. Mai. Gleder meg veldig til det.
Du som er redd for skadeeffekten; anbefaler deg å lese litt om hva ultralydbølger er, kanskje dette gjør deg roligere
Vi skal i slutten av mai ultralyd er ikke farlig. I allefall ikke når det er snakk om en undersøkelse eller ti i løpet av ett svangerskap. Forskerne har ikke funnet tegn på at det er farlig, men heller ikke på at det er helt ufarlig. Det jeg hørte sist var at det muligens oppfattes som støy hos fosteret. Jeg gikk ett år på radiografutdanning og lærte noe om dette da.