3D ultralyd - når?

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Vi har bestemt oss for at vi har lyst til å ta 3D ultralyd etterhvert. Skal til ordinær ultralyd 27. sept (uke 18). Når får man mest ut av 3D ultralyd? Når er det mest gøy å se på babyen liksom? [:D]

Det jeg har hørt er at det er best mellom uke 25 og uke 35. Da ser du mest og det er da man ser ungen mindre alien aktig. ( sier de da).

Klem

Takk for svar linka, det høres fornuftig ut. Passer bra også, for da har jeg vanlig ultralyd og glede meg til om noen uker, også kan vi ta 3D ultralyd en gang mellom uke 25 og 35. Da blir det ikke så fryktelig lenge mellom vanlig ultralyd og fødselen [:)]

Det har jeg lyst til også...Er det noe man må betale for? Hvor kan jeg evt bestille det?

Jeg vet ikke hvor du bor hen Hes, men her i Tønsberg har vi Nøtterøy ultralydinstitutt som folk skryter veldig av. Prisen ligger på rundt 550,- kr. Da får man med seg masse bilder og en DVD med ca. 30min opptak av babyen. De som har vært der sier personalet er veldig hjelpsomme å hyggelige.

Jeg har hørt noen neve Mjorstueklinikken hvis man hører til Oslo. De fleste store byer har sikkert tilbud om 3D ultralyd et eller annet sted i nærheten. Jordmoren din vet sikkert om hva som er nærmest deg!

På majorstua koster det 1000.- for 3d ul. Litt dyrt, men verdt det.
Klem

På Majorstuaklinikken får du 4D ultralud. dvs at videoen er i 3D, ikke bare stillbilder som på Nøttetøy.

Var på 3d ultralyd når jeg var 15 uker på vei. Det var utrolig morro. har enda ikke vært på den ordinære ultralyden(den i uke 18). men syntes det hørtes spennende ut med 3d. det var lett å se selve babyn. Men vi ble rådet til å komme tilbake når babyn var 25 uker. da var den litt penere... ikke så tynn.

Råder alle til å bestille 3d. Jeg var på Nøtterøt i Tønsberg.

Back
Topp