3D ul i dag

danmark

Glad i forumet
Var på privat UL i dag, jeg ville egentlig bare ha vekstestimering, men gynekologen synes vi skulle se på i 3D og :p

Ble ganske fine bilder, til tross for at jeg er kommet til 34+4, sa han aldri hadde gjort 3D så sent før, så tror han synes det var litt morsomt og :p

Ift vekstestimering, så er han litt liten, 13% under gj. snittet, ingen andre små babyer i familien, så ble henvist til ny scanning om 10 dager, for å se at han følger sin egen kurve. Alt annet så fint ut da :)

Så bra bildene ble bra og at du blir kontrollert igjen med tanke på vektkurver. :hello

Hørtes ut som en flink person som gjorde undersøkelsen. Og bra du får oppfølging. Hvorfor valgte du 3d så sent?:-)
altid gøy med bilder fra da de ligger i magen;-)

Hørtes ut som en flink person som gjorde undersøkelsen. Og bra du får oppfølging. Hvorfor valgte du 3d så sent?:-)
altid gøy med bilder fra da de ligger i magen;-)

Hadde ikke tenkt på 3D egentlig, ville ha vekstestimering pga dalende SF kurve. Var gynekologen som ville gjøre 3D, hehe :p

Aha, forstår. :-)
Bra du får god oppfølging. Var det stor variasjon med sf målene dine?

Så bra at alt så bra ut! Og så grei gynekolog ;) Hvor mange cm er sf målet ditt på, og hvilken uke er du i? Når de regner 13% under gjennomsnittet, så regner de 13% under den røde streken på skjemaet antar jeg?

Så gøy og bra at alt var bra (selv om han var litt liten) :)

ImageUploadedByBV Forum1390387819.641626.jpg

Ser sånn ut, så målene i seg selv er ikke lave, men kan se ut som veksten flater litt ut.

-13% er i forhold til målene som ble tatt på UL i går (hode og mage) :)

Så -13% i forhold til gjennomsnittet av alle babyer på dette tisdpunktet av sv.skapet? :) Hadde visst litt tungt for det i dag ;)

Men du får jo oppfølging med ny skanning, det er jo bra! Blir spennende å se da :)

Så -13% i forhold til gjennomsnittet av alle babyer på dette tisdpunktet av sv.skapet? :) Hadde visst litt tungt for det i dag ;)

Men du får jo oppfølging med ny skanning, det er jo bra! Blir spennende å se da :)

Stemmer :)

Blir bra med en ekstra scanning, er ikke meg i mot om han er litt til den lille siden, men greit å vite at det ikke er pga veksthemming :)

Fikk du vite ca vekt? :)
Jeg har ligger på -13 men forrige uke var jeg på -16. Ligger på det hvite på SF målene jeg da :p

Skal på ny kontroll neste uke og gleder og gruver meg :) spent på utviklingen.

Fikk du vite ca vekt? :)
Jeg har ligger på -13 men forrige uke var jeg på -16. Ligger på det hvite på SF målene jeg da :p

Skal på ny kontroll neste uke og gleder og gruver meg :) spent på utviklingen.

Skulle visst egentlig vært 2,4 kg, så da er han ca 2,1 i stedet (hvis gyn har rett).

Sniker fra januar.

Ikke stol helt blindt på vekstestimeringen, for den var skivebom i mitt tilfelle!

Når jeg var på 3D ul i uke 29 nesten uke 30 ble lillemann estimert til 4.2-4.3 ved termin.
Gikk og var kjempe bekymret gjennom resten av svangerskapetfor å føde en stor bebis..
Ble enda mer bekymret når jeg begynte å gå på overtid..
Lillemann kom 4 dager over termin å var 3395 så vektestimeringen jeg fikk stemte absolutt ikke :)

Sniker fra januar.

Ikke stol helt blindt på vekstestimeringen, for den var skivebom i mitt tilfelle!

Når jeg var på 3D ul i uke 29 nesten uke 30 ble lillemann estimert til 4.2-4.3 ved termin.
Gikk og var kjempe bekymret gjennom resten av svangerskapetfor å føde en stor bebis..
Ble enda mer bekymret når jeg begynte å gå på overtid..
Lillemann kom 4 dager over termin å var 3395 så vektestimeringen jeg fikk stemte absolutt ikke :)

Skjønner at man ikke skal stole blindt på det, men jeg har vært til jevnlige kontroller (uke 28, 30, 33, 35) og de har fått -13%, -12%, -16% og -8% Så helt bak mål har de ikke vært her synes jeg:)
Men er veldig spent på år han kommer ut, han kan jo vokse sikkelig nå på slutten også så :p

Back
Topp