3D UL - ble ikke som forventet

Mammatoo

Glad i forumet
Vi var på 3D UL i går for å se på våres lille :)
Men der oppdaget gynekologen at lillejenta var 12% for lita i forhold til ord. UL (og ord. UL er oxo itillegg 2 uker feil etter menstermin) Så jeg bærer på en liten baby.
Fikk ihvertfall bekreftet at det var 99% sikkert at det var jente da :D
Fikk beskjed om å komme tilbake for å se om hun vokser som normalt, så 24.april er det ny UL.
Fikk ikke sett på 3D da hun ikke ville snu på seg, så bare bakhodet hennes ..
Måtte likevel betale fullpris, syns det var litt dårlig da .. Vet ikke om jeg må betale det neste gang siden dem har henvist meg videre til oppfølging? Noen som vet?

Henvist deg til sykehuset du skal føde ved? Da skal du ikke betale :) Kan være vanskelig å gi eksakt størrelse, men håper hun følger en fin kurve, da går det bra :)

Hybelkaninen skrev:
Henvist deg til sykehuset du skal føde ved? Da skal du ikke betale :) Kan være vanskelig å gi eksakt størrelse, men håper hun følger en fin kurve, da går det bra :)

Nei, tilbake til samme klinikk som vi var på .. 

Hehehe de må vel ta betalt for tiden de bruker :) Er jo ikke deres eller din feil for den saks skyld at bebisen er kamerasky :P Kan jo be om å bli henvist til sykehuset så du slipper å betale :)

Jeg vet at ved noen klinikker her i område så får man en ekstra time gratis dersom man ikke får tatt bilder av bebisen og sånn, og hvis bildene blir dårlig får man ny time til redusert pris om ønskelig.

Ang. vekst så hadde jeg og 12% vekstavvik på vår forrige ved en av UL'ene (ja tok en hel del pga risikosvangerskap) 12% var ikke noe de bekymra seg for men måtte ta en ekstra vekstkontroll, det var når det nærmet seg over 20% de måtte gjøre tiltak. Jeg fikk liten baby den gang, men de var og klar på at slike estimater var en veiledning. Venninna mi fikk beskjed om at hu hadde en stor gutt i magen og måtte forberede seg på en tøff fødsel... men når han kom til var han ikke mer enn 2500 g, så de kan ta feil.

Sånn er det på de rundt her også.. hvis man må komme tilbake fordi de ikke fikk tatt bilder så får man den timen gratis...

MorTilSnartTo skrev:
Sånn er det på de rundt her også.. hvis man må komme tilbake fordi de ikke fikk tatt bilder så får man den timen gratis...

ringte å sjekka, må betale 70,- :)

immababy skrev:

MorTilSnartTo skrev:

ringte å sjekka, må betale 70,- :)

Det var bra!!:)

Back
Topp