3D uke 2728 noen???

manne86

Blir kjent med forumet
Hører litt med dere også jeg da :) noen andre som har hatt ul i ca uke 27/28, hva veide babyen da?

Min ser ut til å være noe over snittet, ikke veldig bekymret egentlig men litt angst for 5kg unge emoticon hihi

har bare vært på 3d ul i uke 28, men må huske at det er ikke kiloene på babyen som har noe å si nårmdu skal presse h*n ut, det er hode omkretsen ;) og de tar ofte feil på slike vekst estimeringer for jeg fikk beskjed om (forrige sv.skap) om en gutt på nærmere 4kg viss jeg gikk til termin, men han kom en uke over og veide 3340! 

Ja hører dem sier det ;) hehe men uansett da!! vil jo ikke ha en monster baby heller..Sa de hva din veide i uke 28 da?

Jeg blir fulgt opp pga. lite fostervann, så i går veide min prinsesse 1100 gram, og hadde da -4% ca i "vekstavvik". (Forsåvid et forferdelig ord, for hun følger sin egen skala helt fint, og legger på seg bra. ;) Men som hun over her skriver, det er visst sjelden det stemmer helt med virkeligheten, men det gir jo en god indikasjon ;)

manne86 skrev:
Ja hører dem sier det ;) hehe men uansett da!! vil jo ikke ha en monster baby heller..Sa de hva din veide i uke 28 da?

det husker jeg dessverre ikke 

Jeg var på 3d igår, uke 28+5. Hun ble målt til å være 8 % over gjennomsnittet, og det utgjorde ca 150 gram, så prinsessen var ca 1400 gram sa jordmora :)

Var å tok 3D UL i uke 27 og der ble frøkna målt til 1200g :)

Vi var på 3D i uke 27 + 2 og da var snuppa 1047g, det var visst helt etter normal kurve :) Så da regnte de med hun er ca 3500g hvis hun kommer til termin.

Mannen hadde veldig stort hode ved fødsel så jeg spurte om det også (litt nervøs da svigermor sa det var j... å føde ham i forhold til hans tre søstre som var rundt samme vekt). Men hodeomkrets var heldigvis innenfor normalen det også :)

Jeg var på 3d ul da jeg var 26+4, og da ble hun beregnet til å være ca 1050g. Og hvis hun fulgte kurven sin fram til termin skulle hun bli 3,7-3,9 kg. 

Skal på vekstestimering mandag om ei uke, så får vi se hva de sier om størrelsen på jenta da.. 

Jeg var på 3D nå på lørdag, da var jeg 27+4 og da hadde jeg +13% vekstavvik. Og hun sa hun veider 1200 gr. Men ser her til dere andre så ligger det rundt denne vekten:)
Syntes 13% hørtes så mye ut...

De vokser visst litt i rykk og napp nå, så plutselig kan det synke litt igjen ;) Syns -7% på min hørtes lite ut også, men hun hadde spist seg opp igjen litt til neste måling. Disse målingene kan visst også være svært uklare, noen har fått beskjed om at de får unger på 2,5 kg og bekymret seg for det, og ut har det kommet en på godt over 3 ;) Så er nok ingen grunn til bekymring ;)

*sniker fra april*

Jeg var på 3D i uke 27+5, og da veide babyen 1150 gram. Helt normalt, ifølge gyn :-)
Og husk at det er klin umulig å anslå fødselsvekt enda, det kan de bare tett opp mot termin.

Jeg var på 3d i uke 29 å da veide frøkna 1173g :)

Back
Topp