3D scrappe blomster

Taranitas øyenstener

Forumet er livet
ja, jeg klødde meg i hodet når jeg leste de ordene jeg oxo. For det er greit nok å bruke disse limputene for å lage en 3D effekt, men når du må lage blomstene fra bunn selv (ikke ferdig lagede) så aner jeg ikke hva jeg skal ta meg til. Er med i en konkurranse skjønner dere, hvor jeg fikk vite på onsdag at jeg fortsatt er med, og den ene oppgaven består i å lage 3D blomster, hvordan skal jeg ta fatt på denne oppgaven montro, har dere noen forslag til meg?

Har du et stempel av en blomst? Jeg lager også stort sett alltisd blomsten fra bunn av. Av og til bruker jeg stempel og stempler på baksiden av arket jeg skal bruke til blomst. (Er det vellum eller halvgjennomsiktig papir, presser jeg bare papiret hardt ned i stempelfordypningene, slik at man ser omrissset av blomsten uten å bruke blekk) Så klipper jeg ut blomsten, og etterpå legger jeg det oppå stempelet igjen, og dytter slik at "bladene" bøyer seg inn i fordypningen på stempelet. (Skjønte du hva jeg mente? Er ikke så god på forklaring..[&:])

Hvis du ikke har stempel, kan du klippe ut den blomsten du vil, og bruke et eller annet som er buet, f.eks en liten t-skje eller det som passer best, og presse papiret slik at det blir buet. Det er lettest å få til på papir som er litt løst i seg.

Jeg vet ikke om du skjønte hva jeg mente, og om jeg skjønte hva du mente, men lykke til uansett...[:D]

ORIGINAL: UPS

ORIGINAL: ~T@r@nit@s øyensten~

jeg skjønte hva du mente ja, takk for hjelpen, men jeg laget faktisk noen blomster igår, og jeg ble kjempe fornøyd, du kan se dem her:

http://www.scrapbookexpress.no/forum/showthread.php?t=18058 

innlegg nr 6[:D]

Jeg er ikke medlem her, så får ikke tilgang. Kan du legge et bilde her så jeg kan få sett? Har veldig lyst å se hvordan du gjorde det!

jeg skjønte hva du mente ja, takk for hjelpen, men jeg laget faktisk noen blomster igår, og jeg ble kjempe fornøyd, du kan se dem her:

Nå måtte jeg bare melde meg inn der, for jeg var så nysgjerrig på hvordan du hadde laget blomstene dine...[;)]
De var kjempeflotte! Men har du disse i et album med plastlommer? Blir de ikke litt sammentrykt hvis de skal i album? Eller legger båndet seg fint fordet om?
Fikk mange gode ideer i den tråden ja!

ORIGINAL: UPS

Nå måtte jeg bare melde meg inn der, for jeg var så nysgjerrig på hvordan du hadde laget blomstene dine...[;)]
De var kjempeflotte! Men har du disse i et album med plastlommer? Blir de ikke litt sammentrykt hvis de skal i album? Eller legger båndet seg fint fordet om?
Fikk mange gode ideer i den tråden ja!

nei de blir igrunnen ikke det, det gikk ganske bra, for har jo brukt 3d puter på det andre laget og da ligger de litt beskytta

Back
Topp