3cm

JannePåLandet

Flørter med forumet
Hei :-) Da jeg var på ul på sykehus fredag (vekstkontroll) ville legen sjekke om jeg var moden.. Hun sa jeg hadde 3 cm åpning.. Synes det hørtes mye ut ? Ikke skjedd stort etter det, litt kynnere bare . Hun sa jeg burde dra hjem å ha litt sex for å få i gang rier , noe jeg tenkte friste med her i kveld :-) trodde nesten fødsel var i gang med 3 cm jeg .. Flere som går med mer enn 2 cm og bare venter på tegn ?

Oi, det var jo bra! Tre cm mindre å slite med under fødselen. Da jeg fikk førstemann kom jeg på sykehus med 3 cm og fikk beskjed om at fødselen ikke var skikkelig i gang før 4 cm, men mulig de har litt forskjellige mål... Greit å vite at en er litt i gang, du får hive deg rundt og få fart i sakene;)

Åj, sist hadde jeg 3cm når jeg kom inn og da sa jordmor jeg var i aktiv fødsel. Men hadde jo regelmessige rier da.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Kommer ann på om du er førstegangs eller ei. Regnes ikke som i aktiv fødsel før 4 cm. Men var på omvisning på sykehuset i går og da regnet de 3-4 cm, men det er helt sikkert hvis vannet har gått eller man har rier

Hmmm...ja jeg trodde også man var mer eller mindre i fødsel ved 3 cm eller mer. Ved første mann kom jeg på sykehuset med rier og hadde 3-4 cm, og var da i fødsel som de sa. Nå har jeg bare 1cm

Det er ikkje så uvanleg å ha inntil 4 cm for andregangsmødre, uten at det skjer noko, er ikkje i aktiv fødsel før ein har 4 cm og regelmessige rier :)
Men, det er jo eit tegn på at du er moden, og at du allrede har 3 cm er jo kjempebra når fødselen startar :)

Back
Topp