38.8 i feber

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Lille har fått feber for første gang da han har tatt 3 måneders vaksiner i dag. Huff syns så synd på han :( Mammahjertet gjør vondt i dag ❤ ligger i bare bleia og får trøst ved puppen og nettopp fått paracept. Ligger med teppe i mellom oss så han ikke får kroppsvarmen min i tillegg.. vaksiner er ikke gøy :(

God bedring til den lille!

Heldigvis er ikke temp på 38.8 spesielt høy feber for små barn, så det er ikke farlig.

Dersom tempen ikke overstiger 39.5 og babyen virker uberørt bør man heller ikke gi paracet da feberen er kroppens måte å forsvare seg på mot "inntrengere" som virus (og vaksiner). ;)

God bedring :)

Heldigvis er ikke temp på 38.8 spesielt høy feber for små barn, så det er ikke farlig.

Dersom tempen ikke overstiger 39.5 og babyen virker uberørt bør man heller ikke gi paracet da feberen er kroppens måte å forsvare seg på mot "inntrengere" som virus (og vaksiner). ;)

Så rart at ikke helsesøster gir beskjed om sant. Hun sa at hvis ikke feberen gikk ned av seg selv når han lå i bare bleia så burde vi gi paracept. Sa ingenting om hvor mye i temperatur osv :/ jaja han fikk en paracept. Han var veeeeldig sutrete og virket ikke bra, hjalp heldigvis etter 1 time :)

Så rart at ikke helsesøster gir beskjed om sant. Hun sa at hvis ikke feberen gikk ned av seg selv når han lå i bare bleia så burde vi gi paracept. Sa ingenting om hvor mye i temperatur osv :/ jaja han fikk en paracept. Han var veeeeldig sutrete og virket ikke bra, hjalp heldigvis etter 1 time :)
Det er ikke farlig å gi Paracet, men det beste for kroppen er å bekjempe feberen på egenhånd. Jentungen her kan ha 39 i temp men være uberørt og leke fint, da gir vi ingenting. Men er hun veldig slapp, gråter og ikke vil drikke noe så gir vi såklart Paracet. Ser det an fra gang til gang. ;)

Ut de e det mesta eg gruar meg till dissa vaksiner. Allt annat taklar eg men nær tiden før vaksiner kommer gruar eg meg.
God bedring

Det stemmer ikke helt. Barn opp til 3 måneder skal alltid sees etter av lege ved temp over 38, da de ikke skal ha feber som så små og det kan være tegn på noe alvorlig. Vår lille hadde 38.0 når han var 5 uker og det ble vurdert innleggelse for ovservasjon da det varte noen dager.

I dette tilfellet er det jo en vaksine-bivirkning, og ingen fare. Og det er helt rett at feber hos større barn (3 mnd ++) ikke er noen fare. Storebror får "alltid" opp til 40 i feber!

Back
Topp