38,2 i feber - Oppd. m nytt spm

Bekke

Elsker forumet
Målte snuppa ved kveldsstellet til 38,2. Hun er forkjølet. Ser godt over øynene at alt ikke er som det skal.
Men er i fin form egentlig og leker seg osv.

Hadde dere holdt hjemme eller sendt i bhg?

----------

Holdt snuppa hjemme idag. Helt fin form, men dårlig matlyst. Spist kun litt potetgull og en bolle i dag. Har vært feberfri hele dagen, men har 38,2 i feber igjen nå ved kveldsstellet.
Hjemme i morgen også?[:-]

hjemme så lenge hun er slakk, men se det an i morgen tili kansje?! viss hun er feberfri og fin form da kan du jo sende henne i bhagen[;)]

Ville ha tatt tempen i morgen tidlig, det er morgentemperatur som sier noe om hvor høy feberen egentlig er..[:)]

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

Ville ha tatt tempen i morgen tidlig, det er morgentemperatur som sier noe om hvor høy feberen egentlig er..[:)]

Det stemmer i alle fall ikke her.. jeg har et feberbarn.. og tempen er som oftest litt lavere på morningen.. mens den stiger utover dagen

ja hadde holdt henne hjemme.formen blir sikkert ikke bedre av at hun styrer på i bhg når det er forkjølelse på gang.
god bedring[:)]

ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

det er tull! det er barnets allmenntilstand som er viktigste indikasjon på hvordan formen til barnet egentlig er. Man kan ha kjempe lav feber, og føle seg elendig, og super høy feber, og føle seg i super form.
Men feber er like mye feber om det er dag eller kveld den måles på.
Det er normalt at feberen stiger mot kvelden, fordi kroppens normal temperatur normalt også er litt høyere på kvelden, enn på dagen.
Feber er feber når det er 1 grad høyere enn hva man har i normal temperatur, men regnes som feber når den på dagtid er høyere enn 37,5 og på kveldstid er høyere enn 38.
Hos mine barn er normaltemperaturen 36.5. Så når de har feber på 38,2 har de faktisk feber, selv om det er målt på kvelden!
Når man er syk selv, så er formen også værre på kvelden, fordi man har høyere feber ofte på kvelden, enn på dagen.

Hilsen (snart) barnepleier

må si meg enig med yummymummy her.[8|]

Ja, hun skal være hjemme i morgen også. Hun må ha en feberfri dag hjemme før hun sendes til barnehagen

Jeg har feberbarn.. og opplever ofte at feberen uteblir på dagtid.. men at den kommer igjen på kvelden

Så det en annen informerte om i går er helt feil. Det er ikke på morningen tempen er korrekt

Neida, det er jeg klar over[:)] Har frøkna her feber om morningen er hun som regel ganske syk. Blir bare så usikker når feberen ikke dukker opp før en liten stund før leggetid og føler det blir så bortkastet å være hjemme hele dagen om du skjønner[:)] Tror nok hun hadde kost seg mere i Bhg, for hun har en del for mye energi selv om hun har dårlg matlyst til å være hjemme en hel dag til.. Nei uff, vanskelig skal det være iallefall[:)]

Hold henne hjemme til hun ikke har feber på kvelden...

Så ja, hold henne hjemme i morgen også..Kan hende hun er bedre da, men heller det at hun kan komme seg hjemme enn å hangle i flere dager etter...

ORIGINAL: Bekke

Neida, det er jeg klar over[:)] Har frøkna her feber om morningen er hun som regel ganske syk. Blir bare så usikker når feberen ikke dukker opp før en liten stund før leggetid og føler det blir så bortkastet å være hjemme hele dagen om du skjønner[:)] Tror nok hun hadde kost seg mere i Bhg, for hun har en del for mye energi selv om hun har dårlg matlyst til å være hjemme en hel dag til.. Nei uff, vanskelig skal det være iallefall[:)]

Ja, det er vanskelig[;)] Synes det er det hver gang jeg! Nå er det lenge siden.. BANK I BORDET[:D] siden hun har hatt feber..

Men var ofte sånn her og.. feberfri på dagtid.. men økte gjerne til over 39 på kvelden..

Har skjedd ofte at de har ringt meg fra barnehagen.. da har hun hatt over 39 i feber.. kommer hjem og leker som bare det. Kan ikke engang merke på hun at hun har feber.. men hun oppfører seg annerledes i barnahgen med feber..enn hva hun gjør hjemme

Jeg fikk faktisk til slutt en legeerklæring på at hun kunne gå i barnehagen med feber.. så lenge allmenntilstanden var bra[;)]

Jeg har hatt hjemme en småsjuk unge i dag. Hun kunne sikkert vært i bhg, men blir ikke frisk av å være der[:)]

Jeg ville hatt din hjemme i morgen også[:)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Bekke

Ja, det er vanskelig[;)] Synes det er det hver gang jeg! Nå er det lenge siden.. BANK I BORDET[:D] siden hun har hatt feber..

Men var ofte sånn her og.. feberfri på dagtid.. men økte gjerne til over 39 på kvelden..

Har skjedd ofte at de har ringt meg fra barnehagen.. da har hun hatt over 39 i feber.. kommer hjem og leker som bare det. Kan ikke engang merke på hun at hun har feber.. men hun oppfører seg annerledes i barnahgen med feber..enn hva hun gjør hjemme

Jeg fikk faktisk til slutt en legeerklæring på at hun kunne gå i barnehagen med feber.. så lenge allmenntilstanden var bra[;)]

sånn er det her og, mye som skal til for at hun tar det med ro. Selv med svineinfluensa sprang hun rundt her bortsett fra den dagen hun fikk feberkramper[8|] men nå er den bare 38,2 og det er jo akkurat på grensen nesten.. Kjedlige greier..

Nå var den plutselig 37,6[8|]

Hvis hun har feber hadde jeg holdt henne hjemme.

Hjemme i morgen også, ja.

Back
Topp