38 år og NIPT test

Dyrepasseren

Elsker forumet
Febbisbebbis'18
Juliknøttene 2022
Hallois! Jeg er 37, men er fylt 38 før termin.

Ringte nettopp til legekontoret mitt for å forhøre meg om denne testen. Hun dama skjønte ikke hva jeg snakket om og hadde aldri hørt om den :hilarious: helt til jeg forklarte hva det var. Men uansett.. jeg har satt opp time i uke 10, men ble bekymret for at det skulle bli for seint å ta testen da! Blir iallefall forseint om jeg må vente til januar...

Hvilken uke har dere fått time til testen?

Legen skal ringe om 1 uke. Da er jeg i uke 8...

Ble litt stressa nå, jeg!:hungover:

Jeg var hos legen 5+3 og hun henviste meg til sykehuset for fosterdiagnostikk. De ga meg time når jeg er 12+3, til både ultralyd og NIPT etterpå.

Tar legekontoret ditt nipt??

Jeg var hos legen 5+3 og hun henviste meg til sykehuset for fosterdiagnostikk. De ga meg time når jeg er 12+3, til både ultralyd og NIPT etterpå.

Tar legekontoret ditt nipt??
Nei. Var snakk om henvisning fra legen, men han måtte visst ringe først?

Jeg skal ta UL 9+3 på sykehuset (egne beregninger) Blodprøven skal jeg ta på sykehuset i uke 10. De skal stadfeste lengden på svangerskapet på UL. Regner ikke med legekontoret har blodprøveglassene. De måtte iallfall spesialbestilles her.

Jeg blir 39år til neste år. Fikk time hos de når jeg er 13+1 (syns det virker så sent jeg) men jordmor mente i uke 13.
Kanskje jeg burde ringe sykehuset å få en time før?

Sniker
Når du har krav på testen, så rydder sykehuset plass til deg i riktig tidspunkt :) Som regel skal man få fosterdiagnostikk innen 13+6. Jeg hadde legetime i uke 10, fikk henvisning til telefonsamtale i uke 11 og de satte opp tid til ultralyd til uke 12 :)
Og NIPT er det såvidt jeg vet ingen siste tidsfrist for, men for å se på nakkefold på ultralyd så ønsker de å gjøre det før 13+6

Back
Topp