37 uker

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Da var det min tur til å runde 37 uker :)
utstyret er på plass, og sykehusbaggen er nesten klar, nå kan lillemor få lov til å komme når som helst!

Så gøy:) da er det ikke lenge igjen:)

Gratulerer :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gratulerer! Men Elewyn har ikke vi termin samme dag? Hvorfor teller legene våre forskjellig?

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Johooo... Jeg joiner i morgen. Kansje vi må ha en 37- uker tråd. Så kan vi holde sammen på slutten her :)

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Gratulerer! Men Elewyn har ikke vi termin samme dag? Hvorfor teller legene våre forskjellig?

Jeg har lurt på det samme. Jordmoren min teller likt som deg, mens legen og sykehuset regner at jeg er 37 uker i dag. Hvis jeg regner 37 uker i dag, så kommer termindato ut på 40 + 2, noe jeg trodde var regnet som vanlig svangerskapslengde. Kanskje vi kommer litt forskjellig ut fordi din lege går ut i fra 40+3 og regner bakover? Alt fra 40 til 40+3 er vel i bruk i norge? Eller kanskje det har noe med siste mens og sykluslengde å gjøre :) Vanskelig å henge med på alt dette når alle regner så forskjellig!

Så gøy :) Grattis med 37 uker :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har lurt på det samme. Jordmoren min teller likt som deg, mens legen og sykehuset regner at jeg er 37 uker i dag. Hvis jeg regner 37 uker i dag, så kommer termindato ut på 40 + 2, noe jeg trodde var regnet som vanlig svangerskapslengde. Kanskje vi kommer litt forskjellig ut fordi din lege går ut i fra 40+3 og regner bakover? Alt fra 40 til 40+3 er vel i bruk i norge? Eller kanskje det har noe med siste mens og sykluslengde å gjøre :) Vanskelig å henge med på alt dette når alle regner så forskjellig!
Sant nok- babyen kommer når den er klar uansett- den bryr seg ikke om når den har termin. Men i følge sykehus papirene hvilken dato er du da overtidig?

Back
Topp