37 uke Kontrol. Litt bekymret.....

Eli_b

Betatt av forumet
Hei jenter
idag er det 37 uken jeg er og var på j.m. Timen.
Alt var vel bra, hodet til babisen har fastet seg.
Hun sa det finnes litt spor av blod i urinprøven, men hun trodde det er p.g.a. Kynnere.
Er litt over streken på helsekortet På størrelsen og det gjør meg litt bekymret. Er det fordi babyen er stort eller er det for noen andre grunner!?
hun sa ikke noe så særlig. Til nå har det vært bare på selveste røde streken. Kan det kanskje vært på grunn av den puten som legg under ryggen min når det ble kontrol eller hva! Er litt i tvil....
hva tror dere?
Takker på forhånd.

Symfysemål er størrelsen på livmoren :) Så lenge jm ikke sa noe om det, så ville jeg ikke vært noe bekymret over det :)

Ok. Da så.... Trodde det er for størelsen av selve barnet, og det betyr at hun er stor.

Ok. Da så.... Trodde det er for størelsen av selve barnet, og det betyr at hun er stor.

Sf målet mitt er over den rød streken og det har det vært hele veien. Men jeg har fått beskjed via ultralyd at babyen min er litt liten i forhold til gjennomsnittet.. Så sf mål er mer størrelse på livmoren..

Sent from my PadFone 2 using BV Forum mobile app

Sf målet mitt er over den rød streken og det har det vært hele veien. Men jeg har fått beskjed via ultralyd at babyen min er litt liten i forhold til gjennomsnittet.. Så sf mål er mer størrelse på livmoren..

Sent from my PadFone 2 using BV Forum mobile app
flotte svar jeg leser her da! Såååå lettet.

Jeg har fra første dag vært over streken på symfasemålingene, mens babyen har vært bittelitt på minus siden, så du har nok ingenting å være engstelig for ^^

Hanne Caroline Moen
On Iphone 4

Jeg har også lagt litt over hele veien, men har sett på ultralyd at baby er helt gjennomsnittlig:) Den målingen har ikke så mye med babyens størrelse å gjøre, men de ser at livmoren voksen som den skal. Målingene kan avhenge av morkaken, hvor mye fostervann du har osv!:)

Høyr symfysemål kan være indikasjon på stor baby.. I mitt tilfelle er det nok ingen lettvekter inni der. Men så lenge lene følger kurven sånn ca så er det ikke noe å bekymre seg over. min jordmor sa at symfysemålet kan være høyt på slutten hvis babyen ikke har lakt seg skikkeli nedi bekkenet riktig enda. Jeg skal i ertfall på ul å få ny vektestimering. Nekter å føde en rekordbaby ivertfall!

Back
Topp