37,5 i «feber»

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
målt om morgenen på en ettåring. Vil dere si at det er forhøyet temperatur/feber?

Spørs litt hva tempen er til vanlig.. gubben fryser og hutrer med 37,5 men han har 36,5 til vanlig..

Hvordan er formen? Hvordan er temperaturen til vanlig? Generelt er 37.5 lett forhøyet dersom det måles om morgenen, men om barnet er varmt til vanlig og formen er grei hadde jeg ikke tenkt at det var feber. Dersom du målte feber fordi han var slapp og sutrete ville jeg tolket det som feber.

Jeg ville sagt at det ikke er feber, men jeg ville målt igjen om er par timer for å se om den var høyere da :-)

Hvordan er formen? Hvordan er temperaturen til vanlig? Generelt er 37.5 lett forhøyet dersom det måles om morgenen, men om barnet er varmt til vanlig og formen er grei hadde jeg ikke tenkt at det var feber. Dersom du målte feber fordi han var slapp og sutrete ville jeg tolket det som feber.
Enig!

Mine blir ikkje slapp eller sutrete før temperaturen er mykje høgere. Før det er dei ganske aktiv.

Ikke feber før 38,0 men er viktig å ta hensyn til allmenntilstanden. Barnet kan være redusert selv om det ligger rett under feber grense. Min datter på 2 stod opp med 37,9 på fredag og hun hadde utslett over hele seg. Da at jeg så usikker at jeg tok henne til lege. Dagen før var hun litt redusert
I teorien kunne min datter vært i barnehagen på fredag for formen var igrunn helt fin ..

Spørs jo også hvor det er målt da..?

Back
Topp