36 uker, hvor mye bevegelse

Veldig mye på morningen og kveld. Men litt av og på på dagen. Er mere romstering og pressing og dulting:) før når hun hadde mer plass, så sparka hun skikkelig til!
 
35+3, synes det er mindre enn før. Var på ul pga lite liv forrige uke, da var alt normalt. Dytter og dulter en del om morgenen etter frokost og gjerne en del om kvelden. Ellers er det sånn pressing hvor rumpa og ryggen står utover. Det er det ganske mye av.

Jeg synes det er et stort ansvar å følge med på og kjenne etter liv hele tiden, fort gjort å bli bekymret. Før kjente jeg veldig mye om natten feks., det gjør jeg ikke lenger nå.
 
Mer dulting og strekking, gjerne ut på høyre siden da hun har lagt seg godt til. Noen ganger på ettermiddagen og kvelden er hun veldig aktiv, ellers ganske rolig. (Men hun må gjerne slutte å stange hodet nedover, det stikker noe &#^$* til tider)
 
Jeg synes også det er vanskelig å vite hvor mye bevegelse som er nok.
Her er det rolig for tiden. Kjenner akkurat nok til at jeg ikke ringer føden for å høre. Alltid rolig om dagen og ettermiddag. Mer aktiv på kvelden. Bevegelsene er også med strekking og stryking enn spark nå. Begynner å bli trangt.
 
Mye bevegelse her, hele dagen både når jeg er aktiv og slapper av. Men det har det egentlig vært hele svangerskapet! Mye pressing, dulting og romstering som de andre sier, føler meg veldig fylt opp med baby:p
Er du i tvil, så ring og hør i det minste :) jeg har ringt flere ganger til føden eller jordmor ved usikkerhet vedrørende bevegelse, kun vært til en sjekk men ellers blitt beroliget. Det betyr mye for meg, at noen andre overtar "ansvaret" og sier at dette er helt OK, da jeg som andre her går veldig og kjenner på det enorme ansvaret det er å følge med på hvordan lille i magen har det!
 
Jeg er 36+5.
Hun til meg har blitt mere rolig den siste tiden.
Jordmor mente det var normalt, siden det er mindre plass inni der.
Men man skal kjenne liv uansett
 
Bevegelsene er mest på kvelden når vi har lagt oss, litt rørelser ila dagen, men det har blitt mye mindre enn det var. 36+5 nå. Men han har det fint der inne :)
 
Jeg synes også at du skal ringe om du er bekymret. Er du som kjenner ditt barn og dens bevegelsesmønster best :) Bedre med en telefon for mye enn for lite
 
35+1 idag, men jeg synes hun er enda mer aktiv enn før! Nesten ubehagelig mye! Hun ligger i seteleie da, men prøver til stadighet å komme ut gjennom magen på høyre siden(der bena hennes er) :)
 
Det varierer nok fra baby til baby. Er det dager jeg er aktiv så er det mindre bevegelse enn når jeg tar det med ro. :)
Når jeg synes det har vært rolig for lenge og jeg blir bekymret, så er det bare å sette med ned å drikke noe kaldt evt spise noe søtt og dulte i magen, så får jeg svar så det holder.
Men er mindre spark og mer romstering nå som han har mindre plass :)
 
som de fleste over skriver, mindre spark, men mer romstering. Der er bevegelser hver dag, men det er oftere nå at jeg faktisk må sette meg ned for å kjenne etter...
 
Her er det mye dulting for tiden. Merkbart mindre bevegelser, dvs han forflytter seg ikke like mye rundt, men han gir nok tegn fra seg til at jeg ikke er bekymret .:)
 
Back
Topp