veienerlang
Elsker forumet
Flere? Evt kommet lengre å baby snudde seg rett vei? Gjorde du noe spessielt for å "hjelpe"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Min har snudd seg nå, men ble anbefalt av jordmor å sjekke ut spinningbabies.com og evt spesielt tipset om å stå på alle fire med hodet bøyd nedover / hodet to trappettinn nedenfor bekkenet f.eks. noen minutter og et par ganger hver dag..Flere? Evt kommet lengre å baby snudde seg rett vei? Gjorde du noe spessielt for å "hjelpe"?
Da er vi i samme båt Men blir KS på meg om jeg beveger meg noen dager på overtid...Eg er 39 veke og min har ik snudd seg og då blir de setefødsel på meg
Valgte du sjølv ks eller? Skal inn på tirsdag på sjukehus og skal måle babyen igjen, og håpa at dei seie at eg kan fødde i sete fortsatt Nekta ks me mindre de blir komplikasjonerDa er vi i samme båt Men blir KS på meg om jeg beveger meg noen dager på overtid...
Jeg satser jo hardt på at det går greit med setefødsel isteden. Jeg har en gjennomsnittlig stor baby, og har født før, så om det ikke kommer en fot eller navlestreng eller noe annet tull i veien, blir det vaginalt. MEN jeg er ikke veldig stor i bekkenet, så jeg vil helst unngå å prøve vaginal setefødsel med en baby på over 4 kg (noe som er mer sannsynlig jo lenger man går på overtid). Dessuten har familien (ikke jeg) opplevd dødfødsler tidligere, så det er flere grunner til at jeg ikke ønsker å gå særlig over termindato. Og planlagt KS er noe helt annet enn akutt KS (som jeg også har prøvd før), så derfor er planlagt KS noen dager på overtid min back up-løsning. Man kan jo ikke indusere setefødsel, så da ble det sånn.... Men går for at fødselen starter av seg selv innen den tid uansettValgte du sjølv ks eller? Skal inn på tirsdag på sjukehus og skal måle babyen igjen, og håpa at dei seie at eg kan fødde i sete fortsatt Nekta ks me mindre de blir komplikasjoner
(Sniker fra februar)
Min lille røver snudde seg ikke før i uke 37 ca., og festet seg nå i uke 39.
Og da har han ligget i seteleie den ene uken, tverrleie uka etter, også seteleie igjen
Du kan jo føde i seteleie hvis du føler deg komfortabel med det, og at bekkenet er stort nok
Jo, da... Ikke alle sykehus som tilbyr vaginal setefødsel, så da blir det i så fall planlagt KS, eller overflytting til et annet sykehus. Ellers er det en del (men heller ikke alle) sykehus som tilbyr å forsøke utvendig vending, dersom forholdene ligger til rette for det. De regner med at de klarer det i ca 50 % av tilfellene hos flergangsfødende, litt mindre for førstegangs, eller om babyen har ligget lenge i sete. I tillegg kan man velge om man ønsker planlagt KS, selv om sykehuset tilbyr de to andre mulige løsningene også. Men de anbefaler som regel vaginal fødsel, dersom babyen ikke er for stor, bekkenet ikke er for lite, det ikke er føtter, navlestreng eller morkake foran utgangen, om babyen veier mellom 2000 og 4000g, om fødselen starter av seg selv, og babyen blir født etter uke 35.Så hvis babyen ligger i sete på forhånd og man er klar over det,så må man uansett føde normalt? Er det ikke noe legen kan gjøre for å snu babyen eller da få planlagt keisersnitt?
Ja oki. Eg har en frykt for sete fødsel. Hvorfor vet jeg ikke,men innbiller meg at det må gjøre ti ganger vondere. Men nå har min lagt med hode ned de to siste gangene eg har vært på kontroll.så krysser fingre og tær for at han har tenkt å holde seg derJo, da... Ikke alle sykehus som tilbyr vaginal setefødsel, så da blir det i så fall planlagt KS, eller overflytting til et annet sykehus. Ellers er det en del (men heller ikke alle) sykehus som tilbyr å forsøke utvendig vending, dersom forholdene ligger til rette for det. De regner med at de klarer det i ca 50 % av tilfellene hos flergangsfødende, litt mindre for førstegangs, eller om babyen har ligget lenge i sete. I tillegg kan man velge om man ønsker planlagt KS, selv om sykehuset tilbyr de to andre mulige løsningene også. Men de anbefaler som regel vaginal fødsel, dersom babyen ikke er for stor, bekkenet ikke er for lite, det ikke er føtter, navlestreng eller morkake foran utgangen, om babyen veier mellom 2000 og 4000g, om fødselen starter av seg selv, og babyen blir født etter uke 35.
Helsepersonell er i alle fall ikke bekymret for setefødsel, så lenge de har trening i det. De mener at det uansett er hodet som er problemet. Om barnet ligger i seteleie, er det rutine med epidural, og de har helt spesielle måter å håndtere det på på fødestua. Alle som har peiling, er i alle fall lite bekymret for setefødsel, mens når man snakker med mannen i gata, får man gjerne responsen: "HVAAAA!!! Nei, det må du IKKE finne på!". Så for å være litt rasjonell, stoler jeg litt mer på de som har utdannelsenJa oki. Eg har en frykt for sete fødsel. Hvorfor vet jeg ikke,men innbiller meg at det må gjøre ti ganger vondere. Men nå har min lagt med hode ned de to siste gangene eg har vært på kontroll.så krysser fingre og tær for at han har tenkt å holde seg der
Huff. Joda eg ser hva du mener. Men faren er vel større for å revne fra ene til andre... må man så må man. Men er redd eg friker ut som eg får beskjed i føde stolen at dette blir en setefødsel...Helsepersonell er i alle fall ikke bekymret for setefødsel, så lenge de har trening i det. De mener at det uansett er hodet som er problemet. Om barnet ligger i seteleie, er det rutine med epidural, og de har helt spesielle måter å håndtere det på på fødestua. Alle som har peiling, er i alle fall lite bekymret for setefødsel, mens når man snakker med mannen i gata, får man gjerne responsen: "HVAAAA!!! Nei, det må du IKKE finne på!". Så for å være litt rasjonell, stoler jeg litt mer på de som har utdannelsen
Men selvsagt! Man ønsker jo heller at babyen bare ligger i hodeleie