35 år + gravid

Rainbow Baby 2023

Elsker forumet
It's gonna be May 2019
Junibarna 2019
Julilykke 2023
Hei hei
Sikkert blitt spurt og besvart før, men jeg fant ingenting da jeg lette meg gjennom innlegg :)
Er 35 år og gravid. Vet at alle som er 35 år eller eldre ved termin har rett på tidlig ultralyd og NIPT.

Det vil si at jeg allerede nå (3+0) må ta kontakt med min fastlege og jordmor?

Takk for svar :greet015

Hei hei
Sikkert blitt spurt og besvart før, men jeg fant ingenting da jeg lette meg gjennom innlegg :)
Er 35 år og gravid. Vet at alle som er 35 år eller eldre ved termin har rett på tidlig ultralyd og NIPT.

Det vil si at jeg allerede nå (3+0) må ta kontakt med min fastlege og jordmor?

Takk for svar :greet015

Nei, du kan godt vente noen uker :)
Jeg fikk tid til lege i uke 10, og da sendte hun henvisning til sykehuset :)

Nei, du kan godt vente noen uker :)
Jeg fikk tid til lege i uke 10, og da sendte hun henvisning til sykehuset :)
Når fikk TUL da? Jeg har fått time hos fastlegen 28. November. Er da uke 8+1. Hvis hun da sender henvisning til sykehuset, tar de meg inn før eller etter uke12? :think005

Når fikk TUL da? Jeg har fått time hos fastlegen 28. November. Er da uke 8+1. Hvis hun da sender henvisning til sykehuset, tar de meg inn før eller etter uke12? :think005

Du skal få time mellom 11+0 og 13+6. Det skal ikke være problem å få time innen det når du har legetime 8+1 men ikke sikkert du får før 12+0.

Jeg har fått beskjed om å ta kontakt med lege i uke 6-7 om jeg blir gravid fordi de vil ha meg inn til en gang før TUL pga av komplikasjoner i forrige svangerskap. Gyn.pol har alltid en del hastetimer tilgjengelig nettopp fordi graviditeter generelt er ganske uforutsigbare:hilarious:

Jeg fikk sendt henvisning i uke 5 og fikk time 12+3. Tror de liker å ha det mot slutten i det intervallet 11-13+6 for å se mest mulig på ultralyden man skal ta.

Back
Topp