30 minutter

Bkno6139010

Blir kjent med forumet
Hei
Min baby er 4.5 måneder

Og han sover kun 30 min av gangen på dagtid. Er våken ca 2 timer så en 30 minutt dupp. Er kun i vogn han sover lenger.

Typisk er han 8 eller 10 timer Våken. Og søvnen er til sammen 1.5 til 2 timer ila dagen.

Han er ikke så fornøyd for tiden. Sover godt om natta.

Er dette noe som går over, skjer dette me dere?

Min første sov kun 20-30 min pr gang og sov heller ikke bra om natten. Han sov ca 6-8 timer til sammen i døgnet.
Begynte å sove bedre når han ble 3 år. Er 4 nå.
Håper det løser seg for dere :)

Humøret når han er våken? Hvordan han er som våken kan fortelle mye.

Min første sov kun 30 minutter. Tok gjerne 30 minutter å få henne til å sovne også. Så våknet hun ofte sur. :rolleyes:Fant aldri ut hva det var. Bikket vel 1 år før hun kunne sove lenger. Hun sov godt om natta, våknet maks én gang og var grei å legge igjen. Nå er hun snart 9 og sovner aldri før kl 22 med mindre det er noe spesielt :hilarious: Håpløs unge :P

Hvor sover han på dagtid? Du skriver han sover lenger i vogna, er det da kun hvis dere går tur?

Yngste min sov kun mens jeg trillet eller bar i sjal omtrent. Ellers var det kun 20-40 min tilsammen iløpet av dagen frem til vi startet fast føde ved ca 5,5 mnd. Da begynte han å våkne hver time på natt i tillegg :o
Ved 8 mnd kuttet vi ut melk og gluten, og han begynte tvert å sove 2-3 timer på dagen og våkne kun 1-2 ganger etter leggetid.

Straks 3 år og våkner fortsatt en gang på natt, men med unntak, selv om han nå spiser alt igjen :)

Yngste min sov kun mens jeg trillet eller bar i sjal omtrent. Ellers var det kun 20-40 min tilsammen iløpet av dagen frem til vi startet fast føde ved ca 5,5 mnd. Da begynte han å våkne hver time på natt i tillegg :eek:
Ved 8 mnd kuttet vi ut melk og gluten, og han begynte tvert å sove 2-3 timer på dagen og våkne kun 1-2 ganger etter leggetid.

Straks 3 år og våkner fortsatt en gang på natt, men med unntak, selv om han nå spiser alt igjen :)

Okei, greit å ha i bakhodet %!

Min sov 5-20 min fra nyfødt. Var ikke akkurat fornøyd nei. Funka med bæresjal her fant jeg ut, men jeg måtte være i bevegelse hele tiden. Kunne til nød sette meg ned litt etter hvert, men måtte fortsatt holde babyen i bevegelse:wacky: Etter lang tid kunne jeg trille han i vogn, men han våknet etter 20 min uansett. Da bare skreik han. Gikk lang tid før han kunne sove normalt.

Min sov også kort, men ganske hyppig. Usikker på hvor mye det ble på dagtid, men vi sjekket mot Rullavagn Sømnschema og fant ut at vi var innafor det de anbefalte i alle fall. Sov lenge på natt, med ammerunder. Vi byssa og bærte og jobba på for å hjelpe henne på dagen, sov aldri «alene».

Vi gikk over til at hun skulle sovne selv i sengen på kveldstid ved 8-9 mnd. Når det ble etablert sovnet hun også på dagtid i egen seng men sover da ofte bare 40 min (fremdeles, 1.5 år nå), noen ganger over timen. Med hjelp kan hun sove mer. Nettene er fremdeles gode. Er spent på hvordan dette blir i barnehagen :)

Hei
Min baby er 4.5 måneder

Og han sover kun 30 min av gangen på dagtid. Er våken ca 2 timer så en 30 minutt dupp. Er kun i vogn han sover lenger.

Typisk er han 8 eller 10 timer Våken. Og søvnen er til sammen 1.5 til 2 timer ila dagen.

Min første hadde det sånn i sikkert 1,5 år :p begynte å kunne sove en time-halvannen etter det. Men har alltid slitt med søvnen og gjør det til en viss grad enda. (4år).

;)
Hei
Min baby er 4.5 måneder

Snuppa her i hus (4 mnd) er akkurat lik. Før kunne hun sove lenge inne, men nå er det rundt 20-30 minutt. Hun har sin første akkurat nå, så da rekker jeg akkurat spise. Hun pleier også ha en på ettermiddagen, og ellers kan hun fint sove 2-3 timer i vogna, men da må jeg altså ut å gå. Men hun er veldig mye våken hjemme, og veldig klar for å legge seg rundt 8 tiden

Mine har holdt på likedan. Først da de var rundt året og gikk over til en dupp om dagen sov de mer enn en time i strekk på dagtid. Bedringen kom rundt ti måneder.

Mi sov kun 30 minutter, våken 1-2timer, så sov 30 minutter igjen. Helt til jeg skjønte at det var søvnsyklusen hennes. Så passet på å vugge/trille henne i søvn igjen når hun våknet etter 30 min. Sover nå i 1,5t om gangen!:)

Er rolig å så hyper(overtrøtt?) om en annen.. Rett etter han våkner er det sånn 50/50 sur eller rolig
Jeg hår gått mye med vogn. Har en nevø som var sånn og svigermor har gått mange mil med han. Mine barn har som regel kunnet stoppe men de våkner lett når vognen står stille. I dag våknet min 1.5 åring av at dama i sy butikken lo av noe jeg sa. Men han sovnet heldigvis igjen. Mine har refluks så søvnløshet hos barna er ganske vanlig her. Eldste var ferdig med dupp ved bhg start. Gruet meg til nr 2 skulle begynne og gruer meg til nr 3 skal begynne. Nå var nr 2 uheldig og fikk ikke en pedagog som skjønte viktigheten med søvn så han ble vekket med vilje. Har to nieser som også ikke sover med mindre vogna er i bevegelse. Svigermor fikk de til å sove i garasjen. Kanskje kjøpe en sånn tings som vibrerer vogna? Finnes også elektriske vogner nå.

Sånn var min eldste, gav seg rundt 6mnd . Kunne nesten stille klokken etter henne. 30 min

Back
Topp