3+

20 dpo fikk jeg 3+, men ut i fra hcg-målinger før og etter tror jeg den hadde slått ut 19dpo også :)

22dpo/5+1 fikk jeg 3+ :) Prøvde 21dpo også, fikk da 2-3.

Last edited:
I følge mine egne beregninger kunne jeg fått det 5+1, men ventet til 5+2 for å være sikker på at jeg var kommet høyt nok.

Når det er sagt så har jeg sett flere som aldri har oppnådd 3+ som har vært godt over grensa og de som ikke har fått før langt utti uke 6.

5+4

Dumt spørsmål fra meg: hvorfor teste mer enn en gang etter man har fått positiv test??

Jeg kan bare svare for meg selv, men når man holder på med IVF så vet man 100% sikkert at det har vært befruktning men man vet ikke utfallet enda. I tillegg så kan man begynne å teste såpass tidlig siden man vet at noe faktisk har skjedd og med skikkelig sensitive tester, at man kan risikere å få se en kjemisk graviditet, og da er ikke bare en test nok for å roe nervene. Da må man gjerne følge stigningen til etter IKM og helst til uke 5 for å unngå å bygge opp forventningene om en faktisk graviditet.

Dumt spørsmål fra meg: hvorfor teste mer enn en gang etter man har fått positiv test??
Jeg gjør det grunnet to SA, begge gangene har svakere tester vært første tegn. Da klarte jeg å forberede meg noen dager før blødningen startet.

På grunn av opplevelse med kjemisk graviditet tidligere og redselen for at det skulle skje igjen... og fordi jeg har blitt påvirka av den ekstreme testegalskapen i prøverforumet :wacky:

Jeg testet på morgen 4+0 og da viste den 2-3. I går kveld (5+0) testet jeg igjen, og fikk 3+ :Heartred Hurra!

Jeg kan bare svare for meg selv, men når man holder på med IVF så vet man 100% sikkert at det har vært befruktning men man vet ikke utfallet enda. I tillegg så kan man begynne å teste såpass tidlig siden man vet at noe faktisk har skjedd og med skikkelig sensitive tester, at man kan risikere å få se en kjemisk graviditet, og da er ikke bare en test nok for å roe nervene. Da må man gjerne følge stigningen til etter IKM og helst til uke 5 for å unngå å bygge opp forventningene om en faktisk graviditet.
Samme her [emoji173]

Back
Topp