3 vil bli 4❤️

Åå! Gratulerer kjære ruger! :D Måtte det elske å bli ruget på hele 9 mnd!! :D Ja, skal man ikke si, rug vel?? :D hihi
 
Åå! Gratulerer kjære ruger! :D Måtte det elske å bli ruget på hele 9 mnd!! :D Ja, skal man ikke si, rug vel?? :D hihi
Tusen takk kjære du:) Skal prøve å ruge vel ja;-)
 
:D :D
 
Dagene snegler seg av gårde og jeg er bare på rugedag 2......... Og hjelpe meg så oppblåst jeg har vært de siste dagene. Det startet etter innsett(er vel follikkelposene som fylles med væske igjen). Lør og søn så jeg 9 mnd på vei ut, kjempe hard og oppblåst mage. Fortsatt litt slik i dag, men heldigvis bedre:)

Har begynt på jobb igjen i dag etter ferien, men kjenner at hodet mitt er et annet sted. La dagene rase avgårde frem til test 29/8!!
 
Oppblåstheten kommer at progesteronstøtten :) Er det ikke litt merkelig å føle seg som i 9 måned? både godt og litt ubehagelig? ;D
 
Mest ubehagelig å være så oppblåst.. Men selvsagt koselig å se hvordan jeg ser ut som gravid;-) he he

I dag skjer det mye i magen. Oppblåstheten har gått mye ned heldigvis, men i dag rumler og tumler det mye der nede. Har også hatt svake mensmurringer i hele dag. Ble først litt engstelig, men har googlet meg frem til at det kan være både negativt og positivt. Mange gravide beskriver murringer som et tidlig-tegn, men det kan jo også være mensen som er på vei. Fryktelig slitsomt å vente på fasiten, men får ikke gjort så mye fra eller til:-/
 
I dag har det vært lite murringer, men en del stikkinger som er ganske sterke. Hatt 3 episoder i kveld hvor det virkelig har stukket hardt til... Kan det være egget som fester seg? Jeg Googler og googler;-) Symptomjakten er offisielt i gang! Akkurat 1 uke til testdag... Rugetiden er virkelig det tøffeste med hele forsøket!!!
 
I morges våknet jeg av mensmurringer, og var helt sikker på at nå hadde mensen kommet. Den kommer vanligvis tidlig på morgenen hos meg... Gikk derfor på do og var helt sikker på at jeg ville se blod på papiret. Men nei, heldigvis var det ikke det. Vet jo at slike murringer kan bety to ting: 1)mensen på vei 2)gravid. Så det er bare å vente og se!
Det jeg imidlertid så i bindet(går med bind pga små klumper av lutinusen kommer ut) var masse vannaktig utflod. Dette har jeg ikke sett før. Måtte selvsagt Google det, og vet nå at også det kan bety to ting: 1)bivirkning av lutinus 2)gravid.
Man blir rett og slett litt skrullete i denne rugeperioden, det er helt klart den tøffeste delen av forsøket og virkelig en psykisk påkjenning. Man får liksom ikke gjort noe fra eller til annet enn å vente.. I tillegg kjenner man etter symptomer hele tiden, og mange av symptomene kan være tegn på at man er gravid, at mensen er på vei eller bivirkning av progesteron... Det er altså like symptomer som kan føre til både falske forhåpninger eller at man blir deppa og tror mensen er på vei og så er man faktisk gravid...

I kveld skal mannen bort og jeg får venninner på besøk. De vet om forsøket så det blir nok litt snakk om det, men så blir det masse skravling om andre ting også slik at jeg får en liten pause fra symptomjakt og tanker om gravid vs ikke gravid:)

Må vel og nevne at jeg tok en test i går kveld. Eh, rugedag 6 liksom og på kveldsurin. Den var selvsagt negativ og det var selvsagt for tidlig å teste. Note to self: ikke vits i å teste så tidlig og man blir bare skuffet lell. Blir ikke tatt noen ny test nå før torsdag morgen før blodprøven tas! Så det så;-)
 
Så spennende da, gledes til når svaret kommer! :D Her sitter jeg selv å regner på hva jeg må ut med på apoteket når jeg snart skal hente ut medisinene... uææææ det er bra godt vi får dekt over 15000!! Som mannen sier, vi skal ikke tenke så mye på hva det koster, vi har råd til det, og så er det jo en vidunderlig flott premie vi får om alt går som det skal :D

Fortsatt rug vel! :D
 
Ingen tvil om at medisinene er dyre nei:-( Selv brukte vi 10.500 på dette forsøket. Heldigvis får man igjen alt over 15.000, og det er jo så verdt det hvis resultatet er en baby:)

I dag har jeg en litt tung dag. Har plutselig fått en litt dårlig magefølelse, og tanker om at forsøket er negativt. Leser om så mange på forum med masse symptomer på graviditet. Selv kjenner jeg ingenting til kvalme, svimmelhet, tisse på natten osv. Har jo også lest at en del som blir gravide ikke har symptomer så tidlig. Mange får det først i uke 6 eller sånn, men hadde nok fått en bedre magefølelse om jeg kjente masse. Vel, er jo ikke annet å gjøre enn å vente, er jo tross alt "bare" 4 dager til jeg vet, selv om det kjennes ut som 4 år akkurat nå....
 
spennende å lese i dagboken din hittil,gleder meg til å følge deg på veien videre!
Krysser fingrene for dere!
 
I dag kom det rosa på papiret, så gårsdagens magefølelse stemte nok dessverre... Pleier å spotte 1-2 dager før mens, så det er nok det som skjer nå. Gråt ut alle tårene i går, så i dag kjenner jeg meg bare helt tom. Skal ta blodprøven på torsdag uansett.
Trøsten er at vi har to egg på frys, så håper vi kan prøve med de ganske snart.
 
Neeei!! :( :( Det var ikke det som skulle skje!! Håper virkelig at torsdagens prøve viser noe helt annet da! Hvis ikke, så håper jeg dere for begynne på frys med en gang og at den sitter som ett skudd da!! :)
 
Neeei!! :( :( Det var ikke det som skulle skje!! Håper virkelig at torsdagens prøve viser noe helt annet da! Hvis ikke, så håper jeg dere for begynne på frys med en gang og at den sitter som ett skudd da!! :)
Sluttet å spotte nå, så kan være håp allikevel:) Den kroppen altså... Spennende dager å se om mensen kommer eller ei.
Ikke lenge til du begynner nå vel? Når begynner du med spray? Er det ditt første forsøk og hvor hører du til? Ønsker deg masse lykke til i alle fall:)
 
Sluttet å spotte nå, så kan være håp allikevel:) Den kroppen altså... Spennende dager å se om mensen kommer eller ei.
Ikke lenge til du begynner nå vel? Når begynner du med spray? Er det ditt første forsøk og hvor hører du til? Ønsker deg masse lykke til i alle fall:)


Åå så bra da!! Da håper jeg det holder seg slik og at torsdagen blir en gledens dag! :D

Nei, nå er det ikke lenge igjen og jeg merker jeg tenker myyyye på det! Spesielt når jeg skal legge meg så er hodet mitt VELdig flink til å tenke på alt vi skal igjennom uff! Om ca tre uker begynner jeg på sprøyter, stimulerer fra 2 syklusdag til 10 syklusdag ca jeg har kort regime så ingen spray heldigvis :D Det blir mitt første forsøk ja, hører til Haukeland sykehus. Tusen tusen takk, ser ikke bort ifra at jeg oppretter en blogg selv, virker genialt det da, å ha alt av hendelser og tanker på ett sted :)
 
Åå så bra da!! Da håper jeg det holder seg slik og at torsdagen blir en gledens dag! :D

Nei, nå er det ikke lenge igjen og jeg merker jeg tenker myyyye på det! Spesielt når jeg skal legge meg så er hodet mitt VELdig flink til å tenke på alt vi skal igjennom uff! Om ca tre uker begynner jeg på sprøyter, stimulerer fra 2 syklusdag til 10 syklusdag ca jeg har kort regime så ingen spray heldigvis :D Det blir mitt første forsøk ja, hører til Haukeland sykehus. Tusen tusen takk, ser ikke bort ifra at jeg oppretter en blogg selv, virker genialt det da, å ha alt av hendelser og tanker på ett sted :)
Skjønner godt at du tenker mye på det. Det gjorde jeg også før oppstart, og slik blir det jo også mens man holder på. Jeg hadde ingen bivirkninger hverken av sprayen eller sprøytene, så det kan gå veldig fint! Men du er jo uansett heldig som har kort regime da:)
Det er kjempe gøy å skrive dagbok. Det er deilig å få luftet egne tanker i prosessen, og det er fint å kunne lese tilbake på i ettertid. Vil gjerne lese bloggen din og heie deg frem hvis du oppretter en:)

Veldig hyggelig at du leser og gir så koselige kommentarer:)
 
Skjønner godt at du tenker mye på det. Det gjorde jeg også før oppstart, og slik blir det jo også mens man holder på. Jeg hadde ingen bivirkninger hverken av sprayen eller sprøytene, så det kan gå veldig fint! Men du er jo uansett heldig som har kort regime da:)
Det er kjempe gøy å skrive dagbok. Det er deilig å få luftet egne tanker i prosessen, og det er fint å kunne lese tilbake på i ettertid. Vil gjerne lese bloggen din og heie deg frem hvis du oppretter en:)

Veldig hyggelig at du leser og gir så koselige kommentarer:)


Åå men så kjempebra da at du ikke hadde noen bivirkninger, det er det jeg også håper på :D
Ja, det er nettopp det med å lufte egne tanker når man er midt oppi alt som er den fine tingen med sin egen lille dagbok! :) Aaaw hihi søte du, koselig at noen vil lese ens dagbok :D Opprettes nok nærmere oppstart tenker jeg :) Først da blir det litt mer å oppdatere og oftere..

Bare koselig å følge deg også, det er veldig spennende å høre og lese om andres erfaringer også!! :D

Hvordan går det nå, fremdeles spott-fri?? hehe :D
 
Begynte å spotte igjen på dagen i går. Spotting i dag og ser jeg:-( Det er lite, mindre enn det pleier og mensen kommer alltid 1-2 dager etter. Kan være lutinusen som gjør at mensen er utsatt. Ellers har jeg lest at de som vanligvis spotter før mens, som regel gjør det i starten av sv.skapet også. Dette er egentlig logisk, fordi spotting er rester fra forrige mens, ikke starten på ny syklus. Jeg klamrer meg til det lille håpet så lenge mensen uteblir, men magefølelsen sier dessverre at jeg ikke er gravid... I morgen kommer uansett svaret!
 
Klarte ikke å dy meg... Tok en test da jeg kom hjem fra jobb i dag. Den var dessverre negativ:-( Nå er jeg bare helt tom inni meg.... Alt styret med nesespray, sprøyter, blodprøver, ultralyd, uttak, innsett- til ingen nytte... Vel, egentlig ikke til ingen nytte da, for vi har jo to egg på frys. Veldig takknemlig for det nå, og håper vi kan starte opp snart:-/
 
Nei!!! :( Aldri noe kjekt det der :( Det er helt sant som du sier, det er absolutt til nytte, når man har fler på frys! :) Dessuten så må man belage seg på at det nok kan bli noen negative forsøk, for det er kun et sted mellom 25 og 35 (ca) treffprosent. Nei børst av deg nederlaget sakte men sikkert og gled deg til neste forsøk!! Du skal nok få se at spiren klorer seg fast snart!! :D stoor klem!
 
Back
Topp