3 uker og aldri fornøyd....

EllemEllen

Blir kjent med forumet
har ei jente på tre uker som siden i går bare spiser og spiser, sover maks 30 min på dagtid, var våken i 2,5 t mellom øktene i natt. Hun blir bare ikke fornøyd, og kun unntaksvis finner hun roen på armen min. Hvis jeg legger henne i nestet, vogna eller senga går det 10 min så er vi våken. Ammer det jeg kan, supplerer med mme på flaske. Har holdt på siden 7 i morges og hun blir hel rabiat når hun ikke får pupp eller flaske. Dette kan da ikke være normalt?

Høres ut som økedøgn... Med mindre du har måtte gitt mme tidligere trenger du ikke det nå heller. Poenget er at hun prøver å øke melke mengden din. Distraher mer lange stell og bad om hun liker det.

Har måttet gi mme før pga lite melk og dårlig sugeevne. Hun har allerede fått masse pupp i dag OG 120 ml på flaske. Er redd jeg skal drukne ungen. Og får henne ikke til å sove. Vært mer el mindre våken siden 7 i morges.
Og noen ganger spiser hun så grådig at hun setter i halsen og ikke får puste. Dette gjelder spesielt ved flaske. Og til tross for at vi oftest bruker medela calma-flasker som krever at hun faktisk suger, slik som ved brystet.

Last edited:
Kan du trille tur eller kjøre ein tur i bilen ? Da sover hvertfall min gutt godt. Så får du ein pause fra maling ein stund hvertfall.

Rekker ikke legge i vogna uten at hun våkner og gråter. Har ikke bil, den er med mannen på jobb. Men hsr fått en pause nå. Etter masse mme på flaske fikk jeg roet henne og så lenge hun får sove på meg så sover hun "godt". Nå har det vært rolig i en drøy time. Fikk lagt henne i vogna i 15 min så jeg fikk spist og pusset tenner.

Kanskje droppe hele puppene og bare gi flaske. Da vet du at hun får nok mat til hvert måltid. Og når hun er urolig så vet du sa at det ikke er pågrunn av mat. Er hun sånn da så kan det være kanskje nakken hun sliter med eller magen. Bæsjer hun bra? Masse lykke til:)

Ang dårlig sugeevne, har du prøvd skjold ? Det funker som bare det her, bare at problemet her er niplene mine da han ikke får ordentlig tak

Lillebror på 2 uker er helt lik idag. Han har tidligere kunnet sove 3 timer i strekk i kurven på dagtid, men idag er det kun puppen som duger. Har ammet heeeele dagen, øm i rumpa etter å ha sittet i sofaen hele dagen. :P
Ammer, han sovner, kobler han av, det går 10-15min, han våkner og leiter etter puppen. Blir illsint om jeg prøver smokken istedenfor puppen. Tenker at det MÅ være økedøgn. :confused:

Back
Topp