3 uker mindre enn forventet !!! :O

rebekka87

Betatt av forumet
Vi fikk beskjed av jordmoren på UL i går at vi ikke var mere enn 16 uker på vei, jeg som trodde vi nærmet oss 19! Ja ja, jeg får bare smøre meg med tolmodighet så lenge.. Er bare lykkelig å glad fordi alt sto bra til med barnet! :)) Dessuten fikk vi oss en ny UL igjen om 3 uker - det er godt , da får jo jeg se lille gullet igjen!! :)))

Har dette skjedd deg før ? :)

Besøk gjerne bloggen min: http://fyllings.blogg.no :)

Det samme skjedde meg med førstemann. Hadde menstermin 12.sept, men ul termin ble 4.okt. Det var kjedelig. Da virket det som om svangerskapet ikke gikk fremover.

Nei samme her :) he he! men jeg skal vel bare nyte tiden å vente spent på det som kommer!

Jeg hadde mens termin 22 juni, fikk ny termin 12 juli :)

Jepp har skjedd med meg
Mens termin var : 19 juni
Første ul : 15 juli
Andre ul: 5 juli

Ungen kom 2 juni[:)]

ååja såppass =)
Jordmor fortalte oss at termin er fastsatt, men kan det da med andre ord bli annen dato igjen på UL nr: 2 ? :)

ORIGINAL: rebekka87

ååja såppass =)
Jordmor fortalte oss at termin er fastsatt, men kan det da med andre ord bli annen dato igjen på UL nr: 2 ? :)

Ja, jeg fikk en annen dato på ul nr 2. Men ble bare flyttet med en dag da. Så hadde ikke så stor betydning. Men de gikk ut ifra datoen på ul nr 2, siden de mente at ul nr 1 var litt for tidlig til å fastsette terminen.

Kan jo også legge til at han ble født 14.aug. Så kom jo en del før ul.termin

okej! :)
Jordmoren ga meg beskjed nå om at den var fastsatt at vi skulle gå etter den :)
Men blir spennende da å se om et par uker hva de sier da .)

fikk beskjed om at mens termin var 10.feb. Ul termin nr 1 ble 10 mars, og ul termin nr 2 ble 6 mars og hun kom 3 mars. Jeg mente selv at jeg hadde termin i mars og ikke feb som legen mente. Så ble ikke kjempe overrasket på første ul, men litt skuffa for hadde vært kvalm så lenge også ble liksom den kvalem værende lenge etterpå også.

Jeg hadde mens termin 29 juli og ble flytta til 11 august på UL, så var snakk om bare 14 dager her da.
Men når jenta kom til 22 juli mente de at min termin hadde nok stemt mest likevel[&:]

JM tok noen mål og ville sette meg godt over en uke tilbake i forhold til min termin. Da protestert jeg, for mensterminen min stemte perfekt overens med den eneste dagen jeg kan ha blitt gravid. Da tok hun noen flere mål og så at de første målene var litt unøyaktige. Endte opp med bare 3 dager forskjell til slutt.

Gutten kom på mensterminen da [;)]

Med første termin var menstermin 12juni og ul termin i begynnelsen av juli. Var sprik på 3 uker. Viste at menstermin ikke stemte helt, men det gjorde ikke ul-termin heller. Min termin var 22juni ca. Jeg og fikk ul nr 2 men ingen endring på termin. Gutten min ble født den 24juni så min egen termin stemte.[:)]

Vi fikk beskjed av jordmoren på UL i går at vi ikke var mere enn 16 uker på vei, jeg som trodde vi nærmet oss 19! Ja ja, jeg får bare smøre meg med tolmodighet så lenge.. Er bare lykkelig å glad fordi alt sto bra til med barnet! :)) Dessuten fikk vi oss en ny UL igjen om 3 uker - det er godt , da får jo jeg se lille gullet igjen!! :)))

Har dette skjedd deg før ? :)

Besøk gjerne bloggen min: http://fyllings.blogg.no :)

om du er bare 16 uker så kan dette endra seg om 3 uker... når babyen er bare 16 uker så er den egentlig litt liten til å måles..

Med storesøster hadde jeg menstermin 7. april (som jeg var helt sikker på måtte stemme) og ul-termin 20. april. Hun ble født 21. mars og legen mente hun var født i uke 38, altså omtrent til min menstermin. Med lillesøster hadde jeg menstermin 18. juni og ul-termin 25. juni. Dette protesterte jeg på nytt på, siden de også hadde tatt så feil med storesøster og jeg var sikker selv, men kom ingen veg med det. Hun ble født fullbårent 15. juni. [:D]

Uansett menstermin eller ul-termin, de kommer når de er klare for det og en må bare forholde seg til det ul-termin sier, kommer ingen veg utenom det i helsevesenet, de bestemmer hva de vil følge! Men til slutt er det ungen som bestemmer alt! [:)]

Nei samme her :) he he! men jeg skal vel bare nyte tiden å vente spent på det som kommer!

Jeg hadde mens termin 22 juni, fikk ny termin 12 juli :)

men det er ikke 3 uker kortere enn du egentlig var da...
er bare 10 dager kortere, altså bare 1 og en halv uke kortere enn du trodde du var på vei.

Kjipt!! Ble flytta nesten en mnd med eldstejenta.
Min termin 19 okt, UL 17 nov. Hu kom 4 nov. Jeg sa til de at i følge mine utregninger kom hun til å komme den 5 november, de sa at de hadde rett og det gikk ikke an å rikke de[:'(] I forhold til størrelsen tror jeg ikke at hun var to uker for tidlig født da men...dessuten var utregningene mine ganske korrekte[;)]

motsatt her, hadde menstermin 090909 og ul-termin 260809, han ble født 090909.

Menstermin: 19 august
termin ut i fra EL: 10 august
Første ul: 23. august
Andre ul. 8. august
Født: 4. august[;)]

Det har ikke skjedd meg, men en venninne av meg.
Husker hun syntes det var ganske irriterende.

Jeg, derimot, var 2,5 uker lenger enn forventet på UL - så jeg var happy

Ja, jeg ble tilbakesatt nesten 4 uker. Syntes det var greit, egentlig.
Men guttungen kom 3 uker før termin, på 'min egen termin' [:)]

ORIGINAL: Unge lovende Frk.K

Ja, jeg ble tilbakesatt nesten 4 uker. Syntes det var greit, egentlig.
Men guttungen kom 3 uker før termin, på 'min egen termin' [:)]

okejj :) Ja jeg får se hvordan dette går... jeg hadde igrun regnet med selv at jeg ikke skulle ha før i juli ! Men blir spennende å se når gullet har lyst å komme ut! :) he he!

Back
Topp