3 uker før termin

De 3 ukene er forbeholdt mor men er en del av felleskvoten. Slik jeg forstår det mister man også av disse om man føder før termin.

Etter fødsel er fordelingen for 100% lønn:

Mødrekvote 14 uker (6 uker tas rett etter fødsel)
Fellesperiode 18 uker
Fedrekvote 14 uker

Sent from my iPhone using BV Forum

De kommer i tillegg ja, så det er 17 uker forbeholdt mor, og 9 av de må man ta "i forbindelse med" fødsel, altså 3 før termin og 6 etter fødsel. Om man føder før termin så mister man det som er igjen av de 3 ukene.

Far har rett på to uker perm f.o.m. fødselsdagen, men ikke krav på lønn i disse to ukene. Mange som får lønn allikevel da. Disse to ukene kommer i tillegg til alt annet tror jeg.

De 3 ukene før termin er av fellesperioden, så veldig rart at de da ikke heller bare sier 17 uker til mor:/

Hva vil det si at vi mister de? Om jeg føder før tiden må jeg begynne i jobb igjen tidligere da eller?

Lille spire 06.06.14 <3

Sniker litt. Permisjonen starter tre uker før forventet termin. Føder du feks en uke tidligere blir den totale permisjonslengden en uke kortere, og du må begynne på jobb igjen en uke før du egentlig skulle.

De kommer i tillegg ja, så det er 17 uker forbeholdt mor, og 9 av de må man ta "i forbindelse med" fødsel, altså 3 før termin og 6 etter fødsel. Om man føder før termin så mister man det som er igjen av de 3 ukene.

Far har rett på to uker perm f.o.m. fødselsdagen, men ikke krav på lønn i disse to ukene. Mange som får lønn allikevel da. Disse to ukene kommer i tillegg til alt annet tror jeg.

De har ingenting med foreldrekvota å gjøre, så det er riktig som du skriver, at de kommer i tillegg til alt annet.

Visste ikke at de 3 ukene var i tilegg til 14 uker jeg, så da skrev jeg feil på søknaden til nav jeg da :/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp