3 timersstell??

snappi

Elsker forumet
er det noen som har fått beskjed om å drive med dette?? gullet vårt gikk ned over 10% mens vi var på barsel, og måtte få tillegg. han gikk opp, så han kom innenfor 10% og vi fikk beskjed om å fortsette med 3 timersstell, altså mating hver 3. time, hele døgnet?? men det er jo umulig å vekke en sovende baby, slitsomt å bruke en halv time på å vekke om natten for å få gitt mat.. noen som har erfaringer? i natt lot  vi han sove i 4,5t og da våknet han lett.. burde vi bare la han sove så lenge vi vil?? han er en uke i dag, og har gått opp 270g siden fredag..takknemlig for alle innspill[:)]

Dem anbefalt oss å gi Mariell hver 3.time fordi ho e født for tidlig, men ho gikk ikke ned sine 10% på barsel da. vi prøvde å gi  etter 3 timer, men som du si så e d vanskelig å vekk en baby når den sover, å man skal helst ikke gjør d heller. har lært oss d  vi at ho si no ifra om ho e sulten, å d regne æ me andre babyer gjør også, så så lenge gullet ditt  sover godt å virker fornøyd å spiser godt så trur æ ikke du ska tenk så my på d, å hvis du ser at han legger på seg så skal du iallefall ikke vær urolig, bare la han sov du. d gjør no vi å ho legg no på sæ, første uke etter vi kom heim har ho lagt på sæ 460gram. å d e visst ganske bra har æ hørt.

Vi fikk beskjed å gi mat hver tredje time, men vesla vår våkner akkurat hver tredje time for å spise mat så vi vekker ikke henne, hvis hun sover i 4t så er det greit og for hun våkner og vil ha mat med en gang.

Jeg synes det er vanskelig å vekke en liten bare for å gi dem mat, de er jo sultne med en gang de våkner. Du kunne jo ringe helsestasjon og spørre om det er nødvending å fortsette.

Fikk samme beskjed vi også, og på sykehuset gikk det veldig etter klokka. Benjamin ble født fem uker før tiden, og har hele tiden lagt godt på seg. Men nå som vi er hjemme så har det sklidd helt ut... Det kan være han plutselig vil ha mat etter en og en halv time. Sjeldent det går tre timer i det hele tatt, og jeg merker jeg blir så sliten om nettene. Ikke godt sovehjerte på denne karen desverre...
Lurer litt på hvorfor egentlig.[8|]

Vi fikk også beskjed om det samme fordi Tuva ble født litt for tidlig og hadde gulsott. Men jeg stresser ikke med det lenger, hun er flink til å si i fra når hun er sulten. Går aldri mer enn 4 timer mellom måltidene.

Back
Topp