Hei, jeg har nylig vært i utredning for mange og uforklarlige spontanaborter. Det de gjorde i tillegg til det du har fått sjekket, var å kontrollere for endometriose/andomyneose(usikker på om det er rett stavemåte). De tok også biopsi for å sjekke for betennelse ol. i livmor. Jeg har ikke fått alle svar ennå, men alt til nå er normalt. Hvis biopsien også er normal, skal de vurdere å tilby immunologisk behandling. Da det kan være at kroppen går i forsvarsmodus ved graviditet og tror det er et fremmedlegeme, som feks ved en skade. Ved graviditet skal forsvaret slås av, men ikke alltid det gjør det. Skal sies at vi har et barn innimellom alle abortene (8 tilsammen), og vet ikke hvorfor vi lykkes akkurat den gangen. Når problemet ikke er å bli gravid må legene se på hva som forårsaker abortene. Jeg har også mistet flere ganger MED støttemedisiner, så det indikerer jo at det ikke er der problemet er. Jeg har også gått på blodfortynnende. I utredningen nå sjekket de opp kariotype etc. og fikk beskjed om at alt ang. blodet var fint, så jeg får ikke blodfortynnende i et evt. kommende svangerskap.
Trøsteklem
Vet hvor tungt det er å stå i dette.