3 SA og 3 kjemisk. Veldig lei :(

Bkno3489271

Flørter med forumet
Jeg og samboer har prøvd å få en baby i 1,5 år nå. Har mistet i 3 stk SA, alle 3 før uke 8. Fikk Crinone av gynekologen i tilfelle Jeg muligens hadde progesteronmangel selv om hun ikke kunne finne noe galt. Men nå opplever jeg mest sannsynlig min tredje kjemiske graviditet og jeg er så sliten... har fått kun svakesvake streker i 3 dager uten økning så skjønner at det ikke går veien denne gangen heller.. nå kjenner vi 8 stk som er gravide og fikk vite i går at et vennepar venter barn etter bare 1 måneds prøving. Veldig glad på deres vegne men kjenner også at det er utrolig sårt at vi aldri får det til, etter 1,5 års prøving. Vi har ingen barn fra før og ønsket om et barn er så uendelig stort.. men kjenner jeg er paykisk sliten og bare ønsker å gi opp :( trengte en utblåning her jeg.. til dere som har opplevd lignende, hvordan klarer dere å holde ut? Ble det baby til slutt? Har dere prøvd crinone? Hvordan gikk det?

klem til dere❤️
 
Forstår deg så utrolig godt, er forferdelig tungt og smertefullt å gå gjennom flere SA på rad:Heartpink Vi opplevde 4 stk SA før uke 8 i løpet av 2 år, var veldig tøft og jeg kjente frustrasjonen ta overhånd flere ganger:( Vi fikk utredning for habituell abort der alle prøver var normale, fikk høre at jeg var uheldig, noe som bare frustrerte meg enda mer:( Jeg valgte å ta 6 måneders pause etter den siste aborten, hadde tydeligvis godt av denne pausen for ble gravid igjen første måned vi prøvde:Heartpink Begynte på progesteronstøtte(Lutinus) fra positiv test og det ser ut til å ha hjulpet, er i dag 12+4 og fikk se en liten baby bevege seg på ultralyd i dag:Heartpink Jeg vet det er tøft nå, men ikke gi opp, plutselig ordner det seg for deg o:Heartpink Kanskje er det progesteron som skal til for at det går bra med deg også:happy: Ønsket mitt om barn er så stort at jeg kjempet videre, tanken om å en gang møte min lille regnbuebaby holdt motet oppe, men skal innrømme at jeg har grått mange tårer og vært sjalu på gravide venninner:( Da jeg mistet for fjerde gang fikk jeg vite at min bestevenninne var gravid med samme termindato som meg, dette var utrolig tøft, men jeg klarte etter hvert å distansere meg litt og for hver dag som gikk ble det litt lettere:Heartpink Ønsker deg masse lykke til videre og krysser fingrene for at progesteron hjelper og at neste spire sitter fast helt fram til termindato;) Stor klem til deg:Heartpink
 
Har ikke så mange råd å komme med, men vil sende deg styrkeklemmer og masse lykke til :Heartred
 
Så forferdelig å lese, stor klem til deg :Heartred

Jeg har selv hatt en kjemisk, en MA og en BO/MA, men på fjerde forsøket gikk det veien og jeg er nå gravid i uke 35. Det som hjalp oss (selv om man aldri helt kan vite om det var akkurat det som gjorde utslaget) er blodfortynnende (tilsvarende albyl-e) til uke 37 og duphaston (progesteronstøtte som tas oralt) til uke 12.

Kanskje du kan høre med gynekologen din om blodfortynnende i tillegg til progesteronstøtte? Synes jeg ser mange her på forumet har nytte av det etter flere mislykkede graviditeter.

Masse lykke til!
 
Har du sjekket stoffskiftet ditt?
Jeg synes veldig synd på dere, og håper inderlig at det snart går veien for dere! Det er tungt å prøve, spesielt når man må gjennom såpass mye som dere stakkars :Heartred En god klem til dere :Heartred
 
Jeg har ikke erfaring selv, men har en god venninne som gikk igjennom noe liknende og tilslutt fødte en datter. Hun fikk det til den måneden hun hadde gitt opp, og droppet alle råd om å være forsiktig med det ene og det andre. Sier ikke at du ikke skal være forsiktig, men kan hjelpe om man klarer å slappe av eller ta en pause (vet det absolutt ikke er enkelt) Håper dere får det til snart:Heartred Gode klemmer til deg:Heartred
 
Hadde 4 stk SA på rad mellom nr 1 og nr 2!
Var så langt nede og mistet nesten alt håp.. :(

Men det ble baby tilslutt, fikk endelig lillesøster etter to lange og vonde år med prøving og skuffelser..

Ikke gi opp ❤️
 
Back
Topp