3 mnd vaksine

lima85

Andre møte med forumet
Har vært å tatt 3 mnd vaksine idag. Hvordan har deres små reagert på det?

Lille her gråt etter stikk, men ikke veldig lenge.
Har vært veldig trøtt etter at vi kom hjem, og sovet masse. Har også lett feber og er litt rød i kinnene.
 
Min har skriki i 5 dager. Men aner ikke hva som er hva akkurat nå. Begge søskenen har hatt 39 i feber og hoster så de kaster opp. Så ikke godt å si om det er vaksiner eller sykdom som plager minstemann akkurat nå. Ubehaget i magen er nok vaksinen da.
 
Har vært å tatt 3 mnd vaksine idag. Hvordan har deres små reagert på det?

Lille her gråt etter stikk, men ikke veldig lenge.
Har vært veldig trøtt etter at vi kom hjem, og sovet masse. Har også lett feber og er litt rød i kinnene.

Mini skrek litt etter stikk nr 2. Merket ikke stikk nr 1. Tror det værste var rotavirusvaksinen, den smakte ikke godt. Var i godt humør etter vaksinen, kanskje litt mer trøtt enn vanlig den dagen. Ellers ingen bivirkninger. Litt oftere avføring i 3-4 dager etter rotavirusvaksinen var det eneste.
Målte ikke feber før morningen etter, men da hadde han ingenting:)
 
Min skrek veldig etter begge stikkene og sov mye den ettermiddagen og kvelden og sov rundt på natten. Dagen etterpå var hun helt fin igjen, men etter noen dager ble hun løs i magen og fikk en del luftplager etter rotavirus-vaksinen, det varte i ca en uke.
 
Vi tok i forrige uke. Lillemor skreik konstant etter hun fikk sprøyta, helt til jeg fikk lagt henne i vogna og trillet ut derfra. (Hun fikk den kl.10, og jeg ammet henne ca kl.9) Hun sovnet i vogna påtur til bilen, sov igjennom noen butikk-besøk (uvant for henne) og sov seg igjennom henting i barnehagen. Våkna litt når vi kom hjem ca kl.15, og jeg forsøkte å amme henne men hun begynte bare å hylgrine igjen. Slik hun gjør om hun bare vil sove. Putta henne i vogna og hun sov til kl 1745. Men da var hun sulten :hilarious:
Og har ikke merket noe på henne etter det. (Hun fikk litt feber etter første Rota vaksina)
 
Min har skriki i 5 dager. Men aner ikke hva som er hva akkurat nå. Begge søskenen har hatt 39 i feber og hoster så de kaster opp. Så ikke godt å si om det er vaksiner eller sykdom som plager minstemann akkurat nå. Ubehaget i magen er nok vaksinen da.

Uff, stakkar. Ja, kan jo typisk være kombinasjonen av vaksine og sykdom. God bedring til alle sammen.
 
Min fikk feber og skreik mye hele kvelden. Tydelig utilpass. Sov dårlig og hadde feberdrømmer. Ble helt borte etter to dager.
 
Vi skal ta i dag, er spent. Broren , som bare er 19 mnd eldre, skrek fælt etter andre stikket. Han ble vel fornærmet fordi etter første stikket forventet han nok trøst og ikke enda mer ubehag. Mener han bæsjet mer enn vanlig etterpå, men oppdaget aldri noe vondt i lårene feks etter stivkrampevaksinen. Det er jo ikke sikker søstera er likedan, vi har nå Paracet for sånne små klar.
 
Utilpass de to første dagene, og all rutine vi hadde med soving forsvant :facepalm:
 
Skrek etter begge stikkene, men lett å trøste. Merket ikke så mye før han fikk litt feber (38,5) på kvelden. Dagen etter var alt som normalt igjen.
 
Skreik etter begge stikkene, men etter litt trøst og mat var han i godt humør igjen. Litt trøttere og litt sutring utover dagen, men hadde barndåp dagen før, så kan like godt ha vært derfor. Litt mer plaget med luft i magen de første dagene etterpå.
 
Litt feber og så fikk hun vondt i magen etter vaksine, antageligvis rota-vaksinen. Gikk fint sist,men denne gangen ble det fryktelig til gråt etter vaksine. Bedre nå. :)
 
Takk for svar alle sammen! Mini var som sagt veldig trøtt og hadde litt feber samme dag. Dette så ut til å ha gått over til dagen etter. Litt hoven på det ene låret, men ellers fint. Tips til neste vaksine: be om å få satt begge sprøytene samtidig, så slipper de å bli stukket to ganger. Da kommer en ekstra person inn og så får dere unna begge samtidig
 
Takk for svar alle sammen! Mini var som sagt veldig trøtt og hadde litt feber samme dag. Dette så ut til å ha gått over til dagen etter. Litt hoven på det ene låret, men ellers fint. Tips til neste vaksine: be om å få satt begge sprøytene samtidig, så slipper de å bli stukket to ganger. Da kommer en ekstra person inn og så får dere unna begge samtidig

Her så stakk hs mini ganske kjapt på hvert lår. Først lår nr 1, jeg snudde mini og så var hun klar med stikk nr 2. Fikk ikke lov å trøste mini viss han begynte å gråte etter første stikk. Så da gikk det relativt fort :)
Men ser fordelene med å ta begge stikk samtidig, går ekstra fort :happy:
 
Veldig fornerma på stikkene, gråt mye før hun slokna til slutt. Ubehag å vondt utover kvelden. Fikk feber på natta som varte et døgn ca. Men sov som vanlig. Vi tar ikke rota, så den kan jeg ikke si noe om.
 
Her tok de begge stikkene samtidig og det var veldig kjekt. Litt varm, men ikke høy feber. To den på fredag så kan ennå få noen reaksjoner.
 
Back
Topp