MissMary

Andre møte med forumet
Hei dere :)
Har falt helt ut av forumet etter appen ble borte, men nå har jeg funnet veien inn via web browser og håper jeg kan få noen innspill fra dere ang søvn.

Jenta vår 3 mnd sist uke, hadde begynt å smått og sove 5-6 time i strekk på natten 21-02/03, (halleluja tenke mor og far) så fikk hun 3 mnd vaksinene sist torsdag og da har hun startet å våkne hver 3 time igjen, og starter dagen 0450 hver morgen (wææ synes dette er litt tidlig).
Har prøvd å legge henne litt senere på kvelden, men våkner hver morgen 0450 og klar til å starte dagen (gjesp) da ligger vi i sengen til halv 7 ca og så sover hun en time til. Kan sove alt fra 1,5 timer til to timer rundt lunsj og så en liten lur på 30-45 min rundt 17-18 tiden.

Er dette normalt? Bør jeg prøve å endre leggerutiner? For tidlig til å tenke på rutiner? Går det til av seg selv?

Hører gjerne fra noen som vil dele sine rutiner!
Hilsen en trøtt førstegangs mams
 
Hvor mange timer er hun våken om gangen? Her ligger han på 6-9soveperioder I løpet av en dag.
Her er det lite rutine. Hadde fått en gutt som sov nesten hele natten. Men har nå hvert syk i nesten to uker og hele søvnmønster hans er på tryne.. Men han er stortsett bare våkne 1.5t om gangen.
 
Hei dere :)
Har falt helt ut av forumet etter appen ble borte, men nå har jeg funnet veien inn via web browser og håper jeg kan få noen innspill fra dere ang søvn.

Jenta vår 3 mnd sist uke, hadde begynt å smått og sove 5-6 time i strekk på natten 21-02/03, (halleluja tenke mor og far) så fikk hun 3 mnd vaksinene sist torsdag og da har hun startet å våkne hver 3 time igjen, og starter dagen 0450 hver morgen (wææ synes dette er litt tidlig).
Har prøvd å legge henne litt senere på kvelden, men våkner hver morgen 0450 og klar til å starte dagen (gjesp) da ligger vi i sengen til halv 7 ca og så sover hun en time til. Kan sove alt fra 1,5 timer til to timer rundt lunsj og så en liten lur på 30-45 min rundt 17-18 tiden.

Er dette normalt? Bør jeg prøve å endre leggerutiner? For tidlig til å tenke på rutiner? Går det til av seg selv?

Hører gjerne fra noen som vil dele sine rutiner!
Hilsen en trøtt førstegangs mams
Ikke legg senere. helt normalt. Sjekk ut lilleminis på instagram. Det går over:) beste tips er å legge seg tidligere selv.
 
Hvor mange timer er hun våken om gangen? Her ligger han på 6-9soveperioder I løpet av en dag.
Her er det lite rutine. Hadde fått en gutt som sov nesten hele natten. Men har nå hvert syk i nesten to uker og hele søvnmønster hans er på tryne.. Men han er stortsett bare våkne 1.5t om gangen.
Huff da! Håper gutten din føler seg beste snart!

Om natten er hun våken ca en halv time for å få flaske, så kan hun sovne igjen etter det. Feks sover nå fra 2100-00 flakse og sovner igjen 0030. Ny flaske 0300 og sover til 0450. Så starter dagen.Ellers kan hun fint være oppe i 3 timer før hun sovner igjen på dagen.
 
Hei dere :)
Har falt helt ut av forumet etter appen ble borte, men nå har jeg funnet veien inn via web browser og håper jeg kan få noen innspill fra dere ang søvn.

Jenta vår 3 mnd sist uke, hadde begynt å smått og sove 5-6 time i strekk på natten 21-02/03, (halleluja tenke mor og far) så fikk hun 3 mnd vaksinene sist torsdag og da har hun startet å våkne hver 3 time igjen, og starter dagen 0450 hver morgen (wææ synes dette er litt tidlig).
Har prøvd å legge henne litt senere på kvelden, men våkner hver morgen 0450 og klar til å starte dagen (gjesp) da ligger vi i sengen til halv 7 ca og så sover hun en time til. Kan sove alt fra 1,5 timer til to timer rundt lunsj og så en liten lur på 30-45 min rundt 17-18 tiden.

Er dette normalt? Bør jeg prøve å endre leggerutiner? For tidlig til å tenke på rutiner? Går det til av seg selv?

Hører gjerne fra noen som vil dele sine rutiner!
Hilsen en trøtt førstegangs mams

Hei! Huff tungstamt når man ikke får ordentlig søvn verken mor/far eller barn. Min lille går gjennom det samme , men fikk tips om noe som heter sleepregression, altså er en fase de rett og slett bare går gjennom har jeg forstått. Jeg jobba hardt for gode rutiner på forhånd sånn at vi var litt forberedt, likevel om mye av rutinene ikke funker så godt når han er gjennom denne regressionen. Du kan google sleepregression for å forstå litt mer av det. Tror mange helsesøstre og besteforeldre i vårt tilfelle:) skyller på "maten" til barna når de ikke sover men MIN personlige mening er at jeg tror det er litt gammeldags. Heldigivs kommer jeg meg gjennom disse periodene med å gi kroppen min det den trenger slik at jeg får plenty energi til hverdagen uansett. Hilsen en annen nybakt mamma<3
 
Back
Topp