3 mnd kontroll

Ennahoj

Forelsket i forumet
Idag har vakre mini blidfis vært på kontroll!
3 vaksiner, akutt mye gråt men roet seg raskt når hun ble båret litt på!
Veide 5740 og var 59 cm lang <3 så mini er ikke fullt så mini lenger! Vi var der kl 10 og hun har stortsett sovet siden (vanligvis ikke sove baby) <3
Noen fler som har vært på kontroll??

Akkurat passe stor da:-) det er vel helt vanlig at de sover mye etter vaksine, må jo bare utnytte tiden da:D men TRE vaksiner?!:-( vi skal på kontroll på mandag!

Vi var også i dag!

Tok tre vaksiner vi også (dtp-polio+hib), rotavirus og pkv) :) gikk veldig fint, litt gråt (eller egentlig mykje med tanke på at han ALDRI gret), men gikk fort over! :)

Han var 62,7 cm og 6850 g :)

No ligge han å sprella under babygymmen og prata med seg sjølv <3

Vi var på kontroll i dag. Tassen veier nå 6.2 kg og er 65 cm lang, lang og slank. ☺️ Lite skrik ved hvert stikk, men roet seg veldig raskt når mamma nusset og hvisket fine ord inn i ørene hans. ☺️❤️

Last edited:
Var for 12 dager siden! Fikk faktisk litt reaksjon på vaksinene denne gangen, altså litt urolig på natta, og enormt mange bæsjebleier!
Min lille er veldig stor:p 7535 gram og 65,5 lang!
Og i dag var han utrolige 7930 gram og 67 lang!!

De vaksinene som ble skrevet så fint under innlegget ditt :-D
Takk for det:D
Jeg trodde det bare var den drikkevaksinen og en til jeg, men da tok jeg feil, blæh:p jeg har skikkelig noia for sprøyter og nåler selv så syns det er helt forferdelig å sitte å se på stakkars bebisen min bli stukket! Gruer meg veldig, men det går jo heldigvis veldig fort over!

Takk for det:D
Jeg trodde det bare var den drikkevaksinen og en til jeg, men da tok jeg feil, blæh:p jeg har skikkelig noia for sprøyter og nåler selv så syns det er helt forferdelig å sitte å se på stakkars bebisen min bli stukket! Gruer meg veldig, men det går jo heldigvis veldig fort over!
Ikke veldig glad i sprøyter selv, gruet meg veldig til å se på mini få sprøyte! Men det gikk veldig bra!! Mindre skummelt enn fryktet :-)

mini her var 5,6kg og 58 lang… Jeg synes han har vokst lite, siden han var 3,7 og 50 ved fødsel.
Men helsesøster sa ikke noe..

Min var også det ved fødsel! :) er veldig mykje som er innafor normalen då, men om du er bekymra burde du kanskje ta det opp med ho? :) fekk du sjå vekstkurven hans? Vår helsesøster viser vekstkurven når ho legg inn tala, då får vi veldig grei oversikt, og den er jo tilpassa vekt ved fødsel også :)

I dag har vi vært på kontroll :-D. Han var 52 cm og 3880gr når han var født. Idag var han 65 cm og 6500 gr :-) fikk skryt av at han var sterk i ryggen og nakken. Han gråt litt ved begge stikk men ellers var han i godt humør og lo hele tiden. Kjekt!

Hadde 3-mnd kontroll for noen dager siden, frøken var 5315g og 62,5cm lang, 3640 og 51 ved fødsel. Kurven skrår dessverre nedover så ble anbefal å øke melkeproduksjon og gi litt tillegg. Ny kontrollveiing om en uke.
En enorm sårhet å ikke få til fullamming. Har en del på agendaen, og har nok stresset en del i forbindelse med det. Har i tillegg slitt med tilbakevendende tette melkeganger i det ene brystet, som nok har ført til litt lav produksjon i det. Æsj altså.

Jenta er i alle fall svært våken av seg (altså ikke sovebaby på dagen), bærebaby og stort sett fornøyd dersom hun ikke har vondt i magen. Har nok av tisse- og bæsjebleier også.

Vaksinene var et kapittel for seg, makan til sår gråt... Sovnet i bæresjalet etterpå da :Heartpink

Hadde 3-mnd kontroll for noen dager siden, frøken var 5315g og 62,5cm lang, 3640 og 51 ved fødsel. Kurven skrår dessverre nedover så ble anbefal å øke melkeproduksjon og gi litt tillegg. Ny kontrollveiing om en uke.
En enorm sårhet å ikke få til fullamming. Har en del på agendaen, og har nok stresset en del i forbindelse med det. Har i tillegg slitt med tilbakevendende tette melkeganger i det ene brystet, som nok har ført til litt lav produksjon i det. Æsj altså.

Jenta er i alle fall svært våken av seg (altså ikke sovebaby på dagen), bærebaby og stort sett fornøyd dersom hun ikke har vondt i magen. Har nok av tisse- og bæsjebleier også.

Vaksinene var et kapittel for seg, makan til sår gråt... Sovnet i bæresjalet etterpå da :Heartpink

Jeg ser for meg sår gråt og at jeg kommer til å tute med :P får så vondt inni meg når hun gråter ordentlig!!

Skulle ha vært i morgen, men pendler mellom fylker- så henger litt etter. Men veide vesla selv på 14 uker, da veide hun 6950 g!:)

Har bestilt time på helsestasjonen hvor vi befinner oss nå:)

mini her var 5,6kg og 58 lang… Jeg synes han har vokst lite, siden han var 3,7 og 50 ved fødsel.
Men helsesøster sa ikke noe..
min var 5,3kg og 59 lang nå på 3 mnd. når han ble født var han 3,2 og 51 lang så omtrent vokst likt som din med tanke på kiloer og cm de har vokt, her sa ho at han var en slank gutt , men at han fulger sin kurve langt seg på strek nummer to fra bunnen.. men så spurte hun meg om han pleide og i ifra når han var sulten... så ikke vet jeg om hun var helt fornøyd med han vekt her :S
men som sakt over her mye som ansies som normalt! =)

min var 5,3kg og 59 lang nå på 3 mnd. når han ble født var han 3,2 og 51 lang så omtrent vokst likt som din med tanke på kiloer og cm de har vokt, her sa ho at han var en slank gutt , men at han fulger sin kurve langt seg på strek nummer to fra bunnen.. men så spurte hun meg om han pleide og i ifra når han var sulten... så ikke vet jeg om hun var helt fornøyd med han vekt her :S
men som sakt over her mye som ansies som normalt! =)

Vi får stole på at helsesøster hadde gitt beskjed om vi skulle gjort noe annerledes! :) Ammer du, eller gir du flaske? :)

64,5 cm og 6940 gram! Dvs opp nesten 2250 gram på akkurat 3 mnd. Syns det er helt drøyt! Vokst 11,5 cm. Har begynt å bruke enkelte plagg i 74 (lillelam, er jo noe som er litt smått i str der) selv om det meste fortsatt er i str 68

Back
Topp