3.mnd kontroll

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Har dere fått time til 3 mnd kontroll? Har fått time imorgen, men har ikke vært der siden han var 6 uker, så sa helsesøster at hun syns det var så lenge til jeg skulle komme tilbake, så fikk en time for og veiie han litt før(22 april) men så står det 3 mnd kontroll. Er ikke det litt tidlig når det er ennå 2 uker til han er 3 mnd??
 
Rart.. Er jo vaksine, så de skal vel vente til barnet er tre mnd.. Vet ikke jeg altså:p
 
Det var det jeg også trodde. det blir merkelig og se hva helsesøsteren sier imorgen.
Ja.. Du får holde oss oppdatert så vi finner ut av det alle mann;-)
 
Vi skal 29.april, da er han nøyaktig 3 måneder.
2,5mnd var tidlig å ha den, ja..
 
hehe, ja jeg skal oppdatere. Fikk dere tran på 6 uker kontrollen? Det fikk ikke jeg men hørt at andre har fått det. Merkelige helsesøster.
 
hehe, ja jeg skal oppdatere. Fikk dere tran på 6 uker kontrollen? Det fikk ikke jeg men hørt at andre har fått det. Merkelige helsesøster.
Det fikk ikke vi heller:p
 
Forresten ei venninna av meg var på 3 mnd kontroll 5 dager før han var 3 mnd, så er mulig ,men tror bare det er vekt som skal sjekkes jeg da. Men merkelig av helsesøster og si på 6 uker kontrollen at der var litt lenge og vente til 3 mnd med og veiie han, det er nå 5 uker si jeg var der og blir jo bare to uker til eg skal igjen hvis det er kontroll av vekt imorgen. Blir ikke klok på helsestasjonen jeg. Jaja
 
Snuppa mi skal ikke på 3mnd kontroll før 13. mai, hu blir 3 mnd 2. mai.. Merkelig om du bare skal dit bare for å veie og, da det bare er 2 uker til du skal dit igjen på kontroll..
Vi fikk tran på 6ukers, den er bare smakt på og satt bort for det vil hu ikke ha :p
 
Hehe, ja her og blei den smakt på og satt vekk. Han her blir 3 mnd 7 mai. Ja tett oppi 3 mnd kontrollen( hvis ikke den er idag) jeg fikk time for vekt kontroll , men er bare glad for å få vite vekta jeg. Han har lagt på seg maasssse, så spent hva helsesøster sier :/
 
Her blir det 3mnd kontroll på onsdag, to dager før 3mnd-dagen :) vi fikk tilbud om tran, meen hadde allerede kjøpt hjemme så takket fint nei. Haha den er nesten urørt fordi tran visstnok ikke var så godt! Hun bare gulper (masse!) etterpå, så skal heller gå til innkjøp av d-vitamin-dråper :)
 
Snuppa mi skal ikke på 3mnd kontroll før 13. mai, hu blir 3 mnd 2. mai.. Merkelig om du bare skal dit bare for å veie og, da det bare er 2 uker til du skal dit igjen på kontroll..
Vi fikk tran på 6ukers, den er bare smakt på og satt bort for det vil hu ikke ha :p
 
Det var bare vekt kontroll. Var 3610 på 6 uker kontrollen nå var han blitt 5010gr :) fikk time til 3 mnd kontroll den 6 mai:) dagen før han er 3 mnd:)
 
Det var bare vekt kontroll. Var 3610 på 6 uker kontrollen nå var han blitt 5010gr :) fikk time til 3 mnd kontroll den 6 mai:) dagen før han er 3 mnd:)
Så rart.. Han har vært flink til å legge på seg da;-)
 
Ja men grunnen til at jeg sikker fikk en vekt kontroll time var at han var liten når han ble født (2500gr) så i begynnelsen var jeg en igang i uken. Så er litt betryggende og vite at han legger godt på seg nå.
 
Ja men grunnen til at jeg sikker fikk en vekt kontroll time var at han var liten når han ble født (2500gr) så i begynnelsen var jeg en igang i uken. Så er litt betryggende og vite at han legger godt på seg nå.
Ja, da er det jo mer forståelig;-)
 
Her skal vi inn til 3mnd kontroll nøyaktig 3 mnd etter fødselen.
Fikk tran, mn hadde også fra før av. Storebror tar jo tran og det SKAL lillebror også. Jeg har den i ei sprøyte og gir den mens jeg ammer. Må tørke oss begge godt med våtservietter etterpå. Gjorde det på samme måte med storebror. Etterhvert venner han seg til smaken og da får han den uten pupp. Mn jeg kommer fortsatt til å bruke sprøyte. Blir mindre søl av det.
 
Gir jo morsmelkerstatning, å på pakken står det at den inneholder omega 3, bør en gi utenom også?
Ja. Den inneholder ikke nok.. Er hovedsakelig på grunn av d-vitamin de skal ha tran. Viktig med omega tre ogsåselvfølgelig..
 
Back
Topp