3 måneders kontroll

Vaksine (en i hvert lår og en i munnen), veies og måles. Også ser helsesøster litt på utviklingen :)
 
Oki off gruer meg litt til vaksinen.. Å utviklinga da han enda ikke klarer løfte hodet i mageleie..:-(
 
En vaksine i hvert låt pluss rotavirus vaksinen i munnen. Veies, måles også kikket hun litt på utviklingen. Satt også og snakket om hvordan ting gikk, hvordan utviklingen blei de neste mnd, søvn, amming/pumping og generelt om vektoppgangen hennes.
 
Oki off gruer meg litt til vaksinen.. Å utviklinga da han enda ikke klarer løfte hodet i mageleie..:-(
Ikke gru deg til det. Helsesøster sa at noen sekunder til noen minutter med mageleie om gangen var nok for de små. Kanskje får du noen tips til løfte-hode-trening. De vil bare hjelpe, ikke kritisere - det er ikke en "test". Spør om alt du lurer på hvis du vil :)
 
Ikke gru deg til det. Helsesøster sa at noen sekunder til noen minutter med mageleie om gangen var nok for de små. Kanskje får du noen tips til løfte-hode-trening. De vil bare hjelpe, ikke kritisere - det er ikke en "test". Spør om alt du lurer på hvis du vil :)
Tusen takk får beroligende ord:) jeg har bare lett å sammenligne med andre babyer det di har klart å løfte hodet lenge. Så blir så bekymret at det er noe galt. Men han klarer det jo ved å ligge på brystet mitt når jeg sitter litt skrått.
 
Min var ikke flink å holde hode, holder litt og det var viktigst;)
 
Tusen takk får beroligende ord:) jeg har bare lett å sammenligne med andre babyer det di har klart å løfte hodet lenge. Så blir så bekymret at det er noe galt. Men han klarer det jo ved å ligge på brystet mitt når jeg sitter litt skrått.

Min klarer litt han også. Veldig flink til å holde hodet når han sitter på fanget. Min eldste klarte ikke å løfte holde ved 3 mnd kontrollen, men gikk ikke lange tiden før han plutselig klarte det :)
 
Tusen takk får beroligende ord:) jeg har bare lett å sammenligne med andre babyer det di har klart å løfte hodet lenge. Så blir så bekymret at det er noe galt. Men han klarer det jo ved å ligge på brystet mitt når jeg sitter litt skrått.
Her sa HS at 50% av alle barna skal greie å løfte hodet i 45graders vinkel ved 3,5 mnd. Så dersom din 3 mnd gammel baby ikke klarer (min klarer heller ikke), så er det helt normalt :) Her fikk vi beskjed om å fortsette å øve forsiktig, og hvis han ikke har funnet utav det selv til 4 mnd, så skulle vi få tips fra fysio.
 
Ååå okei.. Jeg har hørt fra andre at di skal kunne det til di er 3 mnd.. Så blir jo helt stressa.
 
Back
Topp