3 måneder + og søvnrutiner

Her har også rutinene endret seg de siste ukene.. Har gått fra å sovne fint i egen seng til at det plutselig har blitt vanskelig å sovne både på kvelden og dagtid. Bruker nå mellom 1,5-2 timer på å få han til å sovne hver kveld. Er vel fjerde utviklingstrinnet som har kommet hit vil jeg tro. Håper det ikke varer evig :p
Vi er i fjerde utviklingstrinn også! Legging gikk så bra, og plutselig tar det evigheter! Håper heller ikke det varer så mye lengre nå :angelic::dead:
 
Vi er i fjerde utviklingstrinn også! Legging gikk så bra, og plutselig tar det evigheter! Håper heller ikke det varer så mye lengre nå :angelic::dead:
Ja slitsomt når de ikke klarer å sovne altså. Både for store og små :-( I dag sovnet han heldigvis fint igjen :) yes! Det må gjerne vare!!!
 
[*]når klokken starter dere kveldsstellet
Det varierer med når han er klar for siste måltid for dagen og når han er trøtt, men som regel mellom kl 19.30 og 21 et sted. Merker det blir tidligere og tidligere.

[*]hva har dere av før-leggetid-rutiner?( dempe lys, på med pysj, synge, bade, osv..)
Rett før siste amming, vasker vi ansikt, valker, hender, føtter og underliv med klut og tar på pysj. Trenger ikke å dempe lys eller roe ned spesielt i tiden før legging, men under kveldsstellet prøver vi å roe ned og ikke tulle og tøyse som vi pleier. Har nå begynt å amme i stua og så bære han ned i senga våken (det er sjelden han sovner ved puppen uansett).

[*]når er siste mating før leggetida?
Rett før legging, så mellom kl 20-21.

[*]sover i samme seng som deg/samme rom men egen seng/ eget rom?
Sover i bedside crib ved siden av senga vår.

[*]sover med/uten smokk?
Må alltid ha smokk for å sovne, men den faller ut i dyp søvn. Må av og til inn og dytte den inn hvis han våkner.

[*]Akkurat hva får lille til å sovne? (Synge litt ved senga, vugging, stryking..?)
Vi har bare forsøkt noen få dager å legge han mens han fortsatt er våken og litt mer uavhengig av amming, men til nå har det gått fint å bare legge han i senga hans og stryke han over ansiktet. Da faller han kjapt i søvn. Hvis han er litt for våken, må det litt byssing til.

[*]hvor lang tid tar det?
Det har stort sett bare tatt ca ti-femten min inkl amming de siste gangene [emoji33] Too good to be true [emoji12]

[*]hvor mange ganger våkner lille for mat i løpet av natta?
Det varierer veldig. Første gang som regel rundt kl 4-5. Så som regel et par ganger til før vi står opp, men intervallet varierer fra 2-4 timer. Noen ganger er han veldig urolig og sovner dårlig, mens andre ganger sovner han som en stein etter amming.

[*]hvis lille ikke våkner for mat, vekker dere?
Nei.

[*]Hvor gir dere mat? (I senga, sofaen, stol..)
Sittende i senga. Skal prøve meg på litt liggende igjen nå (jeg kuttet det ut fordi puppen kommer litt mer i klem i den stillingen, og jeg har slitt mye med tette melkeganger).

[*]når er stå opp tid?
Mellom kl 9 og 11, avhengig av hvor godt han har sovet etter den første nattammingen.
 
Back
Topp