3 gangs...

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Dere tredje gangs fødende.. Hvordan synes dere dette svangerskapet er i forhold til de to andre? Jeh trodde alt ble så bra fordi jeg har trent, vært sunn å tatt av meg rundt 20kg, trodde bekkenet skulle være topp, men nå synes jeg alt er tungt og bekkenet revner (vet d har med hormoner, men....) og er sykmeldt tidlig...

Jeg blir i bedre form for hvert svangerskap - utrolig nok!
Dette svangerskapet har vært rimelig problemfritt :)

Hadde mye plager med første, lå tre uker på sykehuset og holdt på å få nyresvikt og fikk kronisk bekkenløsning. Med andre ble ikke bekkenet verre heldigvis, men la på meg 25 kg selv om jeg var veldig fokusert på kosthold og trening. det var litt nedtur, menmen.. Hadde sykt med vann i kroppen i tillegg, oh det var veldig vondt når alt sprengte..

Nå derimot, bekkenet er vondt slik det bruker å være, men har ikke blitt verre. Har egentlig ingenting å klage på denne gang :)

I første og andre trimester har dette svangerskapet vore veldig mykje greiare enn dei to forrige. Då hadde eg større problem med bekkenet, og eg hadde voldsomt med kvalme/oppkast lenge. Denne gongen har eg vore kvalm, men berre kasta opp eit par gongar, og det var egentlig heilt over rundt veke 15.

No dei siste vekene har eg derimot blitt veldig plaga av kraftige, vonde kynnere og skikkelig ekle magesmerter ved all aktivitet. Må holde meg så rolig som mulig og orkar veldig lite. Mykje bekymring pga smerter. Har lagt på meg meir enn eg skulle ønske (overvektig i utgangspunktet), og kjenner det begynner å bli fysisk tungt.

Sysnt det er værre for hver gang.. Veldig dårlig 1 trimester og halve 2. Så blei det bedre. Men nå er alt veldig tungt. Ca lik i vekt med alle 3. 2-3 kg mer nå kanskje.. Med Nr 1 var det sikkert litt lettere siden eg ikkje hadde barn og kunne såve mye. For eg følte eg bare sov og gjekk på skolen :p med Nr 2 var eg mest trøtt og bekkenplager. Men Nr 3 kom alt.. Ikkje så mye oppkast men mye dårlig trøtt vondt i bekken Halsbrann og enda lavere blodtrykk en med dei første som eg og hadde lavt blodtrykk med. Nå sysnt eg det er mest tungt og slitsomt. Men har bedre mot denne gangen som eg veit det er siste gang eg er gravid og tiden går fortere når eg har 2 fra før. Så føler det er positivt da :)

Verre og verre.. Første gikk uten problemer fra start til slutt, nr 2 var tyngre fordi jeg kastet opp i 30 uker. Denne gangen føler jeg meg bare utslitt, bekkenet verker, hodepine osv osv osv! Har liksom null energi denne gangen!
Godt det er siste gang.. ;)

Med nr 1 spydde jeg i 20 uker (10xdagen) og avsluttet de siste 20 med sterk bekkenløsning.

Med nr 2 merket jeg lite på kroppen at jeg var gravid. Slet med en låsning i ryggen på slutten, det var det hele.

Nå med nr 3 har jeg vært kvalm til uke 28 elno og har sterk bekkenløsning. Sliter periodevis med å gå.

Me nr 1 var eg tipp topp i form jobba till uke 34 da hev eg in håndklæ.
Me nr 2 la eg på meg 15 kg mitt bekken var jævligt.
Me nr 3 var eg kvalm en del fra till uke 15.
Eller har eg vart otroligt trøtt . Har ej haft starka bekken plager, klart eg kænner det visst eg får flera timmar. Nå er eg snart 32 uker og eg ligger syk. Syns svangerskap efter uke 28 har var veldigt tung. Detta e mitt 3 tetta svangerskap . Klart de tar på kroppen

Merker alderstillegget på 10 år jeg:-/ ellers er bekkenet like plagsomt som tidligere...

3. Svangerskap suger :-(

Her tenkte jeg at tredje gangen kom til å være plankekjøring! Men, viste seg at det skulle bli det tyngste - i alle fall fysisk. Heldigvis snart ferdig. :)

Back
Topp