3 Gangs fødene :)

Leilei24

Flørter med forumet
Åssen tenker dere om denna fødselen? vi har jo hvert gjennom det 2 ganger før og er det noe dere gjrne vill gjøre andeledes??
med mine 2 andre har jeg hatt kjappe fødsler og lagt i badekar og brukt lystgass. synes det gikk helt ræva! skal aldrig ligge i badekaret når riene har begynt. kan gjenne når modingssmertene pågår, men og ligge i et varm badekar og svette som en gris,neitakk!! :-P så jeg vill gjerne prøve epiduralen denna gangen jeg :) Hatt så vondt i hele svangerskapet med plager og helvetesild og mått tåle alt for man kan ikke ta masse " dop" når man er gravid , så jeg tenker Bring it on med smerte stillende jeg kan få :) synes jeg har fortjent det :-P

Jeg ser frem til denne fødselen. Har hatt to kjappe fødsler, som har gått bra. Med førstemann satt jeg i senga og fødte, med andremann lå jeg på siden. Nå har jeg bestemt meg for å stå på kne. Jeg prøvde badekar med nr 1, men merket fort at det gikk bedre om jeg var oppe å beveget meg. Har ikke brukt noe smertelindring, og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller.

Siden jeg hadde styrtfødsel sist, er jeg litt redd jeg ikke skal rekke frem til sykehuset, men heldigvis har vi kort vei. Håper bare det skjer på dagtid mens gutta er i barnehagen, så vi slipper å måtte vente på barnevakt, da kan det være vi ikke rekker frem... Men alle sier nr 3 er en luring i fødsel... Så en vet jo aldri.....Men jeg føler meg klar til fødsel, og gleder meg såååå til å treffe lille snuppa!!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg har samme erfaring som deg med badekar mens riene er i gang. Jeg HATER å bli for varm og blir gretten. Og vannet skulle jo være varmt for å 'lindre'. Hjalp ikke en dritt og jeg ble sur av å svette som en galing i det varme vannet :-P

Jeg vet ikke helt hvordan jeg håper/forventer at det skal gå denne gangen. Med begge de to forrige varte fødsel i over 30 timer. Med styrtrier. Og da måtte jeg ha epidural for å få slappet av noen timer før pressing.

Håpet er at det går kjappere denne gangen. At jeg kommer inn med 9 cm åpning eller noe :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Med første brukte jeg badekar, syns det var deilig, men jeg vart fort stresset av at BF kjedet seg :-p så brukte jeg lystgass som hadde veldig god effekt :-D Lang fødsel på 15 timer, så måtte på drypp osv
Syns det var best å stå i riene, så brukte prekestolen hele tiden, var et mareritt å måtte legge seg ned ved gyn undersøkelsene, da jeg følte riene vart verre

Andre mann brukte jeg lystgass med like god effekt, 3 timer etter jeg kom inn på sykehuset var hun ute. Denne fødselen måtte jeg ligge, og viss jeg skulleræ reise meg, følte jeg riene vart enda verre. intens fødsel, men absolutt en slik fødsel jeg håper på denne gangen også! :-D Gleder meg!! :-D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Gleder meg veldig til fødsel!
Første fødsel tok 3 timer fra jeg kom til sykehus m 3 cm til hun var ute. Låg i badekar hele tiden å syns det var avslappende og smertelindrende. Med nr 2 våknade jeg av rier og 1 tim etterpå kom han ut på soveromsgulvet. Svært intens fødsel der badekar ikke var på tale pga smertene. Løpet rundt soverommet m ekstreme rier. Håper på en fødsel lik nr 1, satser på å føde i vann denne gang.
Ettersom det nå også er risiko for styrtfødsel uroar jeg meg mest for at jeg ikke skal få ordnet m barnevakt til barna rask nok for å rekke sykehus.. Hadde vært best hvis det skjer på dagtid når de er i barnehagen :)

Gruver meg litt samt gleder meg til fødsel. Med Nr 1 så gikk vannet hjemme og fikk ikke rier eller kjente noe på noen timer, så plutselig hadde jeg pressrier og ambulansen kom å henta meg, så kom på føden å var der i Max 20 min så var han ute, en intens halvtime. Med Nr to gikk vannet og iløpet av 1,5 time var han ute, men kjente smerter/rier i 15 Max 20 min, kom meg akuratt inn på sykehuset Max 10 min så var andre mann ut. Så har gått såå veldig fort de to første gangene, har ikke rukket noe form for smertelindring. Har gått bra det:) men redd denne gangen kommer til å vare mye lengere å med mye smerter:/ å redd for å gå overtid. Fikk de to første 17 og 11 dager før termin. Siden de sier den Nr tre er en luring Hehe:) nei håper det går fort å greit å noen dager før termin ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Huff er noe med det og få ordnet barna først :-) håper mannfolka reagerer fort og er effektiv og husker alt :-) skal gjøre klar hver sin bsg til ungene og huskeliste så vi får med oss alt :-)

Her er største frykten å bli alene uten bf under fødsel, men jeg skal greie det også, det viktigste er jo at de tre andre har noen som passer seg mens jeg føder.:-) skjer det på kveld eller i helg så får jeg hatt han med, frykter å ikke rekke føden, men som jeg tenker selv så gjør det jo ikke noe om den lille kommer hjemme heller for ambulanse vil jo være på tur uansett om vi ikke skulle rekke å komme oss inn og de har ikke så lang vei.viktigste er at jeg slipper å føde i bilen på tur til føden:-) siden det er nr fire og nr tre var skikkelig lur så håper jeg nr fire er mer som nr to for da går det fort.:-)

Back
Topp