3 egg!

vestlandsjento

Gift med forumet
Var på ultralyd i Porsgrunn i dag. Hadde egentlig ingen forventningar om at hormonene hadde virka, men da hadde dei[:)] Hadde tre perfekte egg, men livmora var ikkje heilt klar, så den skal go'gjera seg litt te fredag[:D] Då blir da el-spøyta på onsdag og inseminering på fredag!

LYKKE TIL!! spennende det der![:)]

Lykke til, men hvordan er det da hvor mange er det som blir modne, fikk du noe størrelse på dem?
Skal du inseminere en eller to dager på rad? Lurer litt på prosedyren der borte i Porsgrunn.

ORIGINAL: smygel 78

Gratulerer!!! [:D]

Ønsker deg lykke lykke til på fredag[:D]

Dette blir spennende.....

skikkelig spennende[:D]

Masse, masse lykke til!!!

ORIGINAL: twinanne

Lykke til, men hvordan er det da hvor mange er det som blir modne, fikk du noe størrelse på dem?
Skal du inseminere en eller to dager på rad? Lurer litt på prosedyren der borte i Porsgrunn.

Eg spurte ikkje om så masse egentlig. Han sa det var tre egg med perfekt størrelse, men at livmorslimhinna måtte voksa litt til. 3 egg var litt på kanten sa han, siden sjangsen for tvillinger øker ein del[;)] Skal berre inseminera ein dag (trur eg då). Synest eg husker at du har hatt inseminering. Veit du eller andre korleis det foregår?

ORIGINAL: vestlandsjento

ORIGINAL: twinanne

Eg spurte ikkje om så masse egentlig. Han sa det var tre egg med perfekt størrelse, men at livmorslimhinna måtte voksa litt til. 3 egg var litt på kanten sa han, siden sjangsen for tvillinger øker ein del[;)] Skal berre inseminera ein dag (trur eg då). Synest eg husker at du har hatt inseminering. Veit du eller andre korleis det foregår?

Du kommer til å gjøre litt mer en meg tror jeg- det kan hende at de vasker deg også i Porsgrunn litt usikker på dette.
Men det som ble gjort med meg på Tønsberg sykehus var:
Jeg gikk bare på enkel kur med pergo i 5 dager, 1 tablet om dagen. Min ektefelle leverte svømmerene en time før jeg hadde time, slik at han kunne vaske dem og sentrifugere dem, slik at han fikk tak i bare de beste svømmerene. De bir vasket for da kan det løse et problem som noen har - da snakker jeg om at kroppen frastøter sædcellene pga den væsken de er i fra mannen. Ellers så ble det tatt opp et kateter inn i livmoren, det utsyret som ble brukt på meg kommer fra Sverige, der er leverandøren som mange av fertilitetsklinikkene og noen sykhus bruker med slikt utstyr. Væsken som sæden blir tatt i er også fra Sverige, tror de bruker samme leverandør i Porsgrunn.

Tilbake til behandlingen, det er ganske enkelt inn med kateteret og sæden blir sprøytet opp i livmoren, det har forekommet at de i Porsgrunn tar det inn i egglederne også men hvet ikke så mye om dette og hva du skal, det mest vanlige er i livmoren. Jeg hadde el-sprøyta dagen før første inseminasjon - inseminerte to dager på rad jeg, det gikk litt sjapt for jeg var på veg til å ha el da jeg var på ultralyd på dag 10, så inseminasjon på dag 11 og 12 på meg. Tror jeg fikk en ekstra pga dette og at han hadde problemer med kateteret den første gangen, derfor har jeg blokert ut øverst i livmorhalsen ved en opersjon senere før jeg startet med IVF. Men normalt så gjør ikke dette noe vondt, det bare kiler mer på en måte når de fører inn katetert. Det blir litt på samme måte som når de setter tilbake egg ved IVF, samme rutine. Så dette er ikke noe å grue seg til. Jeg fikk ikke noe progrestron medisin når jeg hadde AIH, tror ikke du får det heller dersom du ikkke har dårlig mengde av det fra tidligere blodprøver som sier at du har lite progrestron. Så blir det at du tar en test om 14 dager eller kansje 16 dager og ringer inn mens eller positiv test.

Ellers så har du nok 3 egg som blir modne, kanskje en av dem er litt i undermål. Ettersom dette var litt på kanten som legen din sa, de avbryter AIH ofte når det er 3 egg av godkvalitet mener jeg å ha lest, men det kan være at grensen er ved 4 også, som blir gjort om til IVF.

Twinanne: Godt å få veta litt om prosedyren[:)] Hørres ikkje gale ut i det heile tatt[:D][:D]

Mannen min leverer sædprøve 09.15 og insemineringa er 12.15. Håpa berre ikkje eggløysinga starter tidlig. Og så krysse eg alt for at forholda i livmora blir bra. Har kjøpt baby-klister så eg tenkte eg kunne prøva da og.

ORIGINAL: VilSåGjerne

skikkelig spennende[:D]

Vestlandsjento det er en grei sak, det værste er faktisk den stål dingsen som jeg aldrig husker hva de kaller; den ekle harde dingsen de spenner ut inngangen til livmortappen med. Som de bruker på alle gynkologiske undersøkelser du hvet, den har jeg aldri likt. Når det er gjort så kiler de deg bare dersom de er flinke med inføringen av kateteret, men du kan slappe av de er flinke i Porsgrunn, så du blir nok kilt litt bare tenker jeg, he he....[;)]

ORIGINAL: Nesing

Har gjennomgått fem runder med inseminasjoner (dessverre uten resultat, men det er en helt annen sak). Det er overhodet ikke noe å grue seg for, kjenner det knapt! Fikk inseminasjon én gang ved hvert forsøk, men måtte bruke Crinone hver gang ettersom jeg har svært lave progesteronverdier. Nå hadde ikke jeg EL viste det seg i etterkant tross bruk av Pergo, så ikke så merkelig at det ikke ble noe resultat av forsøkene [;)]......

Lykke til med eggløsningssprøyte og inseminasjon! Håper det klaffer for dere! [:)]

Synd at det ikkje funka etter så mange runder då. Men så har du jo fått ein prins alikavel[:)]
Er ikkje sikker på om eg har lyst te å ta så mange forsøk, men veit jo ikkje om eg kan evt få ivf. Men satse jo på at da funke[;)]

Veit ikkje kossen progesteronverdiane mine er. Dei sjekker vel dette? Tar dei ein blodprøve etter ei stund for å sjekka etter el.? Er jo ingen garanti for at el-sprøyta funker..

Masse lykke til. Dette blir spennende.
Krysser fingre og tær. [:)][:D][:)]

lykke til[:)]

Masse Lykke til [:D]
Blir spennende dette[:D][:D]

ORIGINAL: Apple

Så spennende!! Får satse på at det blir tvillinger da, for dobbel lykke er ikke å forakte. (Tre er kanskje i meste laget. [&:][:D]) Krysser fingrene for deg! [:)]

Tvillinger hadde vore koslig da[:)] Kan bli litt hektisk sidan me studerer.. Blir da full klaff med tre får eg panikk[;)] Er ikkje så stor sjangs då.. Men for all del, tar hjertelig i mot dei me får[:D][:D]

Back
Topp