3 dag i barnehagen :(

Poten

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
I dag er det tredje dagen til jenten min i barnehagen. I dag skulle jeg gå. Jeg forlot en jente som hylgren og var helt fortvilet. 11mnd gammel bare! Det er helt forferdelig, tenk om jeg bare kunne gått hjemme. Har så dårlig samvittighet emoticon

Uff, det er på ingen måte noe gøy i det hele tatt, men barnet ditt blir ivaretatt på beste mulige måte. Man må faktisk bare tenke sånn, hvis ikke blir man jo gal til slutt.

Og hvis det er noen trøst så var snuppa her også slik, mens nå begynner hun å hylgrine de dagene jeg leverer storebror i barnehagen og hun må være med hjem igjen

Det ordner seg, enten om noen dager, eller om noen uker, men det ordner seg =)

er veldig greit å høre andre sine situasjoner. Føler meg som verdens værste mamma. Hun er jo så liten :(

Håper og tror at dette går bra. De skulle ringe meg om hun ikke sluttet å grine etter en stund, og ringe meg når sovetiden er og hun er sovnet. Men fysj, hun er jo så liten :(

iselinn88 skrev:
I dag er det tredje dagen til jenten min i barnehagen. I dag skulle jeg gå. Jeg forlot en jente som hylgren og var helt fortvilet. 11mnd gammel bare! Det er helt forferdelig, tenk om jeg bare kunne gått hjemme. Har så dårlig samvittighet emoticon

Jeg forstår så altfor godt hvordan du føler det. Skjønner ikke hvorfor dagens regjering skal tvinge mammaer i jobb så altfor tidlig. Er i alle fall slik politikken de fører føles på meg. Uff, håper det går seg til for jenten din og at du kan gi henne noen korte dager i starten.

Jeg er helt enig med deg. Jeg begynner ikke i jobb før på Onsdag heldigvis, så jeg har 3 dager til å "innkjøre" hun. Hadde vært en drøm å vært hjemme med hun, men alikavell få nok penger :)

uff det er ikke så greit når det er sånn!!

mager trøst, men det var sånn her og, og jeg kan si at jeg er nesten helt sikker på at det kommer til å gå seg til veldig fort! kan hende at det tar noen uker eller lenger. men du må være sterk og tålmodig :)

og sannsynligheten er stor for at hun gråter akkurat når du går, og når de går inn til frokosten eller til de andre barna så har hun glemt hvorfor hun gråt og bryr seg mer om det som skjer der :)

her har jenta noen dager (som idag) at hun gråter når jeg leverer, men de sier at så fort hu ikke ser meg lenger, så er hun i full lek.

så de vet å gi oss dårlig samvittighet, disse små hjertene! :)

lykke til!!

Føler med deg, ikke noe morro det der, men slik var det i starten her også, nå etter 2mnd i barnehagen griner hun når vi drar fra barnehagen, når jeg løfter henne opp fra gulvet når jeg henter henne blir hun kjempe sint og vil ned på gulvet og leke videre :D hehe....

888 skrev:

iselinn88 skrev:

Jeg forstår så altfor godt hvordan du føler det. Skjønner ikke hvorfor dagens regjering skal tvinge mammaer i jobb så altfor tidlig. Er i alle fall slik politikken de fører føles på meg. Uff, håper det går seg til for jenten din og at du kan gi henne noen korte dager i starten.

Sorry, dette er offtopic, men altså:
Du kan takke dagens regjering for at barnet har en forelder hjemme i et år - betalt.
Synes du det er for tidlig, kan du ta lengre permisjon om du vil det - ubetalt.

Til HI: Jeg skjønner det er vondt. Det river og sliter fremdeles i meg de få gangene snuppelure gråter ved levering, og hun er snart 3 år! Heldigvis skjer det nesten aldri. Men vondt er det likevel!

mamma_møø skrev:

888 skrev:

iselinn88 skrev:

Sorry, dette er offtopic, men altså:
Du kan takke dagens regjering for at barnet har en forelder hjemme i et år - betalt.
Synes du det er for tidlig, kan du ta lengre permisjon om du vil det - ubetalt.

Til HI: Jeg skjønner det er vondt. Det river og sliter fremdeles i meg de få gangene snuppelure gråter ved levering, og hun er snart 3 år! Heldigvis skjer det nesten aldri. Men vondt er det likevel!

Det samme tenkte jeg. Syns ikke man skal klage på at regjeringen tvinger folk ut i arbeid. Vi er heldige som får gå hjemme så lenge vi kan.

Og iselinn88: Det er fælt, men sjangsen er stor for at hun har glemt gråtinga 1 min etter du gikk. Og  hun har det nok helt fint!

uffda, det er ille men det går nok fort over når du har gått. minste mann skriker her også men han slutter så fort jeg har gått opp til porten =)

Min begynte i bhg da han var 11 mnd, og for vår del var det perfekt! Har aldri hatt en dag hvor han har grini da vi har levert han, og han elsker bhg, samtidig som han elsker å komme hjem. Men han har vært veldig sosial tidlig. De i bhg har hele tiden fulgt mine ønsker ang han, og de har vært flinke til å snakke om hvordan han har hatt det.

Men han hadde de 2-3 første mnd tilgang på bamsen sin! (overgangs trøsten hans, har den konstant i nærheten av seg). Og hver morgen, selv om han spiser hjemme så får han med seg youghert og frukt i bhg for å kose seg!

Back
Topp