3 døgn med feber :(

Nr2Ventes^^

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Emma har nå hatt feber i 3 døgn. Hvor leng r det normalt og ha feber for så små?
Hun var jo hos legen i går natt på grunn av feberkramper. fått bekjed om å ringe om det er langvarige eller hyppige kramper.
Men bør jeg rinnge og si at hun fortsatt har feber?

Huff må være forferdelig å oppleve feberkramper. Har hun fremdeles feber ville jeg ha kontaktet lege igjen. Feber som vedvarer bør sjekkes opp. 

God bedring til jenta di!

Hoppsideisjohei skrev:
Huff må være forferdelig å oppleve feberkramper. Har hun fremdeles feber ville jeg ha kontaktet lege igjen. Feber som vedvarer bør sjekkes opp. 

God bedring til jenta di!

Ja, var det :(
Ga henne paracet tidligere idag, og har holdt seg under 38 en god stund. så ser ann til i morgen tidlig. om det har gått opp igjen, ringer vi legen!
Takk for svar :)

Huff! Feberkramper høres grusomt ut, virkelig ikke noe jeg har lyst til å oppleve!
Er jo heldigvis ikke farlig da, men skjønner godt du blir bekymret. Jeg hadde også kontaktet legen igjen om det ikke gir seg. Husk å prøv å få i henne litt vann om hun har feber så lenge. Glemmer jeg ofte å tenke på i alle fall.

Lykke til!

Beate2012 skrev:
Huff! Feberkramper høres grusomt ut, virkelig ikke noe jeg har lyst til å oppleve!
Er jo heldigvis ikke farlig da, men skjønner godt du blir bekymret. Jeg hadde også kontaktet legen igjen om det ikke gir seg. Husk å prøv å få i henne litt vann om hun har feber så lenge. Glemmer jeg ofte å tenke på i alle fall.

Lykke til!

Takk takk ! :)
Nei, er jo ikke farlig, men blir bekymret ja :( Er jo arvelig også, faren hennes hadde det når han var liten også.
Prøvd å gi henne vann, men hun nekter. Men hun drikker NAN, så lager den ganske tynn noen ganger, så blir jo mer væske av det.

Man skal (bør) vel kontakte lege ved feber mer enn 3 døgn, men ser du allerede har vært i kontakt med dem.. Er det høy feber? Hvordan er allmenntilstanden ellers? Hadde nok tatt kontakt igjen hvis denne ikke er god, og i allefall hvis krampene vedvarer. Ble dere ikke lagt inn? Mener det er standard her at ved kramper (i allefall første gangen), skal barnet legges inn til observasjon...

Masse god bedring til den lille, og klem til deg :)

*Marianne83*2+1 skrev:
Man skal (bør) vel kontakte lege ved feber mer enn 3 døgn, men ser du allerede har vært i kontakt med dem.. Er det høy feber? Hvordan er allmenntilstanden ellers? Hadde nok tatt kontakt igjen hvis denne ikke er god, og i allefall hvis krampene vedvarer. Ble dere ikke lagt inn? Mener det er standard her at ved kramper (i allefall første gangen), skal barnet legges inn til observasjon...

Masse god bedring til den lille, og klem til deg :)

Feberen har vært litt høy til tider ja, opp til 39,7. Kan hende den hadde blitt høyere om hun ikke hadde fått paracet. Idag er den 38 blank, og har ikke fått noe medisin siden i går kveld. Hun har vært veldig trøtt, men sliter med å sove/holde på søvnen.
Vi ble lagdt inn for enn natt på ahus, men hun fikk jo en krampe til etter vi hadde vært der, ringte da tilbake til dem, men fikk bekjed om at det er vanlig å få krampe igjen det første døgnet etter det starter.
Men ja, jeg ringer å hører med dem!

Takk takk :)

Jeg har ingen erfaring, men massevis av god bredring :)

Takk takk :)

Tempen hennes var på 30(Wow, mente 38) blank i dag tidlig, resten av dagen har den ligget på under 37,5 :) Så det virker som hun er på bedringens vei. ikke mer feber foreløpig ihverfall. Hun hoster litt og sover fortsatt litt dårlig, men det kommer seg regner jeg med :)

Så bra hun ble bedre :) Holdt seg sånn og frisk nå? :)

Jada, fortsatt frisk :D Ikke noe hoste eller tett nese lenger heller. så det er bra. hehe. Sover fortsatt litt dårlig men, ble vell så vant til å få mye kos og stell da vett.

Back
Topp