3 blir til 4 <3

mammamiaaa

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Tenkte å opprette en dagbok for å dele tanker og følelser rundt graviditeten.
Er 21 år (22 i november) og samboeren min er 23 år .
Sammen har vi en nydelig sønn som er født september 13:)
Sluttet på pillen i august.
Før dette gikk jeg på p-sprøyte og som forventet ble syklusene ganske ustabile i begynnelsen.
Endelig i pp7 så klaffet det og 30 mars fikk jeg en positiv digital test.
Så nå håper jeg at spiren klorer seg fast i 9 måneder <3
 
Last edited:
I dag har jeg vært hos legen og fått bekreftet graviditeten :)
har også fått bestilt time hos jordmor ( kanskje litt tidlig men jeg skulle til en annen helsestasjon enn den jeg egentlig hører til så ville være ute i god tid )første time er 21/4 da er jeg litt over 7 uker på vei :)
Har hatt en del murringer i mage og rygg de siste dagen , håper dette er en naturlig del av prosessen
 
Så gøy , hvordan er det man gjør når man skal bestille jordmor time ? :) var hos en turnuslege og fikk relativt dårlig info om sånne ting :p
 
Jeg ringte bare til en helsestasjon og sa jeg ville ha time hos jordmor :) er litt forskjellig fra sted til sted. Den helsestasjonen jeg skal til har både jordmor og helsesøster:)ville prøvd å ringe nærmeste helsestasjon og hørt om de har jordmor der :)
 
Okei, da får jeg snoke litt å ringe ned å høre :) hvis ikke så får jeg bestille time hos legen min hvis ho er der , går ikke til den turnuslegen hvertfall :p
 
Ja det burde du:) ja man går vell uansett til lege samtidig som jordmor:) og er jo viktig å gå til noen man trives med !:)
 
Ja er det :) fikk bare beskjed om jeg at jeg kunne velge jordmor eller lege, så tenkte jordmor på de første hvertfall pga en sa i desember :)
 
Okei, ja da kan det jo Være ekstra godt og ha litt ekstra tid å snakke på:) jeg gikk litt til begge deler sist , men følte jeg fikk utrolig mye mer tid hos jordmor til å snakke om alt jeg lurte på. Fikk 1 time osv. Ikke bare 15 min som.man får hos legen :) så ønsker det denne gangen også:)
 
4+4

Er sååå trøtt. Kunne lagt meg ned for å sove hvor som helst :p har også ømme pupper , murringer i magen og små kvalm.
Har veldig lyst til å ta en digital for å sjekke hcg stigning:) men glemte det før påske og må vente helt til lørdagen :/
 
4+6

Føler meg fortsatt kvalm og trøtt. Men det er jo et godt tegn at symptomene fortsatt er der :) sitter og lurer på om jeg klarer å vente helt til uke 12 med ul eller om jeg skal bestille en i uke 7-8 også. Har så lyst! Men koster dessverre en del.
Klarte heller ikke dy meg i dag så dro og kjøpte ny digital for å se om den viste 2-3 uker , og det gjorde den !!:)
 

Vedlegg

  • 1428169877689.jpg
    1428169877689.jpg
    33,6 KB · Visninger: 24
5+2

Har veldig mye murringer i magen , som Gjør at jeg blir veldig engstelig. Men utifra det jeg har lest så er det vanlig. Syntes tiden går så utrolig tregt:/ tok en ny digital for å sjekke om den hadde kommet til 3+ , og det hadde den !!:)
 

Vedlegg

  • 1428400836781.jpg
    1428400836781.jpg
    69,9 KB · Visninger: 33
5+4

Tiden går sakte men sikkert fremover :) er så heldig at jeg har fått mitt første tantebarn for 6 uker siden og hun skal døpes til søndagen.
Må kjøpe gave og bake noen kaker de neste dagene , så det blir korslig:) syntes det er litt vanskelig å skjule graviditeten for tanter og onkler osv da de omtrent hver gang vi møtes spørr om nr 2 kommer snart :) har allerede begynt å kikke litt på utstyr jeg mangler/vill oppgradere. er kjekt å vite ca hvor mye penger man må spare opp:) fant en veldig kjekk vugge man kunne feste inntil senga sånn at babyen ligger veldig lett og tilgjengelig til for nattamming osv:) http://www.babyshop.no/chicco-next2me-seng-gra
 
6+0

Er ganske kvalm og har ømme bryster , men murringene i magen er borte. Jeg var jo bekymret for disse murringene , men rart nok så blir jeg enda mere bekymret nå som de er borte :/ blir litt smågal av å tolke kroppen hele tiden , så tror nok jeg må bestille en ultralyd rundt uke 8 for å roe ned nervene litt :)
 
7+3

Var hos jordmor i går :) tok ingen prøver. Snakket om hvordan kontroller det skulle Være i svangerskapet osv også fikk jeg helsekort for gravide :) følte at alt plutselig ble så virkelig! Fikk også henvisning til ul i neste uke ! Gleder meg så mye og håper så inderlig å se et hjerte som banker <3 fikk også mange brosjyrer, alltid spennende med noe å lese på :)
 

Vedlegg

  • 1429711476649.jpg
    1429711476649.jpg
    67,2 KB · Visninger: 28
9+0

jeg er fortsatt veldig kvalm, så kvalm at jeg har blitt 100% sykemeldt. Føler at dagene blir utrolig lange og kjedelige så håper at kvalmen letter litt snart slik at jeg kan jobbe litt igjen :) har endelig fått time til ul!:) allerede i morgen kl 11.
håper veldig på å se et bankende hjerte og at alt er som det skal :) gru-gleder meg
 
9+1

Da har jeg Vært på ultralyd og fått sett et bankende hjerte <3 fikk dessverre ikke noe bilde, men alt så ut som det skulle!:) sååå lettet, da håper jeg lille bolla klorer seg fast helt til desember :)
 
9+6

Tiden går fremover , tenk at jeg er ferdig med 1/4 av svangerskapet allerede ! Gleder meg så til tiden fremover , føler det blir mer virkelig nå som jeg nærmer meg uke 12.
Bare 2 uker igjen ! :)
 

Vedlegg

  • 1431194601796.jpg
    1431194601796.jpg
    36 KB · Visninger: 27
10 +5

Endelig kom doppleren i posten ! Fant hjertelyden <3 deiligere lyd skal man lete lenge etter :)
 

Vedlegg

  • 1431693760262.jpg
    1431693760262.jpg
    36 KB · Visninger: 24
11+4

Da har vi fortalt det til nærmeste familie:)
Var litt nervøs siden det var en del negativ respons ved forrige graviditet (var 19 år med første ) men denne gangen var alle positive og det var utrolig deilig !
Kun 3 dager igjen til de magiske 12 :)
Gleder meg til tiden fremover med oul første spark osv <3
 
12+1

Endelig 12 uker !:) kjenner at jeg har litt mere energi enn det jeg har hatt de siste ukene :) venter spent på time til oul , regner med at det blir i midten av juli engang:) spennende å se om det gjemmer seg en gutt eller en jente i magen selv om det viktigste er at det er velskapt , føler at det er lite kjønnsnøytralt så gleder meg til å starte shoppingen for fullt ! :) i morgen skal jeg på 12 ukers kontroll hos jordmor , det blir spennende :)
 

Vedlegg

  • 1432553346568.jpg
    1432553346568.jpg
    34,5 KB · Visninger: 21
Back
Topp