3 barn

VioAur<3

Elsker forumet
August 2018
er man gal om man får 3 barn? Folk rundt meg, selv de med 3 barn fraråder meg å få det? Er ikke det litt rart?
 
Ei jeg kjenner sa det fint: «Vi var slitne med 1. Så var vi slitne med 2. Så var vi slitne med 3. Så var vi slitne med 4.» Det tror jeg veldig på. Man fyller liksom opp med belastning i den situasjonen man har, gjerne. Hun sa også at de lærte seg mye mer å senke skuldrene og ikke fokusere på småtterier jo flere barn de fikk.
 
Klart det er slitsomt med tre barn, det er for meg tre ganger mer slitsomt enn 1 barn. Men det er også litt med hvordan barn man får, energi selv osv. Jeg angrer ikke på mine barn, jeg ville gjort det igjen. De gir livet mitt glede og jeg elsker å være med de, selv om jeg også elsker de dagene vi har barnefri ;)
Har du lyst på tre barn så kjør på :)
 
Vi har tre og jeg angrer ikke. Visst er det slitsomt, men det var det med ro også og det er verd det for den gleden hun gir oss, minstemor som kompletterer familien.
 
Vi har 4 og merker ikke så mye mer etter nr 2 jeg altså:hilarious: selvsagt slitsomt i perioder med lite søvn, men er så verdt det, får mye mer igjen enn det som er slitsomt:love7 Om dere har lyst på et barn til, så kjør på:Heartred Andre kan ikke bestemme hvor mange barn dere ønsker:happy118 Jeg er så gal jeg har lyst på nr 5:smiley-angelic006:laughing002
 
Selvfølgelig er det slitsomt, spesielt den første tiden.
Men syns egentlig det ble lettere etterhvert.
Man får liksom automatisk mer rutiner med 3 enn med 2.
 
Vi har «bare» to og jeg er også frem og tilbake i forhold til nr tre ;) Jeg har tenkt at dersom jeg bruker mye energi på å tenke på evt nr tre og mye tid på å lengte etter nr tre, så er det bedre å hoppe i det og faktisk få en til.. Altså bruke energien og tiden på et faktisk barn enn å lengte/drømme etter det.. Men skjønner godt hvordan du tenker!
 
Har en på 6,5 , en på 4,5 og en på 6 mnd. Måtte ha 7seter (men måtte ha ny bil uansett), og måtte pusse opp soveromma og ny løsning der. Men går fint med 3 stk. Jeg er og mye alene med de,går så fint atte. Kjør på,ikke galskap. En får det til,selv om det blir mer kompliser ift unge pr voksen. Men nå begynner hun på 6 og klare en del selv.
 
Det har ikke vært noe særlig mer slitsomt med tre, gode rutiner er alfa omega.

Nå er mine ganske små enda, så jeg ser egentlig for meg at det blir travlere når de blir eldre og skal følges opp i alt av skole- og fritidsaktiviteter :p
 
Vi er ekstremt tilpasningsdyktige. Det går seg til og de blir store de også. Barn er forskjellige. Noen krever mer enn andre.. Selv om andre synes det er veldig slitsomt er det ikke sikkert du synes det selv
 
Venter nr 3 her med 5 års mellomrom mellom ungene. Har ikke tenkt på at det blir travlere. Har du lyst på 3 og er innstilt på det så blir det som du vil. Eneste jeg kan tenke meg er travlere er logikken, med større bil, flere aktiviteter osv :)
 
for meg vet ikke jeg om det vil føles riktig å få tre barn (mtp aldersforskjell jeg ønsker og oppfølging i oppvelst og plassen i huset rett og slett), men det kan jo være det riktige for deg:)

Drit i hva andre sier;-)
 
Back
Topp