3 barn?

SillyDilly

Forumet er livet
Hva tenker dere om det egentlig? Jeg kjenner plutselig at jeg ikke er helt ferdig med barn alikevell, men "orker ikke" begynne på nytt igjen når Olivia er f.eks 4 år, så tenker litt på til høsten - da har jeg også en venninne som vil prøve på nr 2, og kos å ha noen å gå sammen med! MEN, det er jo veldig forskjell på 2, og 3 da - hva tenker dere? Og dere som faktisk har 3 barn, hvordan syntes dere overgangen var?

vi skal HELT sikkert ikke ha flere, så langt vi ikke vinner 40 mill i lotto og kan ha stort hus, hushjelp og jeg kan slutte å jobbe[8D]

Vel, jeg er trebarnsmor nå i ettermiddag, de tre som er her er rikignok ganske tett i alder (Ida ca 4,5 år, Tobias ca 2,5 år og Lucas ca 2,2 år). For å si det sånn, middager med 3 barn i hus er KAOS! [8D] Særlig når man er bare 1 voksen, haha! Jeg hadde blitt tynn og fiiiin om jeg hadde tre barn! [8D]

Fra spøk til alvor... vi har ikke helt bestemt oss for om vi vil ha to eller tre. Hadde vært knall med en baby igjen, men for min del vet jeg ikke om jeg orker enda et svangerskap med spying til jeg er godt over halvveis, bekkenløsning, to unger fra før... Og skal vi ha en til, så må det jo liksom bli snart, ungene blir jo ikke noe yngre, det er det bare jeg som blir! [8D][:D]

Samboeren her har lyst på en til, og jeg har sagt at vi tar en av gangen. Men kjenner jeg ikke er ferdig med å ha en helt nyfødt, være i permisjon osv. Så tror (foreløpig) at vi kommer til å få en til, og isåfall blir det tett med Josephine i alder.

Så jeg sier: Go for it, Silje[:D]

Hmm, ble ikke så mye mer klok[8D] Haha... Vi må jo eventuelt ha et større hus også om vi skal ha en til, og jeg er jo litt ivrig etter å begynne på skolen til høsten, men liker litt "go for it'n" til looney!

Jaja, vi får se om det popper opp en til eller ikke, har jo noen mnd på å bestemme meg så[:D]

Veeel, jeg er 4-barns mor [:)]
Og det går så fint atte [:D]
Eldste blir 6år denne mnd, og yngste er 7mnd (nei, ingen tvillinger)
Nå er ikke de to minste planlagte, men kunne ikke vært dem foruten!
Ja, selvfølgelig myyye styr til tider, men har gått overraskende bra [:)]

Vi har ingen planer om flere.
Ser allerede no at det blir litt av hvert dem skal være med på å kjøres til.

kommer det en overraskelse her blir det en attpåklatt.

Mitt råd til deg er å se realistisk på økonomi, boplass og helse. Går slike ting greit, så er det vel bare lysten det går på.
Men for all del, det beste tipset jeg kan gi er vel at en ikke må henge seg opp i hvor mange år det blir mellom barna. Barna kommer når de kommer og passer.

For meg er det nok med to.[:)]
Men jeg tror at hvis du er usikker så er nok tre det rette for deg. Man angrer jo ikke på de barna man har fått, men jeg har møtt
mange som har angret på de barna de ikke fikk....

Du kan jo teste deg selv, har du lyst å bli kvitt babyklær og utstyr eller er det veldig vemodig? Jeg gleeeedet meg til å få sånt ut av huset så da tar jeg det som et sikkert tegn på at jeg er ferdig. [:D]

Mannen har lyst på maaange, jeg synes ikke det er en fryd å være gravid, så mulig vi stopper på to. Må nesten kjenne på det når nr to er kommet.

Det var ihvertfall en stor overgang å gå fra 1 til 3. [8D] Det har vært, og er fremdeles, fullstendig kaos. Men sikkert litt lettere når de kommer en og en. [8D]

ORIGINAL: kiki82

Det var ihvertfall en stor overgang å gå fra 1 til 3. [8D] Det har vært, og er fremdeles, fullstendig kaos. Men sikkert litt lettere når de kommer en og en. [8D]

Hehe, ja jeg tror nok tvillinger er en slags unntakstilstand!

ORIGINAL: suki

ORIGINAL: McBaby

For meg er det nok med to.[:)]
Men jeg tror at hvis du er usikker så er nok tre det rette for deg. Man angrer jo ikke på de barna man har fått, men jeg har møtt
mange som har angret på de barna de ikke fikk....

Du kan jo teste deg selv, har du lyst å bli kvitt babyklær og utstyr eller er det veldig vemodig? Jeg gleeeedet meg til å få sånt ut av huset så da tar jeg det som et sikkert tegn på at jeg er ferdig. [:D]

Hmmmm...jeg føler meg ferdig. MEN syns alikevel det er litt vedmodig å kvitte seg med ting. Derfor har jeg igrunn det meste av for små klær liggende fortsatt. Vogner og sånt bryr jeg meg ikke så mye om og har solgt/skal selge, men sprinkelsenga har vi skrudd fra hverandre og skal spare på!

Jeg har jo beholdt noe da. Alle klær som har affeksjonsverdi har jeg spart på. [:D]

Her var det mange fiiine svar! Har enda ikke bestemt oss, men trenger jo heldigvis ikke bestemme oss nå heller[:D]

Har ei venninne som er gravid med nr 1 nå, og nr 2 kommer nok ikke såå altfor lenge etter det så kanskje jeg kaster meg på den! Haha.. Må ihvertfall flytte til et større hus, her har vi jo bare 2 soverom, og det er trangt allerede nå

Back
Topp