3 barn tett i alder?

minoja

Elsker forumet
Noen her som har 3 unger som er tette på alder? Planlagt eller ikke? Hvordan var overgangen fra 2 til 3?

Jeg veit ikke om mine er tette nok i alder, men eldste kommer til og være litt over 5 når nr 3 kommer, minste er da noen mnder fra og fylle 3

jeg har fått 3 barn på 4 år. Vil kalle det tett hehe. Men synes faktisk at overgangen fra 1 til 2 var værre enn 2 til 3. Overgangen til nr3 gikk bedre enn forventa, så absolutt! Var jo innkjørt på å fordele oppmerksomheta mellom 2 stk fra før når nr 3 kom, så det gikk av seg selv rett og slett

Eldste min var 2,5 da minste ble født. Mellomste var 13mnd.
For meg var fra 1 til 2 enkelt, da de ble 3 ble alt mye mer tungvindt.
3 som trengte hjelp til alt.
Tok oss aldri mer enn en time å komme ut døra (særlig vinter), med 3 som måtte kles på, med alle tre som bleiebarn så passet det alltid slik at en som var ferdig kledd trengte skift, og så måtte babyen ha mat, og så ble den ferdig påkledde varm, og så ble det hyl på den ene, skrik på den andre, og hele balletten.. haha.
Men nå er minste halvannet blitt, eldste er 4. Og nå begynner det å bli veldig veldig greit :)
Endelig..

Her er det 3 år og 4 mnd mellom dem. 22 mnd mellom 1 og 2, og 18 mnd mellom 2 og 3.
Overgangen fra en til to var verst. Men det kom vel mest av egne forventninger og den dårlige samvittigheten når den eldste må lære å vente selv om h*n er liten selv og. Med nr 3 var vi mer forberedt på dette, så det gikk kjempebra.
Rutinene har man jo inne med de to eldste, så det er bare til å få nr tre inn i den samme rutinen og.
Her var de to første veldig planlagt. Tredje var og planlagt, bare ikke såå tidlig som hun kom ;) Nå er det helt perfekt. Og de to minste har veldig mye glede av hverandre.

Har ikke tre tette men ønsker det men mannen sier stopp hihi

Har to tette, og venter nummer tre...Veldig spent på hvordan overgangen kommer til å bli!!

©Smartass skrev:
Eldste min var 2,5 da minste ble født. Mellomste var 13mnd.
For meg var fra 1 til 2 enkelt, da de ble 3 ble alt mye mer tungvindt.
3 som trengte hjelp til alt.
Tok oss aldri mer enn en time å komme ut døra (særlig vinter), med 3 som måtte kles på, med alle tre som bleiebarn så passet det alltid slik at en som var ferdig kledd trengte skift, og så måtte babyen ha mat, og så ble den ferdig påkledde varm, og så ble det hyl på den ene, skrik på den andre, og hele balletten.. haha.
Men nå er minste halvannet blitt, eldste er 4. Og nå begynner det å bli veldig veldig greit :)
Endelig..

Jeg har motsatt av deg (det vet du jo), eldste var 2,5år når minstemann ble født.
Jeg synes ikke det var så slitsomt.
Jeg hadde 3 bleiebarn i 8-9 mnd, så det gikk mye bleier. Men jeg skiftet som regel samtidig på de (unntak av bæsj da).
De to eldste gikk deltid i barnehage. 50-60%.
Overgangen fra 2 til 3 synes jeg ikke var så stor. Tredjemann hang bare på lasset....

Nå er de 4,5 år (blir 5 i år), 6år og 7 år.

Peppa gris skrev:
Jeg har motsatt av deg (det vet du jo), eldste var 2,5år når minstemann ble født.
Jeg synes ikke det var så slitsomt.
Jeg hadde 3 bleiebarn i 8-9 mnd, så det gikk mye bleier. Men jeg skiftet som regel samtidig på de (unntak av bæsj da).
De to eldste gikk deltid i barnehage. 50-60%.
Overgangen fra 2 til 3 synes jeg ikke var så stor. Tredjemann hang bare på lasset....

Nå er de 4,5 år (blir 5 i år), 6år og 7 år.

Dét hjelper nok på. Følte jeg aldri hadde en pause! 

Back
Topp