3-6 mnd, mer sammenhengende nattesøvn?

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
https://www.babyverden.no/baby/sovn/4-6-maneder-mer-sammenhengende-nattesovn/

Gjelder det for dere?
Her er mini straks 3 mnd, og har i flere dager nå sovet natten gjennom, frem til det så har han våknet etter ca 3 timer for mat. Håper det ikke kun er en periode, men at det varer fremover, for må si det er ganske så godt å få litt mer sammenhengende søvn igjen[emoji4]

Og foresten hvordan reagerer babyen deres når dere legger h*n i senga om kvelden?
Her så bare kavet han tidligere og klarte kun å sove i seng med oss, mens nå sovnet han ganske kjapt i egen seng uten for mye kav[emoji1360]
 
Snuppa sov fra 20.30 - 05 inatt :eek: Men hun sover gjerne 6-7 timer i strekk til vanlig da, det har hun gjort en stund. Etter det er det mye rot, da :p Hehe
 
Gjelder ikke her. Tvert imot. Våkner akkurat like ofte som før, noen ganger oftere. Tror ikke hun kommer til å sove rundt før vi begynner med grøt til kveldsmaten, og tror ikke det kommer til skje av seg selv da heller. Begge de to andre har vi måttet avvenne nattmatingen. :)
 
Mini her har sovet natten gjennom siden hun kom til verden! Ammer henne i sengen vår før jeg legger henne over i sin egen seng mens hun enda er våken. Setter på withe noise og hun sovner med en gang :)
 
Vi driver enda og jobber litt med å legge henne om kvelden :wacky: det er ikke veldig mye styr, men hun liker nok ikke så godt å legge seg. Blir fort nærmere 22 før hun har sovnet. Til gjengjeld sover hun godt om natta og sover vanligvis først 6 timer sammenhengende, deretter mat, og så en ny soverunde på 3 timer. Det hjelper godt å være opplagt på dagtid :joyful:
På dagtid derimot er det kun sele/sjal som fungerer :)
 
Vi driver enda og jobber litt med å legge henne om kvelden :wacky: det er ikke veldig mye styr, men hun liker nok ikke så godt å legge seg. Blir fort nærmere 22 før hun har sovnet. Til gjengjeld sover hun godt om natta og sover vanligvis først 6 timer sammenhengende, deretter mat, og så en ny soverunde på 3 timer. Det hjelper godt å være opplagt på dagtid :joyful:
På dagtid derimot er det kun sele/sjal som fungerer :)

Ca akkurat det samme hos oss [emoji4]
 
Gjelder ikke hos oss.. Vi har begynt med grøt, og legger han kl. 20-20.30. Sover da nesten 4 timer, etter det er det 2-3 timer mellom hver mating.. hadde håpet på lengre soveperioder når vi begynte med grøt, men foreløpig så merker vi ikke forskjell..
 
Vi legger henne kl 21.00. Ammer på senga. Vugger henne i søvn. Da sover hun til alt mellom 02-06. Våkner gjenomsnitt 04.30. Så ammes og sover til ca 08, så til kl 10. Da er det morning.
Syntes det er helt greit. Skal prøve å legge tidligere også nå utover høsten.
 
Sover nesten hele natten. Legger seg rundt kl.21-22. Våkner og vil ha mat på morgenkvisten i 05-tida, så da mater vi og sover litt videre etterpå.
Sovner stort sett greit i egen seng med en gang[emoji4]
 
Haha, nei. Samme som før på natta. Men han er som regel grei nok å legge for natta, har villet legge seg tidlig siden han var 2 mnd.
 
Gjelder ikke her for tiden..Hun har fått mat hver tredje time stort sett siden fødsel. Noen ganger en lengre periode med gjerne 4-6 timer, men det er sjeldent. I ferien vår rett før hun ble tre måneder begynte hun å legge seg kl 2100. Sov 2 perioder på 6 timer kun avbrutt av en mating. Så utrolig deilig. Nå blir hun 4 mnd imorgen og er våken ca annen hver time om natten. Og jeg går rundt som en zombie hele dagen. Håper det snur igjen snart..
 
Her er det ca 3 timer mellom men innimellom har hun sovet 5 timer fra kl 8. Så håper det blir vane snart... legger seg alt mellom 7-9 og så våkner hun som regel når vi legger oss. Men syns egentlig det er greit også for da ammer vi da og jeg får sove litt.

Vi kommer til å begynne med grøt på dagtid så har ikke store håp til at det hjelper på nattesøvnen...
 
Følger.

Har Juli-baby som skal ha mat hver 2-3 time hele dagen og natta... Håper det snur snart :p
 
Starter kveldsstell i 7-8 tida, også er han vanligvis sovnet ca en time senere. Bruker vanligvis å sove til halv 4-4. Da gir jeg han mat, også sovner han igjen monentant og våkner i 8-halv 9 tida. Har vært sånn siden han var ca 7 uker gammel.
 
Hun her har heller blitt motsatt. Da hun var 1-2 mnd så hadde hun en lang soveperiode fra hun la seg for natten, før hun trengte første nattmåltid. Nå etter hun bikket 3 mnd så spiser hun oftere og oftere på natten, så mistenker at hun trenger mere mat. Tenker det blir grøt når hun blir 4mnd og ser om det hjelper litt. I natt feks ammet jeg kl 20 (da hun la seg), kl 21, kl 23, kl 01.30, 03.45, 05, 07 og 09...
 
Frøkna er blitt meir kveldstrøtt etter 3 mnd. Eg legg ho ca kl 1800, så søv ho til eg legg meg. Då vekker eg ho og gir ho mat, så søv ho til 6-7 igjen ca. Tipp topp! [emoji106]
 
Kveldsstell og sist flaske ca .. Så legges hun i seng rundt 22, pludrer litt før hun fint sovner av i sin egen seng. HAr vært slik den siste mnd. Kan faktisk sovne av hvor som helst :)
 
Vi legger henne kl 21.00. Ammer på senga. Vugger henne i søvn. Da sover hun til alt mellom 02-06. Våkner gjenomsnitt 04.30. Så ammes og sover til ca 08, så til kl 10. Da er det morning.
Syntes det er helt greit. Skal prøve å legge tidligere også nå utover høsten.

Hørtes kjent ut[emoji5]
 
Back
Topp